نوشته شده توسط : admin

تور پوکت 1400+ بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور پوکت 1400

:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور تایلند 1400+ بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

 

تور تایلند 1400

:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جزئیات سفر به تایلند در دوران کرونا

باتوجه به اینکه شرایط سفر به این شهرها راحت تر است بنابراین شاهد برگزاری تورهایی مثل تور پوکت و شهرهای ذکر شده می توان بود. در طرح سند باکس، توریست‌هایی که واکسن های ذکر شده را تزریق کردند(دو دوز کامل و بعد از 14 روز پس از دریافت دوز دوم)، می‌توانند به پوکت، ساموئی و یا کرابی سفر کنند. بنابراین این مسافران نیازی به قرنطینه ندارند. لازم به ذکر است که در طول سفر 3 بار تست PCR از این مسافران گرفته می‌شود. یکبار قبل از سفر، یک بار موقع رسیدن به فرودگاه، و یکبار هم قبل از عزیمت به کشور خودشان. اما با این حال سفر به تایلند در کرونا شرایطی دارد که اگر رعایت نشود به مشکل برخواهید خورد.

واکسن های مجاز سفر به تایلند

 واکسن‌های فایزر، جانسون، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و آسترازنکا مورد تایی کشور تایلند هستند

شرایط سفر به بانکوک

برای سفر به بانکوک، شرایط قرنطینه همچنان پابرجاست و توریست ها باید 7 شب در هتل قرنطینه شده و از روز بعد در صورت منفی بودن تست کرونا به نقاط مختلف شهر رفت و آمد داشته باشند. در نظر داشته باشید که حتی اگر دو دوز واکسن مورد تایید را هم تزریق کرده باشید، محدودیت و شرایط قرنطینه برقرار هستند. در ضمن آن دسته از افرادی که واکسن های ذکر شده را تزریق نکردند باید 10 روز در قرنطینه بمانند.  برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک درج شده بازگشایی مرز تایلند مراجعه کنید.

سفر به تایلند + واکسینه شدن مردم تایلند

واکسینه شدن مردم تایلند

 

قیمت تور تایلند 1400

قیمت تور تایلند براساس قیمت بلیط هواپیما تایلند پرواز ایرانی (ماهان) و پرواز خارجی (بانکوک ایر، جت آسیا، آسین ایر، آسیا آتلانتیک و ... ) به مقصد تایلند و قیمت رزرو هتل تایلند متفاوت و متغییر است. در نظر داشته باشید هتل های نزدیک به مرکز شهر هزینه های بیشتری دارند.

تور لحظه آخری تایلند

یکی از روش های سفر به تایلند برای سفر ارزان تور لحظه آخری است اما باتوجه به اینکه برای سفر به این کشور باید از ویزا برخوردار بود کمی شانس خرید آن ممکن است کاهش یابد. با این حال توصیه آژانس مسافرتی الفبای سفر به شما مسافرانی که میخواهید از تورهای لحظه آخری تایلند استفاده کنید این است که:

  • برای خرید این تورها عجله نکنید چرا که یک ندانم کاری باعث میشود که این درصد تخفیف طوری زنده شود که انگار هیچ تخفیفی شامل حال شما نشده است .
  • جستجو کنید تا اطلاعات خوبی به دست آورید. بهتر است با کسانی که از این تورها استفاده میکنند صحبت کنید و راه چاره را بپرسید.
  • در تورهای لحظه آخری هیچ واسطه گری وجود ندارد پس پول را مستقیم واریز نمایید تا یک مسافرت با کیفیت داشته باشید

اخذ ویزای تایلند

برای اخذ ویزای تایلند میبایست گردش حساب 1 ماه آخر حسابتان را ارائه کنید. مبلغ گردش حساب ویزای تایلند باید بالای 7,000,000 تومان باشد. در کنار آن مدارکی چون پاسپورت با 7 ماه اعتبار، 2 قطعه عکس رنگی 3×4، کپی کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)، واچر هتل، بلیط رفت و برگشت هواپیما و فرم درخواست ویزای تایلند را می بایست همراه خود داشته باشید.

سفر به تایلند + اخذ ویزای توریسنی تایلند

اخذ ویزای توریسنی تایلند

تور هوایی تایلند

همانطور که میدانید پرواز مستقیم از ایران به بانکوک تایلند وجود دارد اما ما علاوه بر ایرلاین هایی که بصورت مستقیم پروازها را انجام می دهند به سایر شرکت های هواپیمایی که در تور هوایی تایلند ممکن است به چشمتان بخورد اشاره کرده ایم:

  • در حال حاضر قطرایرویز فعلا پروازهای میان ایران و تایلند را انجام داده اما در آینده پیش بینی می شود ماهان و سایر ایرلاین ها بتوانند میزبان مسافران برای حمل و نقل باشند.

تور تایلند پاییز 1400

اواخر سپتامبر تا اوخر نوامبر تماشایی های تایلند در پاییز کم نیست و اگر تور تایلند مهر 1400 را خریداری کنید میتوانید علاوه بر خرید پکیج ارزان قیمت از حال و هوای پاییزی شهر لذت ببرید

بهترین زمان سفر به تایلند

وضعیت آب و هوای تایلند

تایلند به دلیل نزدیکی به استوا آب و هوای گرم و استوائی دارد، آب و هوای تایلند سه نوع است. در ماههای آبان تا بهمن هوا گرم و خشک، در ماههای اسفند تا اردیبهشت هوا گرم و مرطوب است و در ماههای خرداد تا مهر هوا گرم و بارانی است. شما می توانید با توجه به نوع علاقه خودتان در یکی از این ماه ها از تور ارزان لحظه آخری تایلند استفاده نمایید. به طور کلی آب و هوای تایلند استوایی بوده و می توانید لذت آفتاب و هوای معتدل را در سفر با تور تایلند پاتایا و تور تایلند پوکت و تور تایلند بانکوک تجربه کنید.

ارزانترین زمان سفر به تایلند موقعی است که دیگران کمتر به آنجا میروند، در این مواقع شما میتوانید با قیمت کمتری به تایلند بروید و از جاهای دیدنی تایلند دیدن نمایید. پس برای رزرو تور تایلند ارزان قیمت با کارشناسان تور تایلند الفبای سفر در تماس باشید.

سفر به تایلند + نمایی از پوکت

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های کیش【لیست ارزانترین هتل ها + رزرو】الفبای سفر

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در کیش جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های کیش را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های کیش اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور کیش در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ایران قرار دهد.

بهترین هتل های کیش

با جستجو در سایت الفبای سفر می توانید انواع مختلفی از هتل ها را با بهترین امکانات پیدا کنید. اگر به دنبال یک هتل خوب کیش در اولین قدم در بالای لیست هستید ، هتل بزرگ داریوش را می بینید ، این هتل امکانات بسیار خوبی برای رزرو این هتل و مقایسه قیمت ها دارد ، همچنین می توانید وب سایت ها را از طریق شبکه بررسی کنید به
هتل ارم ، دومین هتل پنج ستاره کیش این هتل با بهترین کیفیت است. فضای داخلی این هتل زیبا و دلنشین است. هتل ترنج ، جالب ترین هتل کیش ، هتل ترنج است زیرا این هتل بر فراز دریای خلیج فارس ساخته شده است.
تجهیزات این هتل دارای کافی شاپ ها ، رستوران های فست فود ، رستوران های ساحلی و انواع مختلف رستوران ، سالن آبگرم ، باشگاه ورزشی ، باشگاه بیلیارد و بازی بچه ها است و همچنین می توان برخی از هتل های برتر کیش را نام برد. مانند هتل شایان ، هتل پارمیس ، هتل فلامینگو ، هتل آنا ، هتل تماشا و هتل پانیز.

دیگر هتل های 5 ستاره کیش

هتل ایران ، هتل مارینا پارک ، هتل پانوراما ، هتل میراژ ، هتل شایگان ، هتل ویدا ، هتل کوروش ، هتل بین المللی کیش ، هتل پالاس و هتل پارمیس. باید بدانید که می توانید هر هتل را از طریق اینترنت رزرو کرده و به راحتی هزینه آن را بپردازید. همچنین می توانید خانه یا ویلا را در اینجا با ارزان ترین قیمت اجاره کنید.

هتل های کیش نزدیک ساحل

چندین هتل و خانه سنتی در کیش وجود دارد و در اینجا ما هتل های ساحلی را در سطوح مختلف معرفی می کنیم. بر این اساس ، هتل های زیر کیش دارای بهترین قیمت ، خدمات و دسترسی به مناطق گردشگری شهر در نوع خود هستند.

  • هتل شایان
  • هتل ترنج
  • هتل داریوش
  • هتل مارینا پارک
  • هتل پانوراما
  • هتل پارامیس

بهترین هتل های کیش 4 ستاره

ممکن است هزینه اقامت در هتل 5 یتاره برای عده ای به صرفه نباشد اما برایشان اهمیت دارد که در جای خوب و با کیفیتی اقدام به رزرو هتل کیش کنند. خب ما به شما بهترین هتل های 4 ستاره کیش را معرفی می کنیم.

  • هتل فلامینگو
  • هتل هلیا کیش
  • هتل ارم کیش

هتل 3 ستاره کیش

  • هتل آرام
  • هتل گامبرون
  • هتل آرامش


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ثبت نام لاتاری آمریکا 2023【راهنمای کامل + نحوه افزایش شانس برد】

لاتاری آمریکا چیست و شرایط و سایت ثبت نام آن چه شکل است؟ راهنمای گام به گام ثبت نام تا طریقه بالا بردن شانس پیروزی در قرعه کشی لاتاری را در این بخش بخوانید

لاتاری آمریکا چیست

قرعه کشی گرین کارت یا همان لاتاری قرعه کشی است که هر سال توسط کنتاکی کونسولار امریکا انجام میشود و از میان متقاضیان به ۵۵۰۰۰ نفر ویزای اقامت دائم آمریکا داده میشود.

ثبت نام قرعه کشی در لاتاری مطابق مدت زمان تعیین شده از طریق سایت اصلی لاتاری با آدرس dvprogram.state.gov برای این بخت آزمایی انجام می گیرد. ثبت نام برای قرارگیری در میان واجدان شرایط حضور در قرعه کشی دارای مراحلی همچون بارگزاری مدارک خواسته شده از سوی اداره مهاجرت آمریکا و تکمیل فرم های مخصوص و تایید اطلاعات شرکت کنند گان برای لاتاری 2023 است.
نکته: هیچ گونه مبلغی برای ثبت نام از متقاضیان دریافت نخواهد شد و فرایند ثبت نام لاتاری گرین کارت بصورت رایگان انجام می گیرد .

علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا در انتظار پیروزی در لاتاری

مجسمه آزادی نماد ایالات متحده آمریکا

ثبت نام لاتاری 2023 

نکات ثبت نام لاتاری 1400

از مزایای قرعه کشی لاتاری عدم نیاز به ارائه مدارک خاص می باشد. و این بستر فراهم شده است تا همه بتوانند در این قرعه کشی شرکت کنند.
البته توجه داشته باشید از سال قبل افرادی که پاسپورت معتبر (پاسپورتی که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد) دارند میتوانند در این بخت آزمایی شرکت کنند بنابراین تعداد کسانی که توانایی شرکت در لاتاری 2023 را داشته به مراتب کاهش یافته و در نتیجه شانس برنده شدن افراد بالاتر نیز میرود.

❗ توجه: در صورت اشتباه بودن اطلاعات قرعه کشی شما باطل و حق دریافت گرین کارت آمریکا را نخواهید داشت

مدارک ثبت نام لاتاری 2023 



:: بازدید از این مطلب : 80

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
نمایشگاه اکسپو دبی 2020 از نمایشگاه های فناوری و بزرگ می باشد اطلاعات کامل نمایشگاه اکسپو دبی به همراه انواع خدمات چون تور اکسپو دبی همراه ما باشید.

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

بزرگترین نمایش جهان بیش از 190 کشور را برای 182 روز سرگرمی ، نوآوری و موارد دیگر گرد هم می آورد. 

تاریخ نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو، نمایشگاهی جهانی ، که هر پنج سال یکبار برگزار می شود ، معمولاً از 1 مه تا 31 اکتبر اجرا می شود. با توجه به گرمای تابستان در خلیج فارس ، قرار بود نمایشگاه دبی 2020 در اکتبر افتتاح شود. سپس همه گیری منجر به تاخیر یک ساله شد ، که موهبت الهی برای کشورهایی بود - از جمله ایالات متحده - که تاسیسات خود را به موقع به پایان نرسانده بودند. Expo که هنوز برچسب دبی 2020 دارد ،

اکسپو 2020 یک نمایشگاه جهانی است که در حال حاضر توسط دبی در امارات متحده عربی میزبانی می شود ، در ابتدا این فستیوال برای 20 اکتبر 2020تا 10 آوریل 2021 برنامه ریزی شده بود. با این حال ، به دلیل همه گیری COVID-19 در امارات متحده عربی ، تاریخ های جدید 1 اکتبر 2021 الی 31 مارس 2022 برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. علیرغم به تعویق افتادن ، برگزارکنندگان نام Expo 2020 را برای اهداف بازاریابی و تجارت در نظر گرفتند. این اولین بار است که نمایشگاه جهانی به جای لغو به تاریخ بعدی موکول می شود. مجمع عمومی Bureau International des Expositions (BIE) در پاریس در 27 نوامبر 2013 دبی را به عنوان میزبان معرفی کرد.

ثبت نام نمایشگاه اکسپو دبی

ثبت نام نمایشگاه اکسپو دبی باتوجه به مدت زمان مقرر شده

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به مساحت 1083 هکتاراست که بین شهرهای دبی و ابوظبی ، در نزدیکی مرز جنوبی دبی با ابوظبی واقع شده است. طرح جامع ، طراحی شده توسط شرکت آمریکایی HOK است. در اطراف یک میدان مرکزی ، تحت عنوان Al Wasl ، که توسط سه منطقه بزرگ محصور گشته سازماندهی شده است. هر یک به یکی از موضوعات فرعی نمایشگاه 2020 اختصاص داده شده است یعنی فرصت ، تحرک و پایداری
 دبی همچنین بر سرمایه گذاری در بخشهای مختلف مانند رشد اقتصادی ، املاک ، راههای زیست محیطی و امور عمومی تاکید کرده است. در چند وقت اخیر ، دبی سرمایه گذاری های عمده ای در زمینه املاک و مستغلات انجام داده است و بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی جهان را معرفی کرده است که برنامه ریزی شده است تا آغاز نمایشگاه 2020 آغاز شود. شهر دبی همچنین مشتاق اهمیت دادن به روابط عمومی است. این ابتکار ، با عنوان برنامه شادی دوبی ، دارای 16 برنامه تحت چهار موضوع است که 82 پروژه را در شهر تنظیم می کند و هدف آن تبدیل شدن به شادترین شهر تا سال 2020 است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول ، نمایشگاه دبی 2020 با افزایش تولید ناخالص داخلی امارات همراه است.

قوانین دبی برای توریست ها به همراه بایدها و نبایدهای سفر به دبی

هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو

هر کشوری که تصمیم می گیرد این نمایشگاه را برپا کند هدفی برای آن در نظر گرفته و یک شعار متفاوت برای آن انتخاب کرده است. یکی از مهم ترین اهدافی که می توان برای اکسپو ۲۰۲۱ دبی عنوان کرد آشنایی با دستاوردها و نوآوری هایی است که در عرصه های متفاوت اعم از تجارت، فناوری، گردشگری و غیره به دست ایده سازان خلاق، آفریده شده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه دبی اکسپو 2020

اکسپو 2020 رسماً در 30 سپتامبر 2021 برابر با 9 مهر 1400 افتتاح شد. در این مراسم ، تنور ایتالیایی آندریا بوچلی ، الی گولدینگ خواننده انگلیسی و لانگ لنگ پیانیست چینی مراسم باشکوهی برای افتتاحیه اجرا کردند. بیانیه افتتاحیه توسط امیر دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خوانده شد.

دبی، قطب گردشگری و تجاری منطقه ، امیدوار است با جذب 25 میلیون بازدید تجاری و گردشگری از نمایشگاه جهانی که از ابتدا در 4.3 کیلومتر مربع (1.7 مایل مربع) بیابان ساخته شده است ، اقتصاد خود را تقویت کند.
بسیاری از کشورها و شرکت ها همچنین به دنبال نمایشگاه هستند - اولین رویداد بزرگ جهانی که از زمان شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان باز شد - تا تجارت و سرمایه گذاری را افزایش دهد.
سایت کامل نمایشگاه بعد از یک سال تأخیر به دلیل همه گیری همه گیر ، روز جمعه درهای خود را برای غرفه داران تقریباً 200 کشور باز می کند. این رویداد که هشت سال پیش برای پیگیری نمایشگاه 2015 در میلان ایتالیا انتخاب شد ، حدود 6.8 میلیارد دلار هزینه داشت.

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی

تور نمایشگاه اکسپو دبی

برای پیوستن به ما در Expo 2020 دبی با تور دبی الفبای سفر آماده شوید
اگر بین 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 با ایرلاین امارات به دبی پرواز می کنید ، به ازای هر نفر در رزرو خود ، یک کارت رایگان اکسپو 2020 به شما داده می شود. از بلیط خود برای لذت بردن از نمایشگاه 2020 در هر روزی که انتخاب می کنید استفاده کنید. 

این رویداد احتمالاً با عدم تمایل جهانی به سفر روبرو خواهد شد و بسیاری از رویدادها به صورت آنلاین به صورت زنده پخش می شوند. اما اکسپو هنوز رسماً انتظار دارد بازدیدکنندگان بیشتری از میلان و بیش از دو برابر جمعیت امارات متحده عربی جذب کند.

پاویون اکسپو ایران

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self Built Pavilion) خواهد بود و این دومین مرتبه خواهد بود که ایران بصورت مستقل و به شکل پاویون مشارکت خواهد نمود .
در دوره‌های گذشته و تا سال 2000، ایران در پاویون های مشترک حضور می یافت . و از سال 2015 با دریافت زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو اقدام نمود .

اهداف فرهنگی و اجتماعی ایران در اکسپو:

  • نمایش دستاوردهای نوین
  • معرفی رویکردهای آتی کشور حول محور موضوع اکسپو
  • آشنایی بازدید‌کنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای ایرانی
  • جاذبه های گردشگری کشور

حضور میلان در نمایشگاه اکسپو 2020

باشگاه آث میلان ایتالیا با حضور در نمایشگاه اکسپو به قطعا ایجاد تغییرات مثبت از طریق فوتبال کمک خواهد کرد. مشارکت جدیدی که بین اکسپو 2020 دبی و آث میلان ایتالیا انجام شد از محبوبیت تیم میلان استفاده می کند،بازیکنان و مدیران میلان علاوه بر حضور فیزیکی در این رویداد ، محتوای منحصر به فردی را برای ارتقاء ارزشهای اساسی ورزش تولید می کنند و در نتیجه می توان منتظر ایجاد تغییرات مثبت در فوتبال و این باشگاه بود.

expo دبی و حضور تیم میلان در آن

شراکت میلان با اکسپو

دسترسی به نمایشگاه اکسپو

با اعلام اداره راه و ترابری دبی 126 اتوبوس‌های اکسپو، بازدیدکنندگان را از 9 مکان مختلف دبی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی منتقل می کنند. دو خط انتقال مستقیم بازدیدکنندگان از هتل ها به محل رویداد نیز در نظر گرفته شده است
همچنین خدمات اتوبوس برای انتقال بازدیدکنندگان به نمایشگاه از پارکینگ‌ها تا دروازه‌های نمایشگاه و سرویس اتوبوس برای انتقال بازدیدکنندگان بین دروازه‌های داخل نمایشگاه نیز ارائه می‌شود. این اتوبوس‌ها روزانه 1956 سفر مستقیم در روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام می‌دهند. در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعداد سفرها به 2203 سفر مستقیم افزایش می‌یابد. زمان انتظار بین 3 تا 60 دقیقه متغیر است

دیدنی های دبی امارات

برج خلیفه دبی بزرگترین برج جهان

برج العرب دبی و حقایقی از مدرن ترین هتل دنیا در خلیج فارس



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
استانبول کارت چیست و چرا برای سفر و زندگب در ترکیه اهمیت دارد؟ همه چیز درباره استانبول کارت از جمله فعالسازی و شارژ و خریداری آن را در این بخش بخوانید

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت (Istanbulkart) یک کارت 'کیف پول الکترونیکی' RFID است که در استانبول ترکیه برای انواع حمل و نقل عمومی استفاده می شود. (کارتهای RFID مشابه در بسیاری از شهرهای دیگر استفاده می شود همچون Oyster Card در لندن ، Navigo در پاریس ، Charlie Card در بوستون و غیره). می توان گفت استانبول کارت تاحدودی شبیه به همان کارت عابر بانک خودمان است منتها دارای شماره 16رقمی است که برای شهرداری استانبول تعلق دارد و همانگونه که ذکر شد استفاده بیشتر آن برای حمل و نقل عمومی می باشد.

در این پست ، اطلاعات مفصل و مفیدی در مورد محل خرید استانبول کارت (در شهر یا فرودگاه) ، نحوه خرید و اینکه چگونه می توان استانبول کارت را شارژ کرد، قیمت و طریقه فعالسازی آن و بررسی موجودی آن را به شما یاد خواهیم داد. (توجه داشته باشید این بخش صرفا تنها برای مسافران تور ترکیه نیست و افرادی که به دنبال اقامت و تحصیل در آنجا می باشند نیز است )

اولین و واضح ترین استفاده از استانبول کارت به عنوان کارت عبوری است به این شکل که شما کارت را روی سنسور قرار می دهید (مثلاً در چرخ دستی مترو یا کشتی ، یا هنگام سوار شدن در اتوبوس شهری) و مبلغ کرایه از کارت شما کسر می شود.

استانبول کارت برای مسافران

نمونه ای از کارت استانبول

انواع استانبول کارت

  • کارت بی نام (Anonim kart)   چندین نوع کارت وجود دارد. کارت Anonim Kart برای بازدیدکنندگان کوتاه مدت بهترین است: شما فقط باید پول بر روی آن بگذارید و از آن استفاده کنید. سایر کارتها برای دانشجویان ترک ، مسافران ماهانه ، بازنشستگان و معلولین و غیره است ، اما کارت آنونیم برای شما مسافران تور استانبول مناسب است. در حالی که قبلا می توانستید برای چند مسافر با یک کارت هزینه کنید ، به دلیل Covid-19 اکنون می توانید فقط از کارت برای یک نفر استفاده کنید. کارت شما باید با کد HES و شماره گذرنامه شخصی شما ثبت شود)
  • کارت آبی (Mavi kart)         ↔ (این کارت مخصوص شهروندان و دارندگان اقامت ترکیه است که به صورت ماهانه نیز قابل شارژ می باشد)
  • کارت تخفیف (Indirimli kart) ↔ (این کارت بیشتر مخصوص دانشجویان و افرادی است که مجاز به استفاده از تعرفه تخفیف دار هستند)
  • کارت رایگان (Ucretsiz kart) ↔ (افراد بالای 65 سال در ترکیه اجازه استفاده از تعرفه رایگان را دارند و این کارت مخصوص این افراد است)

نحوه استفاده از کارت

چگونگی استفاده از کارت 

نحوه خرید استانبول کارت

مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که استانبول کارت را از کجا بخریم به عنوان هر مسافر مقرون به صرفه یا به عنوان فردی که می خواهد استانبول و فرهنگ بیشتری را کاوش کند ، مطمئناً می خواهید با وسایل نقلیه عمومی در استانبول سفر کنید و برای این کار به کارت استانبول نیاز دارید.
برای انجام این کار ، هنگام ورود به یکی از فرودگاههای استانبول ، قطعاً به یک استانبول کارت نیاز دارید. هیچ گزینه دیگری مانند پرداخت نقدی یا خرید بلیط یک بلیط (به جز برخی مسیرها) وجود ندارد.

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است؟

استانبول کارت را در کدام بخش فرودگاه استانبول بخریم؟

شما می توانید کارت استانبول خود را از یکی از 24 دستگاه بلیط فروشی که اصطلاحاً Biletmatik نامیده می شود در طبقه دوم (منهای دوم) (که به آن طبقه ورود وسایل نقلیه عمومی نیز می گویند) خریداری کنید.
همچنین می توانید آن را از دفاتر بلیط ایستگاه اتوبوس شاتل فرودگاه هاویست که در همان طبقه واقع شده است خریداری کنید.

توجه مهم!: فرودگاه آتاتورک دیگر کار نمی کند ، بنابراین لطفاً راهنمای فرودگاه جدید استانبول را بررسی کنید.

استانبول کارت را در کدام بخش فرودگاه صبیحا گوکچن بخریم؟

شما می توانید یک کارت را در کیوسک کوچک روبه روی خیابان از خروجی پایانه پیدا کنید.

در مرکز شهر از کجا استانبول کارت بخریم؟

تقریباً در هر ایستگاه مترو ، تراموا ، متروبوس و کشتی می توانید استانبول کارت را بیابید. علاوه بر این ، می توانید در هر کیوسک یا فروشگاهی که در نزدیکی ایستگاه ها قرار دارد خریداری کنید.

خرید استانبول کارت در فرودگاه

پرداخت هزینه مترو با استانبول کارت

استانبول کارت و کد هس

نحوه فعالسازی استانبول کارت در ایام کرونا

یکی از اقدامات باتوجه به شیوع Covid-19 این است که از این پس باید استانبول کارت خود را فعال کنید. برای انجام این کار ، باید کد HES خود را به کارت خود پیوند دهید. بدین شکل از وب سایت استانبول کارت دیدن کنید و فرم (به زبان ترکی یا انگلیسی) را برای پیوند کارت خود پر کنید. در صورت انجام صحیح ، کارت شما بلافاصله فعال شده و آماده استفاده است. جالب است بدانید در گذشته برای حداکثر 5 مسافر میتونستید از استانبول کارت استفاده کنید. متأسفانه ، با ورود Covid-19 و پیوند اجباری به کد HES شخصی شما ، دیگر این امکان پذیر نیست. در حال حاضر هر مسافر باید کارت شخصی خود را داشته باشد.  

به طور معمول ، هنگام پر کردن فرم ورود کشور ، یک کد HES (xxxx-xxxx-xx) دریافت کرده اید. اگر هنوز به نحوی کد HES ندارید ، باید آن را با ارسال پیام متنی به شماره 2023 دریافت کنید. در پیام متنی باید موارد زیر را ارائه دهید:

کد هس(HES) شما (برای کسب اطلاعات از راهنما و نحوه دریافت کد هس ترکیه به لینک درج شده مراجعه نمایید.)
کد کشور ملیت شما
شماره گذرنامه شما
سال تولد شما
نام خانوادگی شما
به عنوان مثال: HES USA 123456789 1968 JONES
تنها اشکال این است که شما باید پیام متنی را از شماره تلفن محلی به 2023 ارسال کنید. اکثر هتل ها خوشحال خواهند شد که در این زمینه به شما کمک کنند.

مدارک لازم جهت صدور گذرنامه برای سفر به ترکیه

آیا می توان استانبول کارت را برگرداند یا پس گرفت؟

در گام اول بدانید هزینه استانبول کارت هنگام خرید 13 TRLاست که قابل استرداد نیست.
اما اگر هنوز مبلغی روی کارت باقی مانده است ، می توانید بازپرداخت کنید ، اما این یک روند بسیار طولانی است. شما باید فرم بازپرداخت را در وب سایت آنها پر کنید یا باید به یکی از دفاتر اصلی IETT بروید و منتظر بمانید تا آنها بازرسی لازم را انجام دهند (وب سایت آنها اینگونه می گوید). آنها شماره IBAN شما را می خواهند و در مدت 5 روز کاری به شما بازپرداخت می کنند.
به همین دلیل ، من به شما توصیه می کنم که هر بار مبلغ کمی را شارژ کرده و آن را تحویل دهید یا به مسافر بعدی که در هتل ملاقات کرده اید بفروشید. یا پذیرش این کار را برای شما انجام می دهد. یا فقط آن را با خود به خانه ببرید. استانبرکارت تا 3 سال دیگر منقضی می شود مگر اینکه شما شارژ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازپرداخت کارت استانبول ، می توانید وب سایت شهرداری را بررسی کنید.

اینترنت رایگان با استانبول کارت!

همه چیز که درباره اینترنت در ترکیه باید بدانید

چگونه کارت استانبول خود را دوباره شارژ کنیم

یک صفحه نمایش و پیامهای صوتی ضبط شده با گزینه انگلیسی زبان وجود دارد ، اما می توانید آنها را نادیده بگیرید. کافی است این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید:

1. یک دستگاه پرکن استانبول کارت (معمولاً در نزدیکی تراموا ، مترو یا ایستگاه اتوبوس واقع شده است) پیدا کنید.
2. کارت خود را روی صفحه حسگر قرار دهید.
3. 5 تا 10 ثانیه منتظر بمانید تا سنسور آن را تشخیص دهد. (صفحه نمایش تغییر می کند و صدای ضبط شده چیزی می گوید.)
4. یک اسکناس  10 یا 20 لیر را در داخل اسلات پول قرار دهید
5. 10 ثانیه صبر کنید تا پول بارگیری شود. (صفحه نمایش تغییر می کند و صدا چیز دیگری می گوید.)
6. کارت خود را بردارید 

نحوه شارژ استانبول کارت

آموزش و نحوه شارژ استانبول کارت

سایت استانبول کارت

https://www.istanbulkart.istanbul/



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
پل ورسک در کجا واقع شده است؟ این بنای معروف تا چه مدت تحمل عبور قطارها را دارد و چه مهندسی وظیفه طراحی و ساخت آن را بر عهده گرفت؟ همراه ما باشید

پل ورسک کجاست

پل های قوسی بنایی از سنگ یا آجر از دیرباز در سراسر جهان ساخته شده اند ، برخی از آنها برای هزاره ها دوام آورده اند. آنها همچنین دارای ویژگی های مشابه هستند ، از جمله پل ورسک در استان مازندران ایران و Viaduct Wiesen در کانتون گراوبوندن، سوئیس، که هر دو در قرن 20 برای راه آهن یک خطه طراحی شده اند. 

پل ورسک یکی از زیباترین و مشهورترین پل های تاریخی ایران و از شاهکارهای مهندسی کشور است که هدف آن ساخت قطار به شمال کشور بود. این پل در مدت دو سال (1934-1936) ساخته شد و سرانجام در سال 1977 به ثبت ملی رسید.

همراه ما باشید تا همه چیز درمورد رازها و تاریخچه پل ورسک را در اینجا بخوانید.

عبور قطار از پل ورسک

عبور قطار از روی پل ورسک

پل ورسک سوادکوه

پل ورسک در کنار روستایی با همین نام در بالای دره ورسک و بین دو کوه عظیم عباس آباد واقع شده و در خط راه آهن تهران-شمال واقع شده است. این پل که یکی از دیدنی های سوادکوه محسوب می شود و به بزرگترین پل راه آهن در شمال کشور تبدیل شده است ، امروزه از این پل فقط برای عبور قطارهای مسافربری تهران-گرگان ، تهران-ساری استفاده می شود. 
در هر صورت ، ظاهر زیبای این پل که در طبیعت کوهستانی البرز قرار دارد ، هر گردشگری را تشویق می کند که در مسیر خود برای مدت کوتاهی توقف کرده و از این پل دیدنی دیدن کند.
اگر فرصتی پیش آمد ، حتماً به رودخانه ورسک بروید و از هوای خنک این منطقه و مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید. آبشار ورسک نیز می تواند در برنامه سفر شما گنجانده شود. به خصوص در نزدیکی پل ورسک. این آبشار در شرق روستای ورسک واقع شده است و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آن است.

دیگر نقاط دیدنی مازندران

دریاچه الیمالات نگینی در جنگل های مازندران

هفت آبشار بهشتی در مازندران

ارتفاع پل ورسک

پل ورسک در ارتفاع 2140 متری از سطح دریا ساخته شد. ارتفاع آن از ته دره به 110 متر می رسد.

پل ورسک در زمستان

پل ورسک در زمستان

چه کسی پل ورسک را ساخته است؟

در سال 1926 ، ایران طرح احداث راه آهن ملی در ایران را تصویب کرد ، که گامی مهم در توسعه و آبادانی کشور بود. بر اساس این طرح ، یک خط راه آهن جنوب و شمال ایران را به هم متصل می کرد. با این حال ، ساخت آن نیاز به دانش داشت که در آن زمان در کشور وجود نداشت. به همین منظور ، دولت پهلوی تصمیم گرفت که ساخت راه آهن را به یک شرکت خارجی واگذار کند ، که در نهایت با نام شرکت دانمارکی Kampsax برنده قرعه کشی شد.
قرارداد ساخت راه آهن ملی در مه 1913 با مدیرعامل شرکت دانمارکی 'Jorgen Saxild' امضا شد. وی بعداً از نمایی از ورسک بر روی جلد کتاب خود ، خاطرات یک مهندس دانمارکی ، که در سال 1350 منتشر شد ، استفاده کرد.
این شرکت قبلاً 1200 کیلومتر راه آهن در ترکیه ساخته بود. بنابراین ، او توانست مسئولیت این پروژه را بر عهده بگیرد. بر اساس این قرارداد ، شرکت دانمارکی ملزم به ساخت 900 کیلومتر خط آهن در یک دوره شش ساله شد و حدود 1.5 گرم طلای خالص (5 دلار طلا) در هر متر راه آهن دریافت می کرد. به طور کلی ساخت این پل دو میلیون و 600 هزار ریال هزینه داشته است.
طراحی این پل هوشمند و زیبا کار مهندس اتریشی به نام 'L. فون روبسویدک ”. وی در آن زمان در مصاحبه ای گفت:
روزی که من نقشه ساخت پل ورسای را مطرح کردم ، مهندسان دیگر با تعجب به آن نگاه کردند و اجرای طرح و ساخت آن را یکی از دستاوردهای مهندسی دانستند. اکنون که این پل ساخته شده است ، همه من و رفقایم را تحسین می کنند و آن را یکی از بهترین پل های زیبا و شاهکار مهندسی می دانند.
هانس اتو نوتر ، نابغه ریاضی و پل سازی که بر ساخت راه پله در سراسر ایران نظارت داشت ، همچنین مسئول مهندسان محاسبات و طراح پل ورسک بود.

بازدید رضاشاه از پل ورسک

بازدید رضاشاه از پل ورسک

پل ورسک از چه مصالحی ساخته شده است؟

مصالح این سازه زیبا شامل سیمان ، ملات ، آجر و ماسه شسته شده است. یکی از نکات جالب در مصالح پل ورسک این است که در ساخت آن از سازه فولادی و فلزی استفاده نشده است.
در طول ساخت پل ورسای ، ضمانت شد که 70 سال دوام بیاورد. با این حال ، بیش از هشتاد سال بعد ، هنوز با قدرت بر فراز دره های عمیق ایستاده و دانش ، تعهد و نبوغ سازندگان آن را به نمایش می گذارد.

مراحل ساخت و ساز پل ورسک

عکس هوایی پل ورسک هنگام ساخت

داستان پل ورسک در جنگ جهانی 

از پل ورسک به عنوان پل پیروزی نیز یاد می کنند. داستان این نام به جنگ جهانی دوم برمی گردد ، زمانی که ایران در کمک به اتحاد جماهیر شوروی که توسط آلمانی ها محاصره شده بود ، نقش داشت.در طول جنگ جهانی دوم ، نیروهای متفقین کالاها و نیروهای خود را به روسیه منتقل می کردند تا از شکست اتحاد جماهیر شوروی در شکست آلمان با استفاده از راه آهن از جنوب غربی به شمال شرقی ایران جلوگیری کنند. در نتیجه ، جنگ در زمستان آغاز شد ، سرمای سیبری سربازان آلمانی را به زانو در آورد و روس ها در جنگ پیروز شدند ، آنها پل را رها کردند ، و آن زمان بود که آن را 'پل پیروزی' نامیدند.فرمانده متفقین جنگ جهانی دوم یکبار گفت: اگر راه آهن ایران وجود نداشت ، نقشه جهان متفاوت می شد. جالب است که بدانید در جریان جنگ ، هیتلر از رضاشاه خواست تا تمام تونل ها و پل ها ، از جمله پل ورسک را در خطوط ریلی ایران منفجر کند تا انتقال کالاها و نیروهای تقویتی به شمال برای روس ها به تاخیر بیفتد. وی همچنین قول داد که پس از پیروزی آلمانی ها در جنگ ، همه این ساختارهای تخریب شده را جایگزین و بازسازی خواهد کرد. رضاشاه این درخواست را رد کرد.

دیگر پل های زیبای جهان

پل بسفروس استانبول

بلندترین پل جهان در فرانسه

قبر مهندس پل ورسک

این پل بیشتر توسط آلمانی ها در جنگ جهانی دوم توسط رهبری مهندس اتریشی به نام والتر اینگر ساخته شد. در زیر پل یک بنای یادبود به یاد همه کارگران ساختمانی که در جریان ساخت پل ورسک و تونل های مجاور آن جان خود را از دست داده اند ، ساخته شده است. مهندس ارشد ، والتر اینگر اتریشی ، که می خواست پس از مرگ در منطقه ورسک دفن شود ، نیز در این مکان دفن شده است

نمایی از قبر مهندس پل ورسک

عکس و نمایی از قبر مهندس پل ورسک

سوالات متداول

نام دیگر پل ورسک چیست؟

پل پیروزی اسم دیگر پل ورسک می باشد.

نام پل ورسک از چه چیزی گرفته شده؟

نام ورسک برگرفته از درختچه های ورس است که به وفور در پشت پل یافت می شود

طول پل ورسک چند متر است؟

86 متر طول این پل می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

دستگاه Bitcoin مانند دستگاه‌های خودپرداز سنتی شبیه به یک حساب بانکی هستند و به جای آن کاربر را به طور مستقیم به شبکه بلاک چین متصل می‌کنند.

کیوسک‌های خودپرداز بیت‌کوین بصورت دقیق همان دستگاه‌های خودپرداز سنتی نیستند اما با روشی مشابه کار می‌کنند،اینگونه که اینترنت متصل هستند و امکان قراردادن پول نقد یا کارت اعتباری در ازای معاوضه با بیت‌کوین را دارند. حال این دستگاه ها بدون اینکه به سیسنم بانکی وصل شوند مشتری را مستقیماً به صرافی بیت‌کوین متصل می‌کنند تا به راحتی برای خرید حضوری بیت‌کوین اقدام کنند. مکانهای معمول برای خودپردازهای بیت‌کوین در داخل فروشگاه، رستوران، مرکز خرید یا فرودگاه است. جالب است که بدانید اولین دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال بیت کوین در سه نقطه استانبول (Dolapdere, Bağcılar,Kayışdağı) نصب شدند و مسافران تور ارزان استانبول می توانند از آن نیز به سادگی استفاده نمایند.

چگونه دستگاه ATM بیتکوین را پیدا کنیم؟

علاوه بر مردم این کشور مسافران تور مسافرتی ترکیه نیز می توانند از سایت هایی برای یافتن نزدیک ترین ATM استفاده نمایند

 Coinatmradarمحبوب‌ترین گزینه است که دارای ویژگی‌های مفید بسیاری است و پایگاه داده آن تقریباً 7000 دستگاه گویای ارز دیجیتال را در جهان لیست کرده است

همچنین می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال که پشتیبانی می شوند گزینه‌های خریدوفروش و جستجوی خود را محدود کنید و بر روی یک کشور، شهر و مکان خاص تمرکز کنید

این سایت از جستجو توسط کشورها پشتیبانی می‌کند و جزئیات مربوط به هر دستگاه خودپرداز ذکرشده، مانند آدرس دستگاه، راه های رسیدن به آن، ساعت کار و اطلاعات تماس اپراتور آن را ارائه می‌دهد.

خودپردازهای بیت‌کوین به دلیل دسترسی و هزینه‌های جاری‌شان، معمولاً هزینه‌های معامله را نسبتاً زیاد می‌گیرند که با این سایت می‌توانید این اطلاعات را نیز به‌دست آورید.

پراکندگی دستگاه ATM بیت کوین

پراکندگی دستگاه ATM بیت کوین

معاملات بیت کوین  در ترکیه

معاملات بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده در ترکیه طی چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، عمدتا در دسترس بودن پیشنهادات مبادلات محلی خوب و تورم شدید لیره ترکیه که آن را برای سرمایه گذاری بلند مدت نامناسب می کند.

برای خرید بیت کوین با پول نقد می توانید از نقشه خودپرداز بیت کوین استفاده کنید. خودپردازهای بیت کوین می توانند راهی سریع و آسان برای خرید بیت کوین باشند و همچنین خصوصی هستند. اما این راحتی و حریم خصوصی بهایی دارد. هزینه اکثر دستگاههای خودپرداز 5 تا 10 درصد است.

همانطور که مشاهده می کنید ، ارزش لیر ترکیه (TRY) به طور پیوسته در برابر دلار آمریکا در حال از دست دادن است و تنها در سال گذشته -20٪ کاهش یافته است.

اگر پس انداز شما معادل 100،000 دلار آمریکا در سال 2015 بود ، امروز این مبلغ حدود 40،000 دلار میبود که معادل 60 درصد ضرر در 5 سال است. دلار آمریکا عمدتا در این مدت قدرت خود را حفظ کرده است ، هرچند که همچنان تحت تاثیر کاهش تورم قیمت ها قرار دارد.

آیا می توانم بیت کوین با گیفت کارت در ترکیه بخرم؟

تعدادی سایت وجود دارد که به شما امکان می دهد کارت هدیه را با بیت کوین معامله کنید.

Paxfulیکی از بزرگترین مبادلات همتا به همتا (P2P) در خارج است و طیف وسیعی از گزینه ها را برای خرید بیت کوین با کارت هدیه دارد.

در خریدهایی که با کارت های هدیه به لیره ترکیه انجام می شود ، یک نشانه گذاری شدید وجود دارد ، بنابراین اگر بتوانید از آن با دلار استفاده کنید ، نرخ بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.

CoinCola یکی دیگر از بازارهای بیت کوین/کارت هدیه است ، هرچند با گزینه های محدود برای کارت های دارای ارزش TRY. اما گزینه های زیادی برای کارت های اعتباری آمازون ، Google Play ، و Visa/MasterCard/American Express و بسیاری دیگر وجود دارد.

 آیا Coinbase در ترکیه کار می کند؟

Coinbase در دسترس ساکنان ترکیه است. 

با این حال ، کاربران ترک نمی توانند از Coinbase به عنوان یک فیات درون یا خارج از سطح شیب دار استفاده کنند ، یعنی راهی برای خرید یا فروش ارزهای رمزنگاری شده در Coinbase ترکیه وجود ندارد. کاربران فقط می توانند بین دارایی های مختلف تبدیل کنند و از حساب Coinbase خود به عنوان کیف پول استفاده کنند.

قیمت بیت کوین در ترکیه چقدر است؟

بهترین راه برای بررسی قیمت بیت کوین در ترکیه این است که مبادله دلخواه خود را انتخاب کرده و قیمت را به ارز محلی خود که بیت کوین آخرین بار آن را فروخته است ، بررسی کنید. قیمت یک دارایی فقط این است – ارزش غرامت که اخیراً مبادله شده است. این قیمت در بازارها متفاوت است ، به این معنی که هر صرافی بسته به موانع مختلف ورود و نقدینگی ممکن است قیمت کمی پایین تر یا بالاتر داشته باشد. بنابراین ، قیمتی که بیشترین اهمیت را دارد ، قیمتی است که می توانید با آن معامله کنید. به احتمال زیاد این قیمت در صرافی است که بیشتر از آن استفاده می کنید.

بر اساس نظرسنجی ماه جولای توسط BTCTurk که با همکاری گروه آمار و تحقیقات دانشگاه استانبول انجام شد ، اعتماد به بیت کوین از ابتدای همه گیری 23 درصد افزایش یافت. این علاقه روزافزون در شرایطی ایجاد می شود که بسیاری از مردم با واکنش های غیر رسمی نسبت به شرایط جهانی ، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی ، بیگانه شده اند. با این حال ، یک نکته قابل توجه در مورد این مطالعه ، حجم نمونه کوچک 379 نفر است.

آیا بانک مرکزی ترکیه گفته است که با بیت کوین تهدید شده ؟

ترکیه و مردم آن در سالهای اخیر با آثار تورم پولی و بی ثباتی اقتصادی به طرز دردناکی آشنا شده اند. آیا بیت کوین می تواند بخشی از راه حل باشد؟ واکنش رسمی به بیت کوین در ترکیه آهسته و محتاطانه بوده اما نامطلوب نیست.

بیتکوین در ترکیه

بیتکوین در ترکیه

پلتفرم دارایی های دیجیتالی با پشتوانه طلا در ترکیه

هدف اصلی پروژه بیگا ایجاد زیرساختی است که امکان انتقال طلای غیرمادی را با استانداردهای معین و معادل فیزیکی آنها با استفاده از فناوری بلاکچین در امن نگهداری کند. هنگامی که راه حل های فعلی مورد بررسی قرار می گیرد ، مشاهده می شود که بسیاری از دارایی های تولید شده با فناوری بلاکچین توسط دارایی فیزیکی پشتوانه نمی شوند. علاوه بر این ، نوسانات زیادی در ارزش آنها در بازارها مشاهده می شود که هنوز تنظیم نشده است زیرا چنین دارایی های دیجیتالی بر اساس ارزش/دارایی واقعی نیستند. هر دارایی دیجیتالی دارای پایه فیزیکی از پیش تعیین شده ای برای دارایی مربوطه در راه حل های مبتنی بر بلاک چین است. این اطمینان حاصل می شود که یک دارایی غیرمادی بدون ارزش خاص خود می تواند منتقل شود. بنابراین ، اعتماد به این دارایی دیجیتالی ایجاد می شود و از حدس و گمان احتمالی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می شود. علاوه بر این ، تمام عملیات انتقال در شبکه بلاک چین باید توسط اعتبارسنجان بدون اطلاع از مبالغ انتقال که طرف انتقال نیستند ، اما در عین حال اعتبارسنجی می شوند. زمان همه انتقالها باید توسط مراجع تنظیم کننده برای دنیای مالی نظارتی قابل پیگیری باشد. BiGA نام اولین دارایی است که به این منظور در این پلتفرم به صورت یکپارچه با سیستم انتقال طلا تولید می شود ، که برای اولین بار در جهان تولید می شود. در این زمینه که کاملاً خصوصی و قانونی است.

Name: BiGA (BIGA)

Location: Istanbul, Turkey.

Website: Biga.Takasbank.Com.Tr

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری  الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (Www.Alefbatour.Com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر Www.Alefbatour.Com

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کیش به عنوان محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین اهداف گردشگری ایران و مهمترین هدف گردشگری داخلی و خارجی در جنوب ایران شمرده می شود. جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر است که در قطب نما آبهای خلیج فارس واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. با راهنمای سفر به کیش همراه باشید.


راهنمای سفر به کیش با الفبای سفر

این جزیره یکی از امن ترین شهرهای ایران و احتمالاً جهان است. سطح کیفی امکانات عمومی در کیش به حدی بالاست که بسیاری از کسانی که در کیش زندگی می کنند پشیمان هستند که نمی توانند به طور دائم در آنجا زندگی کنند. جزیره کیش یکی از مراکز گردشگری ایران است و چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا است و در طول سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی و خارجی است. وجود جاذبه های گردشگری و مکانهای زیبا در کیش و مکانهای شگفت انگیز برای گشت و گذار و مناظر زیبای دریای هرمز از دلایل علاقه گردشگران تور کیش به بازدید از این مکان است. وضعیت منطقه آزاد بودن جزیره باعث شد که مراکز خرید آن یکی از جاذبه های گردشگری جزیره باشد.

مساحت کیش

جزیره کیش، که به مروارید خلیج فارس شهرت دارد. یکی از جزیره های زیبا و تفریحی توریستی ایران است که در شمال شرقی خلیج فارس حدود 17 کیلومتر (10.2 مایل) از ساحل جنوبی جنوب واقع شده است. اما اگر دوست دارید بدانید که مساحت جزیره کیش چند کیلومتر است باید گفت کیش با مساحت 90 کیلومتر مربع (36 مایل مربع) به عنوان یک استراحتگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است.

 

 


مساحت کل جزیره کیش

 

قیمت تور کیش

از مزایای تور لحظه آخری کیش که به تور کیش ارزان دقیقه 90 هم مشهور می باشد در این است که ارزان تر است و از نظر فنی هیچ تفاوتی با تورهای استاندارد ندارد. پس اگر هوشمندانه عمل کنید می توانید بهترین تور لحظه آخری کیش را در زمان مناسب خرید یا رزرو کنید. پیشنهاد میکنیم جستجو کنید تا اطلاعات خوبی به دست آورید. بهتر است با کسانی که از این تورهای داخلی استفاده میکنند صحبت کنید و راه چاره را بپرسید.

قوانین رانندگی در کیش

اگر با ماشین عازم کیش شدید یا قصد دارید در آنجا ماشین رزرو کنید به قوانین زیر حتما توجه داشته باشید:

  • بوق زدن در کیش در تمام نقاط آن ممنوع است
  • رعایت حق تقدم در همه خیابانها و میادین ، ​​در کیش باید قبل از هر میدان یک توقف کامل داشته باشید.
  • کمک در همه زمینه ها ، اگر کمک نکنید جریمه خواهید شد
  • توقف کامل راننده هنگام عبور عابر پیاده از خط

 

 


رنت ماشین مدل بالا در کیش

 

جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش، از بهترین جزیره های منطقه می باشد و مناطق توریستی آن فو ق العاده و متحیر کننده هستند و حتی اخیرا نزدیک به 2 هکتار از آن جنگل کاری شده است که می توان گفت حال از سرسبز ترین جزایر ایران محسوب می شود.

شهر زیرزمینی کاریز ، پارک آبی اوشن ، کشتی یونانی در کنار دلفیناریوم و ساحل آن از دیدنی های مروارید خلیج فارس به شمار می روند.

شاید در این بین کشتی یونانی برجسته ترین جاذبه بنظر برسد. در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو در بخش غربی جزیره کیش، کشتی یونانی (با نام کوالا اف) در سواحل این جزیره هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان باز گردد به گل نشست و همین امر موجب تعجب اهالی بومی این روستا شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری فکر می کنند کوالا اف، یک کشتی پرتغالی در کیش است و حتی تعدادی نیز بر این باورند که کشتی یونانی در قشم قرار دارد اما حقیقت این است که این سازه متعلق به یونان بوده و چندین سال است که کشتی یونانی در جزیره کیش قرار دارد و امروزه به نماد و یکی از جاذبه های توریستی کیش تبدیل شده است.

هتل های جزیره کیش

هتل داریوش میتواند اقامت رویایی را برایتان رقم بزند تصور کنید که در هتلی مانند کاخ های قدیمی با سربازان پارسی و مجسمه های سنگی اقامت داشته باشید و ستون های بلند و زیبا با تزئینات پیچیده در اطراف شما در کنار یک منظره گرمسیری از اتاق شما سفر شما را حتی لذت بخش تر می کند.

هتل داریوش 193 اتاق و سوییت با منظره دریا و باغ دارد. ویژگی منحصربفرد هتل داریوش کیش که آن را از هتل های کیش متمایز کرده است این می باشد که تمدن و فرهنگ یک ملت بزرگ و کهن را به رخ جهانیان می کشاند. نام هتل داریوش را به این دلیل داریوش گذاشتند که تمام قسمت های این هتل با تندیس ها، ستون ها و سنگ نگاره های برگرفته از کاخ های آپادانا و تچر در تخت جمشید ساخته شده است و به مهمانان این امکان را می دهد که علاوه بر امکانات هتلی به صورت یک موزه، مورد توجه و بازدیدشان قرار گیرد. از امکانات این هتل می توان به استقبال در فرودگاه، صبحانه بوفه آزاد، غـواصی اختصاصی ، ماساژ تایلندی، استخر رو باز ویژه بانوان، استخر رو باز آقایان مشرف به خلیج فارس، اینترنت بی سیم امکـان استفــاده از زمین های تنیس و سالن بیلیارد، دریاچه زیبای اختصاصی، سالن آمفی تاتر رو باز بر روی دریا، سالن بدن سازی و نیز بازدید از پارک دلفین ها و باغ پرندگان اشاره نمود.

 

نمایی از هتل داریوش کیش

 

اگر بیشتر اهل هتل دریایی هستید می توانید هتل ترنج را انتخاب کنید. هتل دریایی تورنج اولین هتل در ایران است که دارای ویلا های زیر آب است و در کفهای شیشه ای آن زندگی دریایی موجودات رنگارنگ در زیر خلیج فارس رات می توانید تماشا کنید. در این هتل پنج ستاره شما می توانید هر روز با منظره پانوراما غروب خورشید و طلوع خورشید را از دریا تماشا کنید و اقامتی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کنید.

از امکانات هتل ترنج کیش می توان رستوران ساحلی، کافی شاپ ساحلی، پذیرش 24 ساعته،خدمات اسپا و ماساژ،خانه بازی کودکان خشکشویی، اجاره خودرو، اورژانس، آتلیه عکاسی، صبحانه بوفه، بیلیارد، والیبال ساحلی، اجاره دوچرخه و ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهیف خشکشویی سرویس روزانه به مراکز خرید و مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری(رایگان) , سالن همایش , اتاق جلسات , سالن پذیرایی , و نمازخانه را نام برد.

بهترین موقع برای سفر به کیش از لحاظ قیمت

باتوجه به اینکه قیمت بلیط هواپیما کیش و در مجموع قیمت تور داخلی به مقصد کیش قابل پیش بینی نیستند به همین دلیل نمی توان زمان مشخصی را در این مورد مشخص کرد اما اکثرا تعطیلات نوروزی باتوجه به اینکه فصل high season است هزینه سفر کمی بالاتر می رود. فصل زمستان، نیمه دوم فروردین و مهرماه بهترین زمان مسافرت به کیش از نظر قیمت می باشند.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترکیه بین قاره ای: کشوری قابل توجه که در آن قاره ها و فرهنگ ها با هم ترکیب می شوند و در نتیجه تأثیرات منحصر به فرد آسیایی ، اروپایی و خاورمیانه ای ایجاد می شود. از طریق این مقصد سفر واقعاً فوق العاده سفر کنید و لذت های بی نظیر ترکیه را تجربه کنید! همراه ما باشید با فاصله استانبول تا آنتالیا و بقیه شهرهای توریستی

 

استانبول باورنکردنی

برای کاوش در شهر با تور استانبول آماده شوید ، شهری که هم آسیا و هم اروپا را در بر می گیرد! در نتیجه ، دارای زیبایی اروپایی ساختمانهای باستانی و رنگارنگ است که با معنویت و طعم آسیایی ترکیب شده است. لذت شهرهای مدرن و کلان شهری را مشاهده کنید که دارای زیبایی های خیره کننده گذشته و لطف اسلام است. در بازارهای ادویه باستانی، مساجد دیدنی و کاخ هایی با فضاهای داخلی مجلل و زیبا به زیبایی نمای بیرونی آنها دیده می شود. پس از یک روز پرحادثه از تاریخ و فرهنگ، با چشم انداز روی پشت بام و انتخابهای بی پایان غذاهای خوش طعم ترک، آرام باشید. باقلوا شیرین، کباب افسانه ای ترکی یا مزز خوشمزه ، غذاهای ترکی در سراسر جهان دوست دارند. با این حال خیلی ها دوست دارند تورهای ترکیبی خریداری کنند یا از استانبول خودشان به شهرهای دیگر بروند پس حتما همراه ما باشید.

 

فاصله استانبول تا ازمیر

 

فرض کنید شما در واقع در حال برنامه ریزی یک سفر جاده ای به استانبول هستید و می خواهید در طول مسیر برای استراحت توقف کنید. اگر این یک سفر جاده ای واقعی است ، ممکن است بخواهید ایستگاه های جالب را در طول مسیر بررسی کنید ، در رستوران های بزرگ غذا بخورید و حتی ممکن است یک هتل برای شب اقامت پیدا کنید. با توجه به طول این سفر ، ما فکر می کنیم شما می توانید این سفر جاده ای سرگرم کننده را در بیش از یک روز گسترش دهید.زمان سفر: 5.5 ساعت در جاده با 1 شب اقامت

اگر می توانید تمام این سفر را بدون توقف انجام دهید، در اینجا پاسخ سریع وجود دارد.

  • رانندگی بدون توقف: 297 مایل یا 478 کیلومتر
  • مدت زمان رانندگی: 5 ساعت و 29 دقیقه

فاصله پرواز از استانبول به ازمیر (فرودگاه استانبول - فرودگاه ازمیر عدنان مندرس) 221 مایل / 356 کیلومتر / 192 مایل دریایی است. مدت زمان تخمینی پرواز 55 دقیقه است.

مسافت استانبول تا بدروم روی نقشه

 

فاصله استانبول تا مارماریس

 

باتوجه به اینکه در سفر جاده ای ممکن است بخواهید ایستگاه های جالب را در طول مسیر بررسی کنید ، در رستوران های بزرگ غذا بخورید و حتی ممکن است یک هتل برای شب اقامت پیدا کنید. سفر جاده ای 2 روز رانندگی حتی ممکن است زمان ببرد.
از استانبول شروع کنید.

برنامه سفر پیشنهادی:

حدود 3 ساعت رانندگی کنید ، سپس در بورسا توقف کرده و حدود 1 ساعت بمانید. سپس ، 3 ساعت دیگر رانندگی کنید و سپس در تورگوتلو توقف کنید ویک شب بمانید. روز بعد ، حدود 1 ساعت رانندگی کنید ، سپس در افسوس توقف کرده و حدود 1 ساعت بمانید. سپس 1.5 ساعت دیگر رانندگی کنید سپس در موگلا توقف کرده و 1 ساعت بمانید. در نهایت ، حدود 28 دقیقه رانندگی کنید و به مارماریس برسید.

مدت زمان پرواز: 1 ساعت ، 5 دقیقه

بنابراین در نهایت ما می توانیم از زمان کل سفر از استانبول به مارماریس از جمله زمان صرف شده برای رفت و آمد به فرودگاهها ، زمان انتظار 2 ساعت در فرودگاه برای گذراندن مراحل تا خروج از فرودگاه مارماریس را در نظر بگیریم.

مسافت استانبول تا آنتالیا روی نقشه

 

فاصله استانبول تا آنتالیا

امکان دارد تور ترکیبی استانبول آنتالیا خریداری کرده باشید یا اگر در استانبول هستید بخواهید با تور آنتالیا عازم این شهر توریستی و زیبا شوید فاصله پرواز از استانبول به آنتالیا (فرودگاه استانبول - فرودگاه آنتالیا) 321 مایل / 516 کیلومتر است. یعنی به عبارتی مدت زمان تخمینی پرواز 1 ساعت و 6 دقیقه است.

فاصله استانبول تا آنتالیا با اتوبوس

سفر با اتوبوس یک راه حل خوب برای کسانی است که به آنتالیا سفر می کنند زیرا تنها 493 مایل با استانبول فاصله دارد. رسیدن از مکانی به مکان دیگر 13 ساعت طول می کشد. بلیط یک سفر به طور متوسط ​​30 دلار خواهد بود. همچنین بلیط اتوبوس از 25 دلار آمریکا در دسترس است. روزانه 2 سواری دو شهر را به هم متصل می کند. MetroTurizm اتوبوس های استانبول را اداره می کند.

قطار از استانبول به آنتالیا

قطارهای استانبول به آنتالیا از کادیکوی حرکت کرده و به ساندیکلی می رسند. راه آهن متصل کننده دو شهر حدود 462 مایل است. این سفر حدود 14 ساعت طول می کشد. هزینه کرایه قطار حدود 25 دلار آمریکا است. همچنین ، قیمت بلیط مقصد انتخابی ممکن است از 17 دلار تا 34 دلار متغیر باشد. بنابراین ، از خرید بلیط از قبل دریغ نکنید. در مسیر استانبول به آنتالیا 27 توقف وجود دارد.

مسافت استانبول تا مارماریس روی نقشه

 

فاصله استانبول تا بدروم

 

کل فاصله مستقیم بین بدروم و استانبول 461 کیلومتر کیلومتر و 800 متر مصادف با 286.9 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین بدروم و استانبول ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

پس میتوان گفت فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین بدروم تا استانبول 695 کیلومتر و 217 متر است.

تفاوت زمانی بین بدروم و استانبول

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین بدروم و استانبول 0 ساعت ، 6 دقیقه و 11 ثانیه است.

مدت زمان سفر بدروم به استانبول

بدروم در فاصله 461 کیلومتری استانبول واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت سفر کنید ، می توانید در 13 ساعت و 45 دقیقه به استانبول برسید. زمان سفر استانبول شما ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد. همچنین در صورت سفر با هواپیما فاصله بین دو شهر در 1 ساعت پرواز قابل دستیابی است.

مسافت استانبول تا ازمیر روی نقشه

 

با رزرو تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تابلو مونالیزا کجاست

به نظر شما مونالیزا شخصیتی واقعی است یا افسانه ای؟ در این بخش می خواهیم با اسرار و حقایق ناگفته این اثر زیبا و مشهور شما را آشنا کنیم . قطعا افرادی که تور اروپا خریداری می کنند یکی از مقاصدشان پاریس است که در آنجا بعذ از تماشای برج ایفل به تماشای تابلو مونالیزا در موزه لوور مینشینند. این نقاشی در لوور ، در اتاقی به اندازه یک آمفی تئاتر قرار دارد. همیشه مملو از جمعیت است. و از یه حدی نمی توانید به آن نزدیک شوید

حال چه مسافر تور این شهر باشید چه کنجکاو و علاقه مند قصد داریم به رمزگشایی تابلو مونالیزا بپردازیم پس همراه ما باشید.

مونالیزا در موزه لوور

بازدیدکنندگان موزه لوور از مونالیزا

اما قبل از شروع به خواندن این مطلب ، با خود فکر کنید ؛ آیا تا به حال چیزی در مورد تاریخچه مونالیزا یا آثار هنری دیگر به شما آموخته شده است؟ اگر نه ، احتمالاً دلیل عدم علاقه شما به آن است. هنر فقط مربوط به قلم مو نیست - این شیوه ای است که مردم داستان می گویند ، احساسات را نشان می دهند. شیوه ای که هنرمند می اندیشد ، نفس می کشد ، می بیند و تصور می کند. من دو پروژه هنری بر اساس مونالیزا انجام داده ام و با نگاهی به گذشته ، هرگز فکر نمی کردم که این چیزی بیشتر از یک نقاشی قدیمی باشد.
اما ، مونالیزا با اسرار بی پایان احاطه شده است ("بی پایان" زیرا ما هنوز هر روز بیشتر و بیشتر در مورد این نقاشی کشف می کنیم!). منظور این است که تقریباً همه چیز در مورد این پرتره دارای نوعی معنا در پشت آن است.
فقط خودتان را در حال نقاشی پرتره تصور کنید. آیا می توانید پس زمینه را آنقدر متفکرانه نقاشی کنید که پل ها و مناظر را از چندین مکان مختلف که در آن رفته اید ترسیم کنید یا فقط چند درخت بکشید و آن را روزی صدا کنید؟ چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد این قطعه وجود دارد ، اما به نظر میرسد شروع با چیزهایی که هرگز در مورد آنها فکر نکرده اید شروع جالب تری از آنچه فکر می کنید است ...

توریستی ترین و زیباترین کشور جهان کدام است؟

تابلو مونالیزا اثر کیست؟

مشهورترین نقاشی جهان، هنوز هم بینشی حیاتی از دوره رنسانس ارائه می دهد. او در سراسر جهان شناخته شده  است و طرفداران از هر گوشه از جهان برای دیدن آن سفر می کنند. روزانه هزاران چشم مشتاق شاهکار محافظت شده داوینچی را تماشا می کنند. 

دلیل معروفیت تابلوی مونالیزا

راز مخوف لبخند تابلو مونالیزا (ژوکوند که همان شخصیت پنهان در نقاشی است) همچنان هم زیر ذره بین هنرمندان قرار دارد و البته این بررسی فقط به اینجا ختم نمی شود بلکه تکنیک های هنرمندانه به کار رفته در خلق چنین اثری توجهات را به خود جلب میکند
اگر مونالیزا بین مردم به خاطر لبخند ژوکوند یا شخصیت پنهان کاراکترش شهرت دارد، در تاریخ نقاشی به خاطر خلق عجیب ترین پرتره هنری و تکنیک های به کار رفته توسط داوینچی معروف است. اما ژوکوند همچنین با داستان 500 ساله اش تا به امروز آوازه ای جهانی یافته است. هیچ تابلویی در تاریخ زیر ذره بین همگانی نبوده است. اگر عازم سفر خارجی یا داخلی هستید، بلیط چارتر هواپیما را فراموش نکنید.

موزه لوور و شوخی کاربران فضای اجتماعی با تابلو مونالیزا

شوخی کاربران با تابلو مونالیزا در کرونا

چند نکته جالب درباره تابلو مونالیزا 

  1. عنوان ایتالیایی به "بانوی من" یا "خانم لیزا" ترجمه می شود.
  2. اکثر مردم بر این باورند که لئوناردو لیزا دل جیوکوندو را به عنوان الگوی پرتره برای همسر تاجر ثروتمند ابریشم فلورانس ، فرانچسکو دل جیکوندو ، نقاشی کرده است. 
  3. برخی گمانه زنی می کنند که لئوناردو خود مدل مونالیزا است ، اما در نسخه ای "زنانه" یا "درگ" از خودش.
  4. سالهایی که لئوناردو آن را نقاشی کرد به طور وسیع 1503-1506 پیشنهاد می شود. با این حال ، بسیاری معتقدند که او در سال 1513 شروع به کار کرد ، اما پس از چهار سال کار ، آن را ناتمام گذاشت.
  5. برخی دیگر معتقدند ویژگی های نقاشی ، از نظر جزئیات و سبک ، آخرین سالهای لئوناردو است.
  6. این مثالها ، برای من ، یک مثال بزرگ از این است که چرا هنر بسیار مهم و جالب است. افرادی که هرگز لئوناردو داوینچی را نشناخته اند ، می توانند تشخیص دهند که در تاریخ چه زمانی نقاشی شده است ، چه زمانی در زندگی او نقاشی شده است - همه به این دلیل که الگوهای بیان خود او چقدر واضح است.

هزینه های سفر به پاریس

امضا تابلو مونالیزا و دیگر حقایق آن

مونالیزا ، مانند بقیه نقاشی های داوینچی ، هرگز امضا یا تاریخ گذاری نشد. وقتی صحبت از هویت مونالیزا مرموز به میان می آید ، این نظریه جورجیو واساری است که رسمی ترین آن محسوب می شود. 'مونا' از اصطلاح ایتالیایی 'مونا' به معنای 'خانم' گرفته شده است و نشان می دهد که خانم لیزا، لیزا ژردینینی ، همسر فرانچسکو دل جیوکوندو بوده است. اعتقاد عموم بر این است که جیکوندو ، تاجر پارچه و ابریشم ، نقاشی همسرش را سفارش داده اما هرگز آن را دریافت نکرده است. با این حال ، یک شک و تردید گسترده این نظریه را احاطه کرده است. بسیاری در صحت داستان مشکوک هستند و هنوز در جستجوی هویت واقعی مونالیزا هستند. روبرتو زاپری ، مورخ ایتالیایی ، جورجیو وازاری را متهم به ابداع این ادعا کرد و مونالیزا در واقع پرتره ای از پاسفیکا براندانی است. براندانی معشوقه جولیانو د مدیچی ، پسر لورنزو د مدیچی بود.

هویت مونالیزا همچنان بحثی متحرک در بین مورخان هنر است و حتی ریشه برخی نظریه های دور از ذهن تبدیل شده است. برخی از خلاقانه ترین ادعاها نشان می دهد که مونالیزا روسپی است ، مادر داوینچی یا حتی یک مرد (شاگرد لئوناردو ، سالای). دیگران متقاعد شده اند که مونالیزا پرتره ای از دوشس فورلی قرن پانزدهم ، کاترین اسفورزا است. حتی تلاش شده است تا چهره لیزا گراردینی از جمجمه وی بازسازی شود و سپس بر روی پرتره داوینچی قرار گیرد. اگرچه این تلاش ها ناموفق بود ، لیزا گراردینی هنوز به طور رسمی به عنوان مونالیزا شناخته شد.

فاصله ایران تا فرانسه چقدر است؟

مثلث طلایی تابلوی مونالیزا

ریاضی و مخصوصا مثلثات نقش مهمی در این اثر داوینچی دارد. اهمیت آن به شکلی است که خود لئوناردو داوینچی گفته اجازه ندهید کسی که ریاضیدان نیست آثارم را بخواند.طراحی تناسبات انسانی او به خوبی تاثیر تناسبات ریاضی را آشکار می کند.  داوینچی از مثلث طلایی به عنوان بهترین نوع تناسبات برای هر دو تابلو بهره گرفته است.

مثلثات در تابلو مونالیزا

مثلث طلایی چهره مونالیزا

دیگر اسرار و رازهای تابلوی مونالیزا

  1. مونالیزا در سال 1530 توسط فرانسیس اول ، پادشاه فرانسه ، برای مشاهده توسط طبقه بالا خریداری شد.
  2. مونالیزا با رنگ روغن روی تخته چوب صنوبر نقاشی شده و ابعاد آن 30 در ارتفاع 20 در عرض است.
  3. اگرچه مونالیزا در حال حاضر در موزه لوور فرانسه زندگی می کند ، اما نقاشی هرگز بیمه نشده است زیرا گران قیمت تلقی می شود.
  4. علیرغم بیمه نبودن ، نقاشی یک بار در سال 1911 توسط یکی از کارکنان لوور ، وینچنزو پروجیا که نقاشی را زیر لباس خود حمل می کرد ، به سرقت رفت. این نقاشی تا سال 1913 بازگردانده نشد ، دو سال بعد که وینچنزو سعی کرد تابلو را در فلورانس بفروشد!
  5. دزدیده شدن تابلو مونالیزا اینگونه بود که به طرز شگفت انگیزی ، پروجیا تنها به دلیل سرقت مونالیزا به حبس کوتاه مدت محکوم شد ، زیرا او این جنایت را به عنوان یک جنایت "میهنی" برای ایتالیا ادعا کرد.
  6. اکنون ، بیش از 6 میلیون نفر سالانه از مونالیزا در لوور پاریس ، فرانسه دیدن می کنند.
  7. اگر با دقت به پیشانی مونالیزا نگاه کنید ، متوجه می شوید که ابرو ندارد. نه ، این یک اشتباه داوینچی نبود ، در واقع به دلیل خرابی در طول زمان و ترمیم کننده های بیش از حد بود. با استفاده از فناوری امروزی ، یک اسکنر مگاپیکسلی نیاز به مشاهده ابروهایی دارد که داوینچی در ابتدا شامل آن بود.
  8. مونالیزا در حال حاضر پشت شیشه های ضد گلوله نشسته است که در نتیجه موارد متعددی از جمله سنگ ، اسید و حتی لیوان قهوه به سمت آن پرتاب شده است!
  9. این شیشه ضد گلوله پس از نمایش در موزه ملی توکیو و جذب بیش از 2 میلیون بازدید کننده در سال 1974 توسط ژاپن به عنوان هدیه اهدا شد.
  10. این نقاشی به همان اندازه مشهور است زیرا تکنیک جدید انقلابی کشف شده توسط لئوناردو داوینچی را به نمایش می گذارد. این تکنیک Sfumato نامیده می شود و به عنوان "ترکیب نور و سایه" تعریف می شود.
  11. معروف ترین اثر هنری مارسل دوشامپ تا به امروز یک کارت پستال با تصویری از مونالیزا است که روی آن سبیل و بز بز کشیده است.

محل قرارگیری تابلو مونالیزا در موزه لوور

قرارگیری تابلو مونالیزا در موزه لوور

سوالات متداول

مونالیزا چه ویژگی خاصی دارد؟
تکنیک های هنری منحصر به فرد
برخلاف برخی آثار هنری قرن شانزدهم ، مونالیزا یک تصویر بسیار واقع گرایانه از یک انسان بسیار واقعی است. آلیچا زلازکو از دانشنامه بریتانیکا دلیل این امر را مهارت لئوناردو با استفاده از قلم مو و استفاده از تکنیک های هنری می داند که در دوران رنسانس جدید و هیجان انگیز بود.

راز پنهان در مونالیزا چیست؟
دینا گلدین، ​​استاد دانشگاه براون ، استدلال کرده است که راز در موقعیت پویای ماهیچه های صورت مونالیزا است ، جایی که چشم ذهن ما ناخودآگاه لبخند او را دراز می کند. نتیجه یک پویایی غیر معمول در چهره است که احساسات ظریف و در عین حال قوی را در بیننده نقاشی ایجاد می کند.

چرا مونالیزا انقدر مهم است؟
مونالیزا از طریق نگاه فریبنده و لبخند مرموز خود ، از زمانی که برای اولین بار در اوایل قرن 16 نقاشی شد ، مردم را مسحور خود کرده است. مونالیزا که به خاطر شمایل نگاری عجیب و تاریخ منحصر به فرد خود مشهور است ، به یکی از مشهورترین نقاشی های تاریخ هنر تبدیل شده است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()