نوشته شده توسط : admin

اپلیکیشن های کاربردی در دبی

ما شرایط را بگونه ای برای شما فراهم خواهیم کرد تا با هزینه مناسب برای رزرو تور دبی، بیشترین لذت را از سفرتان و پکیج تور دبی انتخابی خود ببرید. با این حال باتوجه به اینکه ما همواره به دنبال آن هستیم تا در سفرتان به مشکلی برنخورید با معرفی بهترین و کاردردی ترین اپلیکیشن های دبی شما را در این مسیر یاری خواهیم کرد.
دب ایرپورتس – Dubai Airports
برنامه فرودگاه های دبی که هم در اندروید و هم در آیفون در دسترس است با دسترسی آسان به اطلاعات خدمات و امکانات ، وقت شما را در فرودگاه هر دو فرودگاه دبی راحت تر می کند. می توانید اطلاعات پرواز در زمان واقعی را بررسی کنید ، رستوران ها و سالن های هواپیمایی را پیدا کنید یا مکان مناسبی را برای لذت بردن از برخی خریدها پیدا کنید. نقشه های داخلی تعاملی به شما امکان می دهد همه کارها را بدون اتلاف وقت انجام دهید. اکنون بارگیری کنید و به راحتی سفر کنید!

نرم افزار دبی ایرپورتس

طلابت – Talabat
اگر اهل غذا هستید ، باید Talabat را بارگیری کنید. این یک برنامه تحویل غذا است که در صورت نیاز به سفارش غذا به شما به عنوان یک جهانگردان در دبی کمک می کند. این سرویس 24 ساعته کار می کند.
ویزیت دبی- Visit Dubai
این یک برنامه عالی برای کمک به شما در استفاده از بیشتر وقت خود در دبی با لیست گسترده ای از مکان های دیدنی ، جاذبه ها و فعالیت های خود است. این برنامه به شما امکان می دهد برنامه های سفر سفارشی خود را ایجاد کنید و از ویژگی های آن می توان به مبدل ارز دستی و نقشه های قابل بارگیری اشاره کرد. این برنامه همچنین به شش زبان مختلف – عربی ، انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، روسی و ماندارین در دسترس است. برخی از کاربران با ورود به سیستم برخی از مشکلات را پیدا کرده اند ، اما اکثر آنها با استفاده از برنامه آن را بسیار عالی ارزیابی می کنند.
بنابراین اگر از آن دسته از افراد هستید که تور لحظه آخری دبی را خریداری کردید اما وقت نکردید که درباره دیدنی ها و تفریحات این شهر مطالعه ای داشته باشید حتما قبل از سفر این نرم افزار را نصب نمایید.

نمایی از کاربردهای اپلیکیشن ویزیت دبی

نمایی از کاربردهای اپلیکیشن ویزیت دبی
آل ایونت این سیتی – All Events In City
در حالی که این برنامه شامل بسیاری از شهرهای جهانی است ، اما برای یک مسافری جدید که از آنچه در دبی اتفاق می افتد بی خبر است ایده آل می باشد. می توانید رویدادهایی که در دبی اتفاق می افتد را ماه به ماه یا بر اساس دسته بندی مرور کنید.
کاربران می توانند تقویم خود را ایجاد کرده و با جستجو بر اساس دسته بندی یا رویدادهای نزدیک به خود ، آن را با رویدادها پر

این برنامه دارای بسیاری از ویژگی ها و توابع است ، به عنوان مثال: لیست مهمانی ها ، کنسرت ها ، کارگاه ها ، رویدادهای شبکه ای ، رقص ، ورزش و حتی برنامه های غذایی. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد رویدادها را با دیگران به اشتراک بگذارید و بلیط های درون برنامه را خریداری کنید.

دبی مال _ Dubaimall
بزرگترین مرکز خرید جهان قطعاً به یک برنامه خاص خود نیاز دارد. آنقدر بزرگ است که اگر راه خود را نمی دانید ، می توانید گم شوید و در نهایت ساعت ها قدم بزنید قبل از اینکه مغازه ای را که می خواستید به آنجا بروید پیدا کنید.
برنامه دبی مال ، کاربران را از دردسر قرار گرفتن در طبقه نامناسب و در انتهای اشتباه هر کجا که می خواهند بروند، نجات می دهد.
گرچه این تنها راهی نیست که می توانید در دبی مال گم شوید. افراد به طور مرتب فراموش می کنند که در کدام سطح یا منطقه ماشین خود را پارک کرده اند. اگر از خود می پرسید که چگونه کسی ممکن است اتومبیل خود را از کجا پارک کند ، این را در نظر بگیرید: دبی مال دارای 10 سطح پارکینگ و 26 منطقه پارکینگ است.
خوشبختانه ، این برنامه به شما امکان می دهد مکان پارک ماشین خود را ذخیره کنید. و درصورتی که هنوز نتوانید آن را پیدا کنید ، ویژگی “Take Me To My Car” را دارید که می توانید فعال کنید.

قابلیت جالب اپلیکیشن دبی مال

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس مسافرتی الفبای سفر به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

راهنمای سفر به ازمیر 

شهر ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد.

راهنمای سفر به ازمیر و شهرهای اطراف آن

 

خیلی از مسافران تور ترکیه سفر به استانبول و آنتالیا را در الویت مسافرت خود به ازمیر قرار می دهند اما غافل از این که دیگر شهر توریستی ترکیه ازمیر و شهرهای ساحلی اطراف آن از زیباترین نقاط دنیا هستند که می توانید طبیعت بی نظیر و سواحل درخشان را نظاره گر باشید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی ازمیر و قرار گیری در کنار دریای اژه، ازمیر تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی با مناظر زیبا و بناهای تاریخی شده است.

چگونه به ازمیر برویم؟

می‌توانید با پروازهای ترک از قبیل سان اکسپرس به شکل مستقیم به فرودگاه ازمیر برسید. لازم به ذکر است تور ازمیر همچون آنتالیا به صورت هفته‌ای بسته می‌شود. فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر در 18 کیلومتری جنوبی غربی مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است. ترمینال بین المللی جدید این فرودگاه در سال 2006 و یک ترمینال جدید برای پروازهای داخلی در سال 2014 افتتاح گردید. هواپیمایی ماهان، هواپیمایی معراج، هواپیمایی تابان، هواپیمایی قشم، هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی فری برد ایرلاینز از شرکت های هواپیمایی هستند که پرواز مستقیم از فرودگاه های کشور به فرودگاه بین المللی عدنان مندرس را دارند..

در ازمیر از کدام بناها و مناظر دیدن کنیم؟

شهر ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد. یکی از پر بازدیدترین نقاط در ازمیر شهر چشمه است که با دریای آبی، سواحل طلایی و ورزش های آبی بسیار طرفدار دارد و از دیدنیهای چشمه ازمیر می توان بناهای تاریخی مانند شهر تاریخی افسوس و جزایر اطراف چشمه مانند جزیره خیوس اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات ازمیر ترکیه می باشید بهتر است به اماکنی مانند شهربازی لوناپارکلار، پارک  تایلندی، پیست اسکی بزداگ، پارک موامر اکسوی سری بزنید و از تفریحات این اماکن لذت ببرید اما یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه پاموکاله ازمیر است که سالانه با آب های سرشار از مواد معدنی خود گردشگران تور ازمیر و توریست های بی شماری را به سمت خود جلب می کند.

Description: میدان کوناک ازمیر

 

 

 

پارک حیات وحش ازمیر

 پارک حیات وحش ازمیر که می خواست از کلیشه معمولی یک باغ وحش فاصله بگیرد ، با مراقبت استثنایی از حیوانات خود و اطلاعات گسترده ای که برای آموزش بازدیدکنندگان در مورد زیستگاه ها و ویژگی های حیوانات ارائه می داد ، گردشگران را بسیار شگفت زده می کند.

شهر چشمه Çeşme

شهر چشمه Çeşme یکی از شهرهای استان ازمیر است که در ۹۳ کیلومتری غرب ازمیر قرار دارد. به دلیل چشمه های معدنی کوچک و بزرگ این شهر، نام چشمه بر روی آن نهاده شده است.شهر توریستی محبوبی که با وجود سواحل و بارها و رستورانهای مختلف در میان جوانان و گردشگران طرفداران زیادی دارد، به خصوص جشنواره بین المللی موسیقی که در این محل برگزار می شود. شهری با خانه های زیبا و خیابانهای باریک و چشم اندازهای بی نظیر و آثار کهنی مانند قلعه چشمه که متعلق به قرن 14 بوده، مجسمه های متعلق به دوره Arkaik و بهترین محل برای موج سواری، از جمله شهرهایی است که حتما باید از آن بازدید کنید.

شهر باستانی پرگامون Pergamon

 شهر باستانی پرگامون Pergamon با تاریخ پربار خود، در ۱۷۱ کیلومتری شمال ازمیر قرار دارد. شهر باستانی یونانی که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. یکی از مناطق دیدنی این ناحیه تپه های زیبایی است که در اطراف این شهر قرار دارد.در این شهر دیدنی ازمیر حتما سری به موزه باستان شناسی بزنید و همچنین از خرابه های کتابخانه پرگامون که زمانی یک کتاب خانه باشکوه بوده و بعد از اسکندریه دومین کتابخانه بزرگ جهان یونان باستان محسوب می شده نیز دیدن کنید.

هزینه اجاره ماشین در ازمیر

با استفاده از خدمات اجاره Elite Car می توانید روزانه 72 ₺ اتومبیل را در ازمیر اجاره کنید و از سایر شهرهای بندری و سواحل دریای اژه مانند Çeşme و Tire دیدن کنید.

هزینه حمل و نقل در ازمیر ترکیه

هزینه کرایه خط قطار ازمیر برای بزرگسالان 2.4 پوند و برای دانشجویان 1.35 پوند هزینه دارد. دو کارت مسافرتی وجود دارد که سفرهای اتوبوس، مترو، ریلی ازبان و کشتی را پوشش می دهد. اینها در ایستگاه ها، اسکله ها و مغازه ها قابل شارژ هستند. هزینه یک تاکسی سواری در ازمیر به طور قابل توجهی بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی است. به طور متوسط​​، مسافران گذشته برای هر نفر در روز 14 لیر برای حمل و نقل محلی در ازمیر هزینه کرده اند.

Description: حمل و نقل در ازمیر

دوچرخه سواری در ازمیر

ازمیر مانند بسیاری از شهرهای جهان به شبکه ای کامل از دوچرخه های شهری مجهز است. این مکانها که عمدتا در کنار دریا واقع شده اند، راهی عالی برای رفت و آمد سریع و ارزان هنگام لذت بردن از مناظر هستند.

بهترین مکان ها برای صرف نوشیدنی تازه


زیباترین منظره برای نوشیدن ، مطمئنا Asansör است. در بالای آن یک رستوران (نسبتاً درجه یک) وجود دارد ، اما همچنین یک کافه با منظره ای نفس گیر. و اگر کافه پر است ، دریغ نکنید که 20 متر به سمت راست بروید ، یک کافه کوچک دوم که بسیار ارزان تر است و تقریبا محلی همان منظره را ارائه می دهد

ازمیر، شهری مملو از هتلهای لوکس و معروف

شهر ازمیر برای پذیرایی از جمعیت بیشمار گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی مسافرخانه های ارزان قیمت است و دغدغه ای برای اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر شهر ازمیر از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است. از بهترین هتل های ازمیر میتوان به هتل هیلتون ازمیر، هتل سوییس ازمیر و هتل هیلتون گاردن این ازمیر و هتل کاراکا ازمیر اشاره کرد. بهترین محله ها برای اقامت در ازمیر کوناک، مرکز شهر ازمیر و باسمان هستند که در میان افرادی که به ازمیر سفر می کنند، همواره از محلات محبوب به شمار می آیند.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس مسافرتی  به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اجاره ماشین در توریستی ترین شهرهای آسیا

سفر ماجراجویانه با تور سریلانکا

سریلانکا، سرزمینی که ترکیبی از بناهای باستانی یاد بود دوران استعمار و همینطور طبیعت سرسیز و بی نظیر به همراه خطوط ساحلی اقیانوس هند است که هر کسی را مجذوب خود می کند. تور سریلانکا 1400 پیشنهادی از سوی الفبای سفر به شما می باشد که یک سفر خاص در یک کشوری خاص را تجربه کنید.

اجاره ماشبن در سریلانکا

از آنجا که جاده های سریلانکا باریک است ، توصیه می شود یک ماشین جمع و جور اجاره کنید. به علاوه ، این جزیره به اندازه کافی کوچک است تا بتوانید در یک روز حرکت کنید. اگر می خواهید از مناطق مرتفع سریلانکا ، میراث جهانی یونسکو کاوش کنید ، ممکن است بخواهید ماشین های محکم تری اجاره کنید ، زیرا جاده ها ناهموارتر و پرتلاطم تر هستند.
اجاره اتومبیل در سریلانکا بیشترین آزادی را برای شما فراهم می کند و در مقایسه با استفاده از سرویس قطار وقت گیر ، در وقت شما صرفه جویی می کند. غالباً ، وسایل حمل و نقل عمومی نمی توانند مانند یک ماشین شما را به مناطق خاصی برسانند. برای پیمایش در سراسر کشور ، توصیه می شود که دستگاه GPS را از شرکت کرایه اتومبیل خود اجاره کنید که می توانید روزانه حدود  12 دلار آن را تهیه کنید.

اجاره ماشین در سریلانکا

چندین بزرگراه جدید در سریلانکا پیدا خواهید کرد که شرایط رانندگی خوبی را برای اتومبیل اجاره ای شما فراهم می کنند. بزرگراه Colombo-Katunayake فرودگاه بین المللی Bandaranaike را به پل Kelani در ساحل متصل می کند ، مسیری که می توانید با آن 30 متر طی کنید. بزرگراه جنوبی 161 کیلومتر (100 مایل) طول دارد و از جنوب در کوتاوا تا ماتارا امتداد دارد ، در حالی که بزرگراه بیرونی دایره ای بزرگراه جنوبی را به بزرگراه کاتونایاکه متصل می کند.
برای استفاده بیشتر از رانندگی در سریلانکا ، دانستن ساعات شلوغی در جاده ها ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، مهم است. توصیه می شود فقط در ساعات 8:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر یا بعد از ساعت 8 عصر در شهرها و شهرهای بزرگ مانند کلمبو رانندگی کنید.

سفری هیجان انگیز در مالدیو

اگرچه مالدیو برای بسیاری از افراد مقصدی ارزان نیست، اما در سالهای اخیر همواره به یکی از گزینه های سفر تبدیل شده است. ماله پایتخت مالدیو، دارای مجموعه ای از مکانهای دیدنی است که باید در برنامه سفر هر بازدید کننده ای قرار بگیرند. اما اگر تور مالدیو خریداری کردید و خواستید سفرتان متفاوت تر باشد و به هرجایی که علاقه مندید بروید حتما پیشنهاد زیر را بررسی کنید.

نحوه اجاره اتومبیل در مالدیو

هنگام بازدید از مالدیو ، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد. اجاره اتومبیل به شما امکان می دهد در برنامه سفر خود بسته بندی بیشتری انجام دهید ، بنابراین می توانید در مسیرهای مختلف مورد کاوش قرار بگیرید و معتبرترین قسمتهای مقصد مورد نظر خود را کشف کنید.
برنامه های شما هر چه باشد ، داشتن مجموعه ای از چرخ های شخصی ، سطحی از آسایش را فراهم می کند که اتوبوس ها و قطارهای محلی به راحتی فراهم نمی کنند. نیازی به ذکر این فرصت نیست که هر زمان که شما (یا بچه ها) به نوشیدنی یا استراحت حمام نیاز دارید متوقف شوید.

حمل و نقلی راحت در ماله مالدیو

از طریق سایت Orbitz یک ماشین اجاره کنید و بر اساس نوع اتومبیل، دیدگاه مشتریان، قیمت و کمپانی اتومبیل کرایه ای فیلتر کنید تا اجاره ای متناسب با سبک سفر خود پیدا کنید. شما حتی در انتخاب محل تحویل و مشخصات خودرو مانند مسافت پیموده و ما در اینجا برای رسیدن به این هدف به شما کمک خواهیم کرد.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین تفریحات در زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه

شهر آلانیا شهری بسیار زیبا است که در دامنه رشته کوه های توروس قرار گرفته است که با باغ های لیمو و پرتغال محاصره شده است.

گزارش آگهی

تفریح و بازدید از دیدنی های آلانیا

شهر آلانیا شهری بسیار زیبا است که در دامنه رشته کوه های توروس قرار گرفته است که با باغ های لیمو و پرتغال محاصره شده است. آلانیا علاوه بر سواحل درجه یک مانند ساحل کلئوپاترا برای مهمانان خود طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری رستوران ها و مراکز خرید را آماده کرده است تا گردشگران تور آلانیا بتوانند اوقات خوشی را در شهر سپری کنند.

 

 شهر آلانیا در قرن چهارم میلادی کشف شد اما امروزه تنها یک اثر از آن زمان به جای مانده است - دیواری از زمان حکومت بیزانس ها قرن ها پیش این دیوار به دور قلعه ای که در شهر آلانیا بوده است کشیده شده بود و طول این دیوار ۸ کیلومتر تخمین زده شده است. امروزه آن قلعه تبدیل به موزه باستانشناسی شده است و برج کیزیل کوله دارای چشم انداز خیره کننده ای به شهر آلانیا می باشد.

 

برای دهه های مختلف آلانیا به عنوان یک پایگاه برای دزدان دریایی مورد استفاده قرار می گرفته است و به همین دلیل است که امروزه توریست ها و گردشگران غارها و تونل های بسیاری را می توانند در شهر آلانیا ببینند که یکی از بی نظیرترین این غارها هار داملاتاش است اما یکی از عجیبترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری آلانیا کشتی سازی می باشد که از دوران سلجوقیان به جای مانده است.

 

 این کشتی سازی به دستر سلطان علاالدین کیقباد ساخته شد که در شمال این کشتی سازی کتیبه ای قرار دارد و در کنار کتیبه یک مسجد از دیگر جاذبه های شهر آلانیا قطعاً برج قرمز با طول و ارتفاع ۳۰ متر در این شهر است که در سال ۱۲۲۶ به دستور سلطان کیقباد ساخته شد و اکنون برج سرخ به نماد شهر آلانیا تبدیل شده است.

 

غارهای آلانیا به طور گسترده ای شناخته شده اند، به ویژه مهمترین آنها - داملاتاش. دیواره ها و طاق های آن پوشیده از استالاکتیت ها و استالاگمیت های باستانی با رنگ های مختلف است که سن آنها بیش از 15000 سال است و هوای غار در حال بهبود است و به بهبودی از بیماری های مختلف تنفسی کمک می کند.



غار فسفریک
سطح فسفری طاقهای سنگی را می بینید و غار عاشقان افسانه ای را حفظ می کند که طبق آن دو انسان عاشقی که از آن عبور کرده اند برای همیشه کنار هم خواهند ماند.

همچنین می توان به ساحل رمانتیک کلئوپاترا ، واقع در دهکده incekum  اشاره کرد که از زیبایی فراوانی برخوردار است.

 

بهترین تفریحات در زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه

 

قلعه سرخ مقابل دریای مدیترانه

 

تجربه تفریحات هیجان انگیز در بدروم

بدروم که یک شهر ساحلی ترکیه است، برای گردشگران تجربه های منحصر به فردی را به جای می گذارد. اگر عاشق خرید کردن و عکاسی از مناظر زیبا هستید و از بازدید آثار تاریخی لذت می برید به شما تور بدروم را پیشنهاد می کنیم.

 

تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

 

از تفریحات بی نظیر بدروم حتما موارد زیر را در سفرتان تجربه کنید:

 

بهترین تفریحات در زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه

 

سواحل زیبای دریای اژه بدروم

تور قایق سواری Ozzlife

تور قایق سواری به عنوان جذاب ترین تفریح بدروم در میان گردشگران معرفی شده است. قایق سواری و یا شناور بودن با یک کروز در اطراف ساحل دیدنی بدروم، تماشای چشم انداز اطراف و لذت بردن از خوردن غذای خوش طعم به همراه نوشیدنی خنک بسیار لذت بخش است.

 

تور سواری با اسکوتر

تور سواری با اسکوتر جدیدترین و تعجب بر انگیزترین راه برای گردش در بدروم است که پر از هیجان و شادی برای کشف زیبایهای این مکان است. پس از دریافت اسکوتر به شما آموزشهای اولیه و نکات ایمنی گفته می شود و یک راهنما نیز شما را در مسیر هدایت می کند.راهنما یک فرد محلی است که با این منطقه آشنا است و از اطلاعات خود برای سرگرمی و آموزش و شادی بیشتر استفاده می کند.

 

ساحل  Yahsi

از میان تمامی سواحل بدروم، ساحل Yahsi یکی از بهترین سواحل است. بر روی یک صندلی راحت بنشنید، نوشیدنی خود را در دست بگیرید و اجازه دهید که نرمی ماسه های طلایی بی نظیر، صدای گوش نواز آب های روشن و کم عمق و نسیم خنک روح شما را نوازش دهد.در اطراف ساحل نیز اغذیه فروشیهایی وجود دارد که برای خرید هر آنچه در طول روز نیاز دارید کافی هستند.

 

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس مسافرتی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

راهنمای سفر به ارمنستان

کشور ارمنستان از نظر موقعیت جغرافیایی در مرز میان آسیا و اروپا یعنی بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است.

ارمنستان دارای آب و هوای قاره ایی است به این معنی که تابستانهای گرم و زمستان‌های سرد دارد و در نزدیکی یک کشور محاط در خشکی قرار گرفته است . این کشور در سرزمین قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه قرار دارد که از شمال با کشور گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز می باشد. مساحت ارمنستان حدود ۲۹,۷۴۳ کیلومتر مربع می باشد

امنیت در ایروان ارمنستان

در سفر به ایروان ارمنستان امنیت به خوبی برقرار است و می توانید حتی شبها نیز به راحتی به گشت و گذار و پیاده روی در شهر بپردازید.آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است اما با این حال بهتر است که موقع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مکانهای عمومی بهتر است تا احتیاط کرده و مراقب کیف و وسایل خود باشید.

سفر به ارمنستان

هتلهای ایروان ارمنستان

از هتل های خوب ارمنستان میتوان به هتل نورک رزیدنسایروان، هتل هرازدان ایروان و هتل ایمپریال پالاس ایروان اشاره کرد. این هتل ها و دیگر هتل های شهر بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

در تور ایروان ارمنستان پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید بهترین هتل در ایروان ارمنستان را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور ایروان ارمنستان ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

البته ارمنستان تور ارزان هم دارد و اگر بهترین زمان سفر به ارمنستان را انتخاب کنید، می توانید از آفرهای ویژه ارمنستان ما بهره مند شوید. ارزانترین زمان سفر به ارمنستان وقتی است که سایر مسافرین کمتر درخواست سفر به این کشور زیبا را دارند و شما در این مدت می توانید از ارزانترین تور ارمنستان استفاده کنید. با توجه به اینکه آژانس الفبای سفر مجری مستقیم تور ارمنستان است ما مطمئنیم که آفرهای تور ارمنستان ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

مراکز خرید ارمنستان

علاوه بر مراکز خرید لوکس در ارمنستان، مراکز خریدی هم در ایروان وجود دارند که شما می توانید محصولات سنتی ارمنستان را در تور هوایی ایروان از آنها تهیه کنید. زیورآلات، فرش و خوراکی های سنتی چیزهایی هستند که در تور ارمنستان ارزان قیمت بد نیست برای خریدشان اقدام کنید.

ایروان مال یک مرکز خرید بسیار بزرگ در این شهر است که میتوانید انواع مختلف اجناس را در آن ببینید. اگر هم اهل خرید زیورآلات لوکس هستید در تور ایروان باید سری به خیابان شمالی بزنید و به فروشگاه های برند این حوزه در این خیابان نگاهی بیندازید.

اگر برنامه­ ای برای خرید از بهترین مراکز خرید ارمنستان دارید، پیشنهاد میکنیم تور ارمنستان را از دست ندهید و از تور ارزان ارمنستان ویژه فصل تابستان استفاده کنید.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان

دست دادن و روبوسی در هنگام دیدار

برای آشنایی با آداب و رسوم مردم ارمنستان بهتر است بدانید که زمانی که آنها همدیگر را ملاقات می کنند چه رفتاری نشان می دهند. مردم ارمنستان زمانی که همدیگر را می بینند صورت همدیگر را می بوسند که در بین اقوام و خانواده خود این رسم رایج است. خانمها نیز در دیدارها دست یکدیگر را می فشارند.

این همیشه نشانه ارتباط نزدیک آنها با یکدیگر نیست بلکه یک برخورد ساده برای نشان دادن ارتباط دوستانه است. در تور ایروان با برخورد آنها با یکدیگر آشنا خواهید شد.

سفر به ارمنستان و ایروان

بازدید از دیدنی های ارمنستان

اگر قصد دارید تور ارمنستان ارزان قیمت خریداری کنید چند راه حل پیش رو دارید: اول اینکه بر روی تور لحظه آخری ارمنستان حساب کنید دوم اینکه سفر زمینی را انتخاب کنید و سوم اینکه اگر خواستید به صورت هوایی راهی ارمنستان شوید از ایرلاین های داخلی مثل کاسپین بلیط رزرو کنید.

تجربه سفر به ارمنستان با الفبای سفر

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس مسافرتی  به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در فصل تابستان هرچند که گرمای فراوانی در جزایر کیش و قشم حکم فرماست اما برگزاری جشنواره های تابستانی و در عین حال عرضه تورهای ارزان قیمت کیش و قشم و همچنین لحظه آخری این انگیزه را در میان گردشگران بوجود می آورد تا در روزهای گرم تابستانی عازم این دو جزیره شوند.

قشم بهتر است یا کیش؟ کدام جزیره را برای سفر تابستانی انتخاب کنیم؟

اما کدام یک بهترین مکان برای سفر است؟ و اینکه چقدر با هم فاصله دارند؟ همراه ما باشید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنچه ممکن است از این دو جزیره ندانید.

 

فاصله کیش تا قشم روی نقشه

سفر به کیش مروارید خلیج فارس

جزیره کوچک کیش به دلیل داشتن خارق العاده ترین و رنگارنگ ترین صخره های مرجانی در جهان شناخته شده است. اگر کیش را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با آفر تور لحظه آخری کیش از تهران آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

هرچند که تابستان کیش بسیار گرم است اما بسیاری نیز ترجیح می دهند در این موقع از سال با خرید تور کیش تابستان به این جزیره سفر کنند. تفریحات آبی در این موقع از سال به وفور توسط گردشگران در حال انجام است. می توانید با قایق به سمت صخره ها بروید و سواحل خارق العاده کیش را تماشا کنید. آب آنقدر واضح است که ماهی های رنگارنگ را می توان روی سطح آب مشاهده کرد

جالب است بدانید بهترین زمان برای سفر به کیش برای عاشقان ورزش های آبی، تابستان است چرا که در این فصل هوای کیش گرم و شرجی است و جان می دهد برای آب تنی در خلیج فارس، این فصل بسیار مناسب برای آفتاب گرفتن و برنزه کردن است و در تابستان در این جزیره بارندگی به صفر می رسد.

نمایی دیدنی از کشتی یونانی

قشم، شهری مملو از جاذبه های توریستی

جزیره قشم، طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را ارائه داده است. آب های خلیج فارس، جنگل هایی همچون جنگل حرا، دره ها یی چون دره ستارگان و غارهای بی نظیر مانند غار نمکدان که طویل ترین غار دنیا با 6850 متر است نمونه جاذبه های طبیعی و دست نخورده بزرگترین جزیره جنوبی ایران هستند و با این تفاسیر گزینه تور قشم می تواند بهترین انتخاب برای یک سفر عالی در دامان طبیعتی از جنس دریا و دره هایی که نمونه آن ها در جهان دیده نمی شود باشد. آن دسته از افرادی که دوست دارند به تماشای تاریخ بنشینند می توانند به سوی قلعه پرتغالی ها که توسط پرتغالی ها در حمله به جنوب ایران در قرن شانزدهم ساخته شده بود بروند. کوهستان های نیمه غربی جزیره قشم که 300 کیلومتر مربع وسعت دارند به عنوان ژئوپارک (پردیس زمین شناسی) این جزیره و اولین ژئوپارک ایران در لیست ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو در سال 2006 درآمد.

در فصل تابستان گرما به اوج خود میرسد و به دلیل گرمای هوا، مسافران کمتری به این جزیره سفر می کنند اما اگر علاقه مند هستید تا تفریحات آبی را انجام دهید و یا اینکه اجناس را با قیمت پایین تر خریداری کنید در این فصل با تور قشم به این جزیره سفر کنید.

تنگه چاهکوه قشم

فاصله کیش تا قشم چند کیلومتر است؟

فاصله جزیره کیش تا قشم دریایی 225 کیلومتر می باشد که با کشتی حداقل 10 ساعت زمان میبرد و همچنین این سفر با لنج بین 7 تا 10 ساعت نیز به طول می انجامد البته که در نظر داشته باشید زمان سفر کیش به قشم با قایق یا لنج به سرعت آن نیز بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین هتل های 5 ستاره روسیه | امکانات + عکس و فاصله تا جاذبه ها

بهترین هتل های 5 ستاره روسیه که اغلب در مسکو و سنت پترزبورگ هستند را همراه با قیمت، امکانات و فاصله آنها با جاذبه های گردشگری روسیه مثل میدان سرخ را در اینجا بخوانید

اقامت در هتل های 5 ستاره روسیه از جمله مواردی است که مورد توجه گردشگران تور روسیه قرار می گیرد. باتوجه به این که روسیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی برای ایرانیان می باشد، تعداد قابل توجهی از مسافران ترجیح می دهند تا با رزرو هتل 5 ستاره در روسیه، با یک تیر چند نشان زده و علاوه بر لذت بردن از سفر به روسیه، کیفیت سفرشان را با اقامت در یک هتل لوکس 5 ستاره بالاتر ببرند و خاطراتی خوبی را برای خود در ذهن ثبت کنند. در این صفحه از الفبای سفر می خواهیم تعدادی از بهترین هتل های 5 ستاره روسیه را به شما مخصوصا افرادی که قصد سفر با تور روسیه را دارند معرفی کنیم. برای آشنایی با آنها، همراه ما باشید.

هتل 5 ستاره بروسکو مسکو (brosko hotel moscow)

هتل 5 ستاره بروسکو مسکو، یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های روسیه است. هتل بروسکو مسکو دسترسی قابل قبولی به نقاط مختلف شهر مسکو روسیه دارد و خدماتی مثل اینترنت، پارکینگ اختصاصی رایگان، صندوق امانات، خدمات خشکشویی و اتوشویی، و سالن کنفرانس را به مهمانان و گردشگران ارائه می دهد. 

اتاق‌های هتل بروسکو مسکو

اتاق‌های هتل بروسکو دارای تلویزیون، تهویه مناسب، میز، کتری و حمام اختصاصی می باشند. کارکنان هتل بروسکو نیز حداقل به 2 زبان روسی و انگلیسی تسلط داشته و این هتل پذیرش 24 ساعته نیز دارد و اقامتی راحت را برای مهمانان فراهم می کند.

هتل لوکس در مسکو

نمایی از هتل بروسکو مسکو

امکانات هتل 5 ستاره بروسکو مسکو

  • رستوران
  • خدمات 24 ساعته در اتاق
  • آسانسور
  • پارکینگ
  • خشکشویی
  • صندوق امانات
  • سشوار
  • یخچال
  • بار
  • خدمات اینترنت

جاذبه های نزدیک به هتل 5 ستاره بروسکو

  1. (2کیلومتر) کرملین
  2. (2.1کیلومتر) میدان سرخ
  3. (2.3کیلومتر) تئاتر بولشوی
  4. (2.4کیلومتر) گالری ترتیاکوف
  5. (4.2کیلومتر) استادیوم المپیک
  6. (405کیلومتر) استادیوم لوژنیکی

هتل 5 ستاره گلدن رینگ مسکو (golden ring Hotel moscow)

هتل 5 ستاره گلدن رینگ مسکو اتاق های بسیار زیبا را با دکوراسیونی کلاسیک به گردشگران تور روسیه هدیه می کند. این هتل دو رستوران با چشم انداز پانوراما و اتاق هایی با سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، WiFi رایگان دارد. حمام های هتل 5 ستاره گلدن رینگ مسکو دارای تنپوش، دمپایی و لوازم بهداشتی هتلی می باشند. همچنین این هتل تا ایستگاه مترو Smolenskaya پنج دقیقه و به صورت پیاده روی فاصله دارد.
وبسایت هتل:
www.hotel-goldenring.ru/

هتل گلدن رینگ مسکو

هتل گلدن رینگ مسکو روسیه

امکانات هتل 5 ستاره گلدن رینگ مسکو

  • رستوران
  • فروشگاه
  • تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای
  • سرویس رایگان رفت و آمد
  • خدمات 24 ساعته در اتاق
  • آسانسور
  • پارکینگ
  • صندوق امانات
  • سشوار
  • ماساژ
  • پذیرش 24 ساعته
  • یخچال
  • سرویس فرنگی
  • کافه
  • بار
  • امکانات ورزشی
  • خدمات اینترنت

هتل 5 ستاره رادیسون رویال مسکو (radisson royal Hotel moscow)

هتل پنج ستاره رادیسون رویال مسکو در تقاطع خیابان های کوتوزوسکی پروسپِکت و نووی آربات قرار دارد. فاصله این هتل تا فرودگاه بین‌المللی ونوکووا حدود 31 کیلومتر و تا فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در حدود 35 کیلومتر می باشد. همچنین هتل رادیسون رویال مسکو در حدود 65 کیلومتر تا فرودگاه بین‌المللی دوموده ‌دوو فاصله دارد. هتل رادیسون رویال به عنوان یکی از آسمان خراش های معروف مسکو روسیه هم شهرت دارد. این هتل بخاطر قرار گیری در نزدیکی رود مسکوا، منظره ای زیبا را به مهمانان خود نمایش می دهد. همچنین طراحی داخلی واحدهای اقامتی لوکسی و تازه بازسازی و تجهیز شده نیز، سفری خوش را برای گردشگران رقم می زند. در هتل رادیسون رویال 11 رستوران و چهار بار در حال فعالیت می باشند. رستوران های هتل انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، دریایی و دیگر غذاهای بین المللی را به همراه نوشیدنی و اسنک های بسیاری، سرو می کنند. ساعت تحویل اتاق در هتل رادیسون رویال مسکو از ساعت 15:00 و ساعت تخلیه نیز تا ساعت 13:00 بعد از ظهر ممکن است. ورود حیوانات خانگی به داخل هتل مجاز نمی باشد.

هتل رادیسون رویال مسکو

هتل رادیسون رویال لوکس ترین هتل مسکو

امکانات هتل 5 ستاره رادیسون رویال مسکو 

  • رستوران
  • فروشگاه
  • آسانسور
  • نگهداری بچه
  • پارکینگ
  • خشکشویی
  • صندوق امانات
  • سشوار
  • ماساژ
  • پذیرش 24 ساعته
  • یخچال
  • کافه
  • بار
  • امکانات ورزشی
  • امکانات تفریحی
    خدمات اینترنت

فاصله جاذبه های دیدنی روسیه در مسکو تا هتل رادیسون رویال

  1. (3.2کیلومتر) کرملین
  2. (3.4کیلومتر) میدان سرخ
  3. (1.7کیلومتر) خیابان آربات
  4. (3.5کیلومتر) مرکز خرید گام
  5. (5کیلومتر) ورزشگاه المپیک
  6. (700متر) ایستگاه مترو کیوسکایا
  7. (1.4کیلومتر) ایستگاه مترو باریکادنایا

چه چیزهایی درباره سفر به روسیه به کارمان می آید

همه چیز درباره روسیه که با دانستن آن ها شگفت زده می شوید

اطلاعات پرواز مستقیم به روسیه

هزینه های سفر به مسکو

 

هتل 5 ستاره گاما سنت پترزبورگ (gamma Hotel saint petersburg)

هتل 5 ستاره گاما سنت پترزبورگ در 3 کیلومتری کلیسای جامع سنت اسحاق  (Saint Isaac's) واقع شده است و دارای رستوران Nok با غذاهای اروپایی، بار Sculptors و آبگرم NERO در هتل می باشد. هتل گاما در فاصله 1.9 کیلومتری تئاتر Mariinsky قرار دارد و ساختمان Admiralty نیز سه کیلومتر از این هتل دور است. یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی روسیه که میدان قصر می باشد، 3.6 کیلومتر با هتل گاما سنت پترزبورگ فاصله دارد. همه اتاق های هتل دارای تهویه مطبوع و مجهز به تلویزیون با کانال های ماهواره ای هستند. یک مجموعه مینی بار و چای نیز در هتل وجو دارد. سرویس های بهداشتی خصوصی دارای دوش حمام، سشوار، حوله و دمپایی هستند. با اقامت در این هتل از WiFi رایگان نیز برخوردار خواهید شد. سرو صبحانه هم هر روز صبح در هتل انجام می شود. پذیرش به صورت 24 ساعته انجام می پذیرد و پرسنل به زبان های انگلیسی و روسی صحبت می کنند.

امکانات هتل 5 ستاره گاما سنت پترزبورگ

  • رستوران
  • آسانسور
  • پارکینگ
  • سشوار
  • یخچال
  • سرویس فرنگی

هتل 5 ستاره سوکوس پالاس بریج سنت پترزبورگ (sokos palace bridge Hotel saint petersburg)

با خدمات کلاس جهانی در Solo Sokos Hotel Palace Bridge درمان افراد مشهور را انجام دهید
هتل 5 ستاره سوکوس پالاس بریج سنت پترزبورگ در جزیره Vasilyevsky، پانزده دقیقه پیاده روی تا موزه هرمیتاژ فاصله دارد. این هتل با یک استخر سرپوشیده، 8 سونا مختلف و Snow Paradise با دمای -15 درجه سانتیگراد از میهمانان خود استقبال می کند. گردشگران همچنین می توانند از انواع مختلف و همچنین مرکز تناسب اندام هتل استفاده کرده و از سفر خود لذت ببرند. در طبقه دوم هتل نیز باشگاه گلف سرپوشیده Gorki واقع شده است. اتاقهای بزرگ با تلویزیون صفحه تخت، حمام با دوش هوشمند و همچنین WiFi رایگان، از دیگر امکانات این هتل می باشد. هتل 5 ستاره سوکوس پالاس بریج سنت پترزبورگ دارای چندین رستوران و کافه می باشد.

هتل سوکوس سن پترزبورگ

نمایی جالب از هتل سوکوس سن پترزبورگ

امکانات هتل 5 ستاره سوکوس پالاس بریج سنت پترزبورگ

  • 2 استخر شنا
  • وای فای
  • پارکینگ
  • مرکز آبگرم و تندرستی
  • اتاقهای خانوادگی
  • حیوانات خانگی
  • بار

هتل دومینا پرستیژ سنت پترزبورگ (domina prestige Hotel saint petersburg)

وبسایت هتل:

spb.dominarussia.com/

هتل 5 ستاره دومینا پرستیژ سن پترزبورگ (Domina Prestige) تا کلیسای جامع سنت آیزاک (St. Isaac’s Cathedral) دو دقیقه با پیاده روی فاصله دارد. دومینا پرستیژ مجهز به سیستم تهویه هوا در اتاق ها، WiFi رایگان و کتری برقی است و تمام اتاق های آن راحت و همراه با دکوراسیون زیبا می باشد. اتاق های هتل 5 ستاره دومینا پرستیژ سن پترزبورگ دارای یک میز کار، گاوصندوق و تلویزیون صفحه تخت می باشند.
با اقامت در این هتل می توانید برای میل کردن غذای ایتالیایی به رستوران آرکوبالنو (Arcobaleno) و یا برای گذراندن وقت به بار نوواکوکتیل (Nova Cocktail) که دارای اجرای زنده پیانو و نمایش فیلم می باشد، بروید. از این هتل دو دقیقه پیاده روی تا ایستگاه اتوبوس میدان سنت آیزاک (St. Isaac’s Square) در خیابان مالایا مورسکایا و همچنین فاصله کمی تا ایستگاه قطار دارید. موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ نیز فقط یک کیلومتر با این هتل فاصله دارد و برای رفتن به فرودگاه بین المللی Pulkovo سی دقیقه رانندگی در پیش دارید.

هتل دومینا پرستیژ سن پترزبورگ

امکانات هتل دومینا پرستیژ سن پترزبورگ

  • رستوران
  • ورود حیوانات
  • سرویس رایگان رفت و آمد
  • خدمات 24 ساعته در اتاق
  • آسانسور
  • پارکینگ
  • خشکشویی
  • صندوق امانات
  • پذیرش 24 ساعته
  • سرویس فرنگی
  • بار
  • امکانات ورزشی
  • امکانات تفریحی
  • خدمات اینترنت

⭐⭐⭐⭐⭐

❗ سوالات متداول 

هتل 5 ستاره دومینا پرستیژ به موزه هرمیتاژ نزدیک تر است یا هتل سوکوس پالاس بریج؟

فاصله هر دو هتل تا موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ تقریبا یکسان و حدودا پانزده دقیقه پیاده روی دارد.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به هتل گلدن رینگ مسکو کدام است؟

این هتل تا ایستگاه مترو Smolenskaya پنج دقیقه و به صورت پیاده روی فاصله دارد.

ساعت چک این و چک اوت هتل 5 ستاره رادیسون رویال مسکو چه زمانی است؟

ساعت تحویل اتاق در هتل رادیسون رویال مسکو از ساعت 15:00 و ساعت تخلیه نیز تا ساعت 13:00 بعد از ظهر ممکن است.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی روسیه | به همراه عکس و معرفی کامل

جاهای دیدنی روسیه مخصوصا در شهرهای سنت پترزبورگ و مسکو در طول سال چون زمستان بی نظیرند با ما باشید برای معرفی و بررسی چند مکان دیدنی روسیه به همراه جاذبه های طبیعی که با تماشای عکس و دیدن واقعیات آن ها شگفت زده می شوید

روسیه وسیع ترین کشور دنیا از نظر مساحت و 11 منطقه زمانی مختلف دارد.  این کشور وسیع و پهناور از جذاب ترین مکان های دیدنی را از ادوار مختلف در خود جای داده است. در این بخش از الفبای سفر می خواهیم ده تا از بهترین جاهای دیدنی روسیه را به شما مخصوصا افرادی که با تور روسیه عازم این کشور هستند معرفی کنیم که هرکدام از آن ها دنیای شگفت انگیزی را در خود جای داده اند. برای گردش در روسیه ما را همراهی کنید.

موزه جنگ جهانی دوم مسکو

موزه جنگ جهانی مسکو در سال 1993 در پارک بزرگ پابدو یا همان پارک پیروزی بنا شد. موزه جنگ جهانی از دو قسمت تشکیل شده که بخشی از آن سلاح های نظامی و تصاویر مربوط به جنگ و نام سرداران و مبارزان در معرض دید عموم قرار گرفته است. فضای آزاد موزه جنگ جهانی هم به ادوات نظامی بزرگ مثل تانک، توپ‌ها و همچنین هواپیماهای جنگی اختصاص داده شده است. در تالارهای این موزه تاریخ جنگ کبیر میهنی سال های 1945-1941 در آن به نمایش گذاشته شده است. در نظر داشته باشید موزه جنگ جهانی دوم مسکو با کمک های خیریه مردم و پول پرداخت کنندگان مالیات بنا شده است.
کلکسیونی از پول هایی که کشورهای مناطق اشغال شده، از مواردی است که در بازدید از این موزه با آن روبرو خواهید شد. اونیفورم ارتش شوروی، وسایل معیشتی نظامی و غیرنظامی مربوط به سال های 1940 نیز در این موزه خودنمایی می کنند. همچنین سالن اشک مادر که در در آن در بالای مجسمه ی مادر، اثر هنری شیشه ای تشکیل شده از 27000000 قطعه کریستال برای یادبود 27000000 شهید شوروی در جنگ جهانی دوم نصب گردیده است، شما را شگفت زده خواهد کرد.

موزه جنگ جهانی دوم

موزه جنگ جهانی دوم مسکو روسیه

هتل های مسکو نزدیک به موزه جنگ جهانی

  • (2735متر) پروتون
  • (1745متر) پارک هتل فیلی
  • (2816متر) هتل اونیورسیتتسکایا
  • رستوران های نزدیک به موزه جنگ جهانی
  • (1094متر) لطف بار
  • (981متر) آسیا هال
  • (997متر) براسری

 همه چیز درباره روسیه که با دانستن آن ها شگفت زده میشود

شب های سفید سنت پترزبورگ وقتی که تاریکی حریف روشنایی نمی شود. 

نگارخانه ترتیاکوف مسکو

نگارخانه تریتاکوف مسکو از بزرگترین موزه های روسیه است. این موزه بیشتر از 100 هزار اثر هنری نقاشی، گرافیک، مجسمه سازی و ... را در خود جای داده و تاریخ هنر روسیه را به نمایش گذاشته است. مجموعه ترتیاکوف را پائول ترتیاکوف، مالک یک شرکت نساجی بزرگ، بنا نهاد. ترتیاکوف این ملک را در سال 1852 خریداری و مجموعه بزرگی از آثار هنری را به آن انتقال داد. پائول ترتیاکوف در اوت 1892 مجموعه ترتیاکوف را به مسکو معرفی و در سال 1898 درگذشت. که البته پس از مرگ او این مجموعه به سرعت گسترش پیدا کرد.

گالری ترتیاکوف روسیه

نگارخانه ترتیاکوف مسکو

هتل های مسکو نزدیک به نگارخانه ترتیاکوف

  • (611متر) هتل مده آ
  • (305متر) پارک این سادو
  • (402متر) هتل کاداشوسکایا
  • رستوران های نزدیک به نگارخانه ترتیاکوف مسکو
  • (144متر) وبانی
  • (96متر) کافه سوک
  • (177متر) ترتیاکووکی

موزه و کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مسکو متشکل از چهار قصر و چهار کلیسا می باشد ‌که در حال حاضر محل سکونت رئیس جمهور روسیه است.  کرملین شکلی مثلثی دارد و با ارگ کرملین مسکو (روسی: Московский Кремль) یک قلعه تاریخی بشمار می آید و مجموعه ای از چند کاخ و تعدادی کلیسا است. کلیسای جامع اوسپنسکی بزرگترین کلیسای کرملین محسوب می شود و بین سال های ۱۴۷۵ تا ۱۴۷۹ بنا شده است. تزارها نیز در این کلیسا مراسم تاج گذاری را برگزار می‎کردند. میراث تاریخی پرشور مسکو نیز در موزه کرملین دیده می شوند. در موزه کرملین لوازم خانگی، جواهرات، شیشه آلات، لباسهای سلطنتی و سلاحهایی از دوره های مختلف روسیه وجود دارند. کاخ موزه کرملین علاوه بر اینکه مرکز نخبگان سیاسی بود، مرکزی مذهبی نیز به شمار می رفته است.

کرملین روسیه

نمایی از موزه کرملین روسیه

زمان بازدید از کاخ کرملین: 

برای بازدید از کاخ موزه کرملین می توان به جز پنجشنبه ها که تعطیل است، از ساعت 10 تا 17  به آنجا بروید.

وبسایت موزه کرملین: https://www.kreml.ru/

هتل های مسکو نزدیک به کاخ کرملین

(514متر) هتل مسکوا
(579متر) هتل نشنال مسکو
(514متر) هتل فور سیسن مسکو
رستوران های نزدیک به کاخ کرملین
(321متر) کافه بوسکو
(386متر)استولووایا57
(402متر) کافه بار بی کیو

کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ

کلیسای اسحاق سن پترزبورگ روسیه یادبود اسحاق مقدس است و در سال 1710 احداث شد که تا به حال چهار بار تجدید بنا شده است. ساختمان کنونی کلیسای اسحاق در سال های 1818 تا 1858 توسط معمار فرانسوی مانفران احداث شد. شهر سنت پترزبورگ را تزار پتر کبیر در حدود ۳۰۰ سال پیش احداث کرد و تا حدود ۲۰۰ سال یعنی زمان شوروی، پایتخت روسیه بود. بزرگ ترین کلیسای سنت پترزبورگ که چهارمین کلیسای بزرگ دنیا نیز محسوب می شود، کلیسای جامع سنت اسحاق می باشد و ساخت آن ۴۰ سال زمان برده است. این کلیسا حدودا ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و به سبک کلاسیک روسی ساخته شده است. گنبد طلایی کلیسای اسحاق مقدس، از تمام نقاط شهر قابل دیدن است. بهتر است بدانید این کلیسا ظرفیت 14 هزار عبادت کننده را دارد. برای بازدید از کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ می توانید از ساعت 10:30 الی 18 به غیر از روزهای چهارشنبه به آنجا مراجعه کنید.

کلیسای اسحاق سن پترزبورگ

نمایی از کلیسای اسحاق سن پترزبورگ

آدرس کلیسای اسحاق:
St Isaac's Square, 4, St Petersburg, Russia, 190000

هتل های سن پترزبورگ نزدیک به کلیسای اسحاق

  • (209متر) هتل آستوریا
  • (144متر) هتل آنجل تره
  • (177متر) هتل فور سیسن پالاس سن پترزبورگ
  • رستوران های نزدیک به کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ
  • (16متر) رستوران مانساردا
  • (16متر) رستوران دولما
  • (112متر) پرکورسو

ناو جنگی آورورا سنت پترزبورگ

ناو جنگی آورورا از بهترین جاهای دیدنی روسیه در شهر سنت پترزبورگ است و در سال های 1897 تا 1900 بنا شده است و در سال 1905 در جنگ روسیه در مقابل ژاپن حضور داشته است. کشتی آورورا 8/126 متر طول و 8/16 متر عرض دارد که وزن آن به 7600 تن می رسد. ناو آورورا بخاطر این که در تاریخ 25 اکتبر سال 1917 به فرمان کمیته فوق العاده انقلابی روسیه یک شلیک کرد که نشانه آغاز حمله نظامی نیروهای انقلابی روس به قصر زمستانی در سنت پترزبورگ بود، شهرت بسیاری پیدا کرده است. در اکتبر سال 1917 بلافاصله بعد از انقلاب، آورورا به یک کشتی آموزشی تبدیل شد و در حال حاضر نیز بعنوان موزه از آن استفاده می شود.

ناو جنگی در سنت پترزبورگ

ناو جنگی آورورا از دیدنی های سن پترزبورگ

آدرس ناو جنگی آورورا سنت پترزبورگ
Petrogradskaya embankment, St Petersburg, Russia, 197046
اگر می خواهید از ناو جنگی آورورا بازدید کنید باید به جز روزهای جمعه و دوشنبه و در سایر روزهای هفته و از ساعت 10 صبح الی 16 به آنجا بروید.

هتل های سن پترزبورگ نزدیک به ناو جنگی آورورا

  • (885متر) هتل مارشال
  • (659متر) هتل پتروپولیس
  • (337متر) هتل سنت پترزبورگ
  • رستوران های نزدیک به ناو جنگی آورورا
  • (337متر) لا وو
  • (273متر) چرداک
  • (225متر) لوکالیتا

قصر پترگوف سنت پترزبورگ

در اطراف سن پترزبورگ روسیه و در حاشیه خلیج فنلاند قصری بنا شده است که پترگوف نام دارد که پتر کبیر در سال 1711 شروع به احداث آن با سبکی مانند کاخ ورسای فرانسه نمود. فواره ها برای پتر کبیر دوست داشتنی بودند و بخاطر نزدیکی پترگوف با خلیج فنلاند، امکان ساختن فواره در این کاخ بسیار زیاد بود.
ساخت پترگوف که یکی از قصرهای تابستانی تزارهای روس بود، در دوران الیزابت اول، کاترین کبیر، پاول اول و الکساندر اول ادامه داشت و در سال 1819 تکمیل شد.

قصر پترگوف

قصر پترهوف (پترگوف) در سن پترزبورگ

هتل های سنت پترزبورگ نزدیک به پترگوف

  • (514متر) هتل سامسون
  • (595متر) هتل نیو پترگوف
  • (2607متر) الکساندریا پترگوف
  • رستوران های نزدیک به پترگوف
  • (536متر) کافه رومانس
  • (563متر) الکس هاوس
  • (536متر) تیجگربول

کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ

کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ حدود ۲۰۰ سال پیش به پایان رسید. کلیسا جاکع کازان با گذشت سال های 1801 تا 1811 توسط معمار روس آندری وارانیخین بنا شد.
مارشال کوتوزوف، فرمانده ارتش روسیه تزاری، برای پیروزی در جنگ به این کلیسا متوسل شده بود و به همین خاطر کلیسای جامع کازان به نوعی نماد پیروزی روسیه مقابل فرانسه شهرت گرفت که تندیس فرمانده کوتوزوف و دیگر فرماندهان نیز مقابل این کلیسا نصب شده است. در آن دوران، سنت پترزبورگ پایتخت روسیه بود و دارای حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت بود.
پس از فروپاشی شوروی، فعالیت این کلیسای ارتودوکس از سر گرفته و قهرمان جنگ یعنی مارشال کوتوزوف در سال 1813 در این کلیسا دفن گردید. شکل کلی کلیسای کازان سن پترزبورگ به کلیسای پتر مقدس در روم شبیه است.
ساختمان کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ شکلی نیم دایره ای دارد که دارای ۹۶ستون است. معماری داخلی کلیسا حیرت انگیز بوده و هر طرف آن به دست بهترین هنرمندان روس ساخته شده است.

کلیسای جامع و زیبای کازان

کلیسای کازان در سن پترزبورگ

آدرس و ساعات بازدید از کلیسای جامع کازان:

Kazanskaya Sq., 2 | metro Nevskiy Prospect, St. Petersburg 191186, Russia

8:30 صبح الی 20 درب این کلیسا باز می باشد.

هتل های سن پترزبورگ نزدیک به کلیسای جامع کازان

  • (80متر) کاتییوشا
  • (209متر) هتل گلدن تری انجل
  • (209متر) هتل آپارتمان سیتی آف بریدج
  • رستوران های نزدیک به کلیسای جامع کازان سن پترزبورگ
  • (80متر) بوش
  • (80متر) کافه اوکروپ
  • (64متر) رستوران کاتییوشا

شهر سوچی روسیه

سوچی روسیه با چشمه ی آب معدنی مشهور ماتسستا، به تفرجگاه آب های گرم پر طرفداری تبدیل شده و توسط و پزشکان آن را برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، اختلالات عصبی و حرکتی، بیماری های زنان و بیماری های پوستی توصیه می کنند. اهمیت پزشکی حمام های ماتسستا به دلیل ترکیبات آن است زیرا علاوه بر سولفید هیدروژن آزاد حاوی دیگر املاح معدنی از قبیل ید، بروم، فلورین، کولویدال سولفور می باشد.کلمه ی ماتسستا از زبان آدیغه (Adyghe) ، رایج در شمال غربی قفقاز، به زبان روسی ترجمه شده و معنی (آب آتش) می دهد و این اسم به این دلیل است که اگر دستتان را درون آب ماتسستا قراردهید، از گرمای زیاد قرمز می شود.

شهر زیبای سوچی روسیه

نمایی از طبیعت شهر سوچی

جاذبه های گردشگری سوچی

  • پل معلق سوچی
  • قله آخون سوچی
  • پیست اسکی رُزا کتور سوچی
  • هتل های سوچی
  • هتل سانرمو
  • هتل سوچی بیچ
  • هتل ماریس پارک سوچی

شاه زنگ و شاه توپ روسیه

شاه زنگ در واقع یک ناقوس با وزن 200 تن، ارتفاع 14/6 متر و قطر 6/6 متر است و در سال 1733–1725 به دستان صنعتگرانی روسی با نامهای ایوان و ماکس ماتورین برای نصب در یکی از کلیساهای کاخ کرملین ساخته شد. اما در زمان ساخت، یک آتش سوزی در کرملین رخ داد و مردمی که تلاش می کردند آن را نجات دهند، با عجله به این زنگ آب پاشیدند و باعث شد قسمتی از این ناقوس با وزن 11 تن از آن جدا شد که هنوز هم این تکه در کنار زنگ قابل مشاهده است.
شاه زنگ توسط آندری چوخوف در سال 1586 یعنی دوران سلطنت ایوان مخوف برای ایجاد رعب و وحشت در دشمنان ساخته شد. طول این توپ 84/5 متر و وزنی 40 تنی دارد. این توپ در ابتدا قرار بود برای تیراندازی خوشه ای استفاده شود ولی هیچ موقع از آن استفاده نشد.

شاه زنگ روسیه

نمایی از شاه زنگ در سرمای روسیه

هتل های مسکو نزدیک به شاه زنگ و شاه توپ روسیه

(579متر) هتل مسکوا
(579متر) هتل فور سیسن مسکو
(595متر) هتل بالچونگ کلپینسکی مسکو
رستوران های نزدیک به شاه زنگ و شاه توپ روسیه
(466متر) کافه بار بی کیو
(434متر) استولووایا57
(386متر) کافه بوسکو

موزه دولتی مسکو

موزه دولتی مسکو در سال 1894  به عنوان یاد بودی از مارک الکساندر سوم افتتاح شد. موزه دولتی دست آورد پروژه ای 20 ساله برای یکی کردن مجموعه های مختلف باستان شناسی و انسان شناسی در یک موزه واحد است و با توجه به آخرین روشهای علمی، تاریخ روسیه را بازگو می کند.
موزه دولتی روسیه مجموعه ای از آثار تاریخی را در خود جای داده که تاریخچه روسیه پهناور را از دوره پالئولیتی را به نمایش می گذارد. طیف وسیعی از فرهنگ های باستانی که در قلمرو روسیه مدرن توسعه یافته به همراه بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری از هنرمندان روسی و مجموعه ای از آثار هنری از کاخ زمستان، گاتچینا و الکساندر، آکادمی هنر و موزه ارمیتاژ به علاوه مجموعه های هنری اختصاصی  نیز در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده اند. مدت ها بعد نیز آثاری از تاریخ حاکمان روسیه و تعدادی از نقاشی های تاریخی، لباس های محلی و لباس پادشاهان در این موزه قرار دارد.

کاخ دولتی روسیه

نمایی از کاخ دولتی روسیه

هتل های مسکو نزدیک به موزه دولتی

(160کتر) هتل مسکوا
(144متر) هتل فور سیسن
(321متر) ریتز-کارلتون مسکو

رستوران های نزدیک به موزه دولتی مسکو

(96متر) کافه بار بی کیو
(193متر) کافه بوسکو
(144متر) استریا ماریو

چه چیزهایی درباره سفر به روسیه به کارمان می آید

اطلاعات پرواز مستقیم به روسیه

هزینه های سفر به مسکو

سوالات متداول جاهای دیدنی روسیه

✔ موزه جنگ جهانی مسکو در چه سالی بنا شده است؟
موزه جنگ جهانی مسکو در سال 1993 در پارک بزرگ پابدو یا همان پارک پیروزی بنا شد.

✔ در نگارخانه ترتیاکوف مسکو چه چیزهایی وجود دارد؟
این موزه بیشتر از 100 هزار اثر هنری نقاشی، گرافیک، مجسمه سازی و ... را در خود جای داده و تاریخ هنر روسیه را به نمایش گذاشته است.

✔ زمان بازدید از کاخ کرملین چه موقع است؟
برای بازدید از کاخ موزه کرملین می توان به جز پنجشنبه ها که تعطیل است، از ساعت 10 تا 17  به آنجا بروید.

✔ چه زمانی میتوان از کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ بازدید کرد؟
برای بازدید از کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ می توانید از ساعت 10:30 الی 18 به غیر از روزهای چهارشنبه به آنجا مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه چیز درباره روسیه | حقایق جالب، زبان و فرهنگ

همه چیز درباره روسیه که مطمئنا خیلی از آن ها را از قبل نمیدانستید را در کنار 28 واقعیت جالب و خرافات و بایدها و نبایدهای سفر به روسیه را در این بخش بخوانید.

روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت و با داشتن 11 منطقه زمانی مختلف، قطعاً کشوری است که فراتر از تصور خواهد بود. اطلاعات جالب روسیه را در این لیست که برای شما جمع آوری کرده ایم تا همه چیز در مورد روسیه را بیشتر بدانید. شک نداشته باشید اگر روزی مسافر تور روسیه باشید این نکات خیلی بدرتان خواهد خورد

مردم و فرهنگ روسیه

در روسیه حدود 120 گروه قومی وجود دارد که بیش از صد زبان صحبت می کنند. تقریباً 80 درصد روس ها اصل و نسب خود را از اسلاوها می دانند که 1500 سال پیش در این کشور مستقر شده اند. از دیگر گروههای اصلی می توان به تاتارها که با مهاجمان مغول آمده بودند و اوکراین اشاره کرد.
روسیه به خاطر متفکران و هنرمندان خود از جمله نویسندگانی مانند لئو تولستوی و فیودور داستایوسکی ، آهنگسازانی چون پیتر ایلیچ چایکوفسکی و رقصنده های باله مانند رودولف نوریه اف در سراسر جهان شناخته شده است.

جشن و فرهنگ لباس مردم روسیه

فرهنگ مردم روسیه

  • 77٪ روسیه از سیبری تشکیل شده است.
  •  دریاچه بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان است که در روسیه واقع شده است.
  • روس ها هر سال 18 لیتر الکل مصرف می کنند.
  • در روسیه ، گفتن در مورد افراد همجنسگرا به کودکان غیرقانونی است.
  • در سال 1700 ، یک زن روسی 16 جفت دوقلو به دنیا آورد.

دریاچه بایکال در روسیه

دریاچه بایکال روسیه عمیق ترین دریاچه جهان

  • روسیه و ژاپن به دلیل اختلاف در جزایر کوریل قادر به امضای پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم نبودند
  • کلمه "ودکا" از کلمه روسی "voda" گرفته شده است که به معنی "آب" میباشد.
  • دریاچه بایکال روسیه شامل 20٪ از آب شیرین منجمد نشده در جهان است.
  • مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه است
  • روسیه مرز مشترک خود را با 14 کشور لیتوانی ، گرجستان ، آذربایجان ، لهستان ، نروژ ، فنلاند ، استونی ، لتونی ، بلاروس ، چین ، اوکراین ، قزاقستان ، مغولستان و کره شمالی دارد.

نقشه ی کشور روسیه

نقشه و مرزهای روسیه

  • در سراسر روسیه 11 منطقه زمانی وجود دارد.
  • البروس بلندترین نقطه در روسیه است.
  • روسیه 12 آتشفشان فعال دارد. روسیه همچنین بزرگترین آتشفشان فعال Klyuchevskaya Sopka جهان است که دارای ارتفاع 4750 متر است.
  • اویاماکون سردترین نقطه ثبت شده روی زمین است.
  • روسیه نهمین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است.

مناطق زمانی در کشور روسیه

مناطق زمانی روسیه

  • روسیه 1/7 از کل زمین سیاره زمین را پوشش می دهد.
  • کتابخانه دولتی روسیه پس از کتابخانه کنگره در ایالات متحده دومین کتابخانه بزرگ جهان است.
  • مترو سن پترزبورگ عمیق ترین مترو در جهان است.
  • روسیه در سال 2011 به تولید کننده اصلی نفت در جهان تبدیل شد.
  • یک برنامه نویس روسی، الکسی پاژیتنف ، بازی رایانه ای معروف "Tetris" را در سال 1985 ایجاد کرد.

سرگرمی های روسیه

بازی تتریس، نوستالژی مردم دنیا

  • راه آهن ترانس سیبری طولانی ترین خط راه آهن در جهان است. راه آهن ترانس سیبری از 8 منطقه زمانی عبور می کند ، 87 شهر و شهر را پشت سر می گذارد و از 16 رودخانه از جمله ولگا عبور می کند.
  • رانندگی با ماشین کثیف در خیابانهای روسیه غیرقانونی است.
  • روس ها در سمت راست جاده رانندگی می کنند.
  • واحد پول رسمی مورد استفاده در روسیه روبل است.
  • روسیه دارای بزرگترین منطقه جنگلی جهان است.

راه آهن ترانس سیبری طولانی ترین راه آهن دنیا

نمایی از راه آهن ترانس طولانی ترین راه آهن دنیا

  • روسیه دارای بزرگترین رستوران مک دونالد در جهان است.
  • ولگای روسیه طولانی ترین رودخانه اروپا است.
  • بزرگترین قلعه جهان در روسیه است. کاخ کرملین مسکو بزرگترین قلعه فعال قرون وسطایی در جهان می باشد.

دیگر اطلاعات مهم درباره روسیه

اطلاعات پرواز مستقیم به روسیه

هزینه های سفر به مسکو روسیه

چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنید

همه چیز درباره زبان روسی

زبان روسی به عنوان هشتمین زبان پرگویش دنیا ویژگی های جالبی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. 

فعل "بودن" فقط در زمان گذشته و آینده وجود دارد.

بعضی از زبانها (به عنوان مثال ، اسپانیایی) روشهای مختلفی برای گفتن فعل "بودن" دارند  روسی اما از لحاظ وجود "بودن" (быть) بی نظیر است و هرگز در زمان حال استفاده نمی شود. بلکه فقط در ساخت های گذشته و آینده وجود دارد.

حدود 10٪ کلمات روسی با کلمات انگلیسی شباهت دارند.

از هر ده کلمه روسی ، یک مورد با کلمه مشابه انگلیسی بسیار نزدیک است. به عنوان مثال ، проблема (تلفظ "problem") به معنی "مشکل" است

نام خانوادگی روسی از نظر جنسیت متفاوت است.

نام های روسی از یک نام ، یک نام خانوادگی و یک نام مستعار تشکیل شده است که نام پدر به علاوه انتهای -ovich برای یک پسر و -ovna برای یک دختر است. بنابراین اگر پدری به نام ایوان پسر و دختری داشته باشد ، نام خانوادگی پسرش ایوانوویچ و دخترش ایوانوونا خواهد بود.

حروف زبان روسی

حروف زبان روسی

خطوط هوایی روسی 

  • ایروفلوت
  • گروه East Line: گروهی از شرکتهای حمل و نقل هوایی و مدیریت فرودگاه در فرودگاه بین المللی Domodedovo.
  • هواپیمایی روسیا: دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی روسیه در سن پترزبورگ قرار دارد.
  • خطوط هوایی سیبری (خطوط هوایی S7): بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی روسیه.
  • Transaero: خطوط هوایی Transaero یک شرکت هواپیمایی روسی بود. در 1 اکتبر 2015 اعلام ورشکستگی کرد.
  • خطوط هوایی اورال: خط هوایی روسی مستقر در یکاترینبورگ.
  • UTair: UTair یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت روسی و یکی از پنج شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی است. این بزرگترین شرکت هواپیمایی هلی کوپتر روسی است.

کارمندان شرکت هواپیمایی ائروفلوت

کارکنان هواپیمایی ائروفلوت

اقتصاد روسیه و حکومت آن

تاریخ روسیه به عنوان یک دموکراسی کوتاه است. اولین انتخابات این کشور، که در سال 1917 برگزار شد ، به سرعت توسط بلشویک ها عوض شد و فقط در انتخابات 1991 بوریس یلتسین بود که دموکراسی برقرار شد.
روسیه فدراسیونی از 86 جمهوری، استان، سرزمین و منطقه است که همه تحت کنترل دولت در مسکو هستند. رئیس دولت یک رئیس جمهور است که توسط مردم انتخاب می شود. اقتصاد مبتنی بر منبع گسترده ای از منابع طبیعی ، از جمله نفت ، ذغال سنگ ، سنگ آهن ، طلا و آلومینیوم است.

از آغاز فدراسیون در دهه 1990 و سقوط رهبری کمونیست ، روسیه بسیاری از اصلاحات بازار محور را در پیش گرفته است. بزرگترین حرکت خصوصی سازی صنایعی بود که تحت اتحاد جماهیر شوروی ملی شدند. علی رغم این ، دولت روسیه هنوز هم نقش اصلی را در جهت دهی به اقتصاد این کشور دارد. کرملین کنترل شدیدی بر شرکتهای ظاهراً خصوصی اعمال می کند. علاوه بر این ، اقتصاد روسیه نسبتاً بی ثبات است ، زیرا تا حد زیادی به کالاهایی مانند نفت ، گاز طبیعی و آلومینیوم وابسته است که سال به سال می تواند تغییرات عمده ای در قیمت داشته باشد. اقتصاد روسیه در اواسط دهه 2010 دچار شکست های بزرگی شد.

تماشای دیدنی های روسیه

شب های سفید روسیه وقتی تاریکی حریف روشنایی نمی شود

شفق قطبی بی نظیرترین جاذبه روسیه

سایر اطلاعات مهم درباره روسیه

 پایتخت و بزرگترین شهر روسیه: مسکو
 حکومت روسیه: جمهوری پارلمانی چند حزبی مشروطه فدرال
 مساحت روسیه: ۱۷٬۰۹۸٬۲۴۶ کیلومترمربع 
 جهت رانندگی:راست
 پیش‌شماره تلفنی: ۷
✓ دامنه سایت:.ru
✓ جمعیت روسیه: 145 میلیون
✓ واحد پول: روبل (RUB)

 

خرافات مردم روسیه

  • چتر را در فضای بسته باز نکنید
  • هیچوقت کیف پول خالی هدیه ندهید
  • در فضای بسته سوت نزنید
  • بعد از تاریکی هوا آشغال ها را بیرون نبرید

باید ها و نبایدهای سفر به روسیه

  1. در سفر به روسیه توقع نداشته باشید که کمتر خرج کنید
  2. از مراکز دولتی عکس نگیرید
  3. به آداب و رسوم روسیه حتما احترام بذارید

سوالات متداول درباره روسیه

1. توریستی ترین شهرهای روسیه کدامند؟

مسکو و سنت پترزبورگ

2. روش های مهاجرت به روسیه توسط ایرانیان چگونه است؟

از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج

3. دین روسیه چیست؟

حدود ۵۱ درصد مردم روسیه مسیحی هستند که nv این میان 45% پیروان کلیسای ارتدوکس شرقی و 6% دیگر پیروان مذاهب کاتولیک



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ زمان و محل برگزاری (معرفی استادیوم‌ها)

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ امسال ویژه‌تر است و استادیوم‌های آن در ده کشور و نحوه برگزاری و تاریخ مسابقات یورو ۲۰۲۱ نسبت به قبل تغییرات جالبی داشته. حتما همراه ما باشید.

 

جام ملت های اروپا یا یوروکاپ رقابتی است که چندین تیم از اروپا را گرد هم می‌آورد و امسال قرار است شصتمین سالگرد خود را جشن بگیرد. به عنوان بخشی از این جشن، یوفا ، سازمان میزبان مسابقات، تصمیم گرفته است برای اولین بار، در مجموع ۱۱ کشور، مسابقات را از مرحله گروهی تا مرحله حذفی در سراسر قاره برگزار کند. به این ترتیب، تمام استادیوم‌های یورو ۲۰۲۰ که در سال ۲۰۲۱ میزبان رقابت‌ها هستند را بررسی می‌کنیم.

گروه بندی یورو ۲۰۲۱

جدول یورو ۲۰۲۱ طبق عکس زیر می‌باشد و برای اطلاع از برنامه بازی‌های یورو ۲۰۲۱ در ادامه همراه ما باشید.

جدول جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱

تاریخ برگزاری یورو ۲۰۲۱

همانطور که میدانید یورو ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد سرانجام مقرر شد در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ با بازی دو تیم ایتالیا و ترکیه در ورزشگاه المپیک رم افتتاح شود و در ۲۰ تیر در ورزشگاه ومبلی خاتمه یابد.

استادیوم های یورو ۲۰۲۱ کدامند؟

در مجموع یازده کشور میزبان بازی های یورو خواهند بود. این مسابقات که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری همه گیر Covid-۱۹ در سراسر جهان، به سال ۲۰۲۱ موکول شود. اکنون ، برای اولین بار در تاریخ یورو ، در کشورهای میزبان مختلف برگزار می شود. این کشورها عبارتند از:

  • انگلستان، لندن - ورزشگاه ومبلی
  • آذربایجان ، باکو - ورزشگاه المپیک
  • آلمان ، مونیخ - آلیانز آرنا
  • ایتالیا ، رم - ورزشگاه المپیک در رم
  • روسیه ، سن پترزبورگ - ورزشگاه سن پترزبورگ
  • هلند ، آمستردام - یوهان کریف آرنا
  • اسپانیا ، سویا - استادیوم المپیک لا کارتوجا
  • رومانی ، بخارست - عرصه ملی
  • دانمارک ، کپنهاگ - ورزشگاه پارکن
  • اسکاتلند - گلاسکو - همپدن پارک
  • مجارستان ، بوداپست - پوشکاش آرنا

ورزشگاه سنت پترزبورگ روسیه

  • شهر: سن پترزبورگ
  • ظرفیت: ۵۶،۱۹۶
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو ۲۰۲۱: ۵۰٪
  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • ورزشگاه خانگی تیم: زنیت

استادیوم سن پترزبورگ اگرچه فقط چهار سال از عمرش می گذرد اما قبلاً در یک تورنمنت بزرگ نقش زیادی داشته است. این مسابقات میزبان هفت مسابقه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که شامل نیمه نهایی و پلی آف مقام سوم بود. این استادیوم توسط معمار ژاپنی کیشو کوروکاوا، که می خواست یک استادیوم با ظاهر سفینه فضایی ایجاد کند ، طراحی شد و چالب این است که سرانجام موفق شد. ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه علاوه بر اینکه ۶ بازی مرحله گروهی است میزبان مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. با این حال به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به تماشای این مسابقات از نزدیک هستید حتما حتما روسیه را در الویت خود قرار دهید و ما در تور روسیه ۱۴۰۰ با فراهم کردن بهترین شرایط برای ساخت لحظاتی هیجان انگیز همراه شما عزیزان خواهیم بود.

برای مشاهده قیمت تور تابستان روسیه به لینک درج شده مراجعه نمایید.

ورزشگاه زنیت آرنا

ورزشگاه زنیت آرنا

 

مسابقات و تاریخ برگزاری آن‌ها در سن پترزبوگ

  • ۲۲ خرداد            بلژیک – روسیه     ۲۳:۳۰
  • ۲۴ خرداد            لهستان – اسلواکی   ۲۰:۳۰
  • ۲۶ خرداد            فنلاند – روسیه      ۱۷:۳۰
  • ۲۸ خرداد            سوئد – اسلواکی     ۱۷:۳۰
  • ۳۱ خرداد            فنلاند – بلژیک      ۲۳:۳۰
  • ۲ تیر                   سوئد – لهستان    ۲۰:۳۰
  • ۱۱ تیر        مرحله یک چهارم نهایی   ۲۰:۳۰

استادیوم المپیک باکو، آذربایجان

  • شهر: باکو
  • ظرفیت: ۶۸،۰۰۰
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو ۲۰۲۱: ۵۰٪
  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • ورزشگاه خانگی تیم : تیم ملی آذربایجان

استادیوم المپیک باکو یک مکان فوق العاده مدرن است هزینه ساخت آن حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود و ساخت آن تقریباً چهار سال به طول انجامید. زمین ممکن است از قبل برای هواداران چلسی و آرسنال آشنا باشد، زیرا دو تیم لیگ برتری برای فینال لیگ اروپا ۲۰۱۹ در آنجا رو در روی هم قرار گرفتند که آبی ها ۴-۱ پیروز شدند. میزبان بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا ۲۰۲۱ است. نکته قابل توجه حضور طرفداران پرشور ترکیه در این استادیوم برای حمایت از تیم ملی خودشان است که پیش بینی میشود خیلی از رکورها را امکان دارد مردم این کشور عوض کنند. کما اینکه در گزارشات منتشر شده اعلام شده است که استقبال ترک ها از تور باکو بسیار بالا بوده.

مسابقات و تاریخ برگزاری آنها در باکو

  • ۲۲ خرداد            ولز - سوئیس        ۱۷:۳۰
  • ۲۶ خرداد            ولز - ترکیه          ۲۰:۳۰
  • ۳۰ خرداد            ترکیه - سوئیس      ۲۰:۳۰
  • ۱۲ تیر      مرحله یک چهارم نهایی     ۲۰:۳۰

آلیانس آرنا مونیخ، آلمان

  • شهر: مونیخ
  • ظرفیت: ۷۵۰۰۰
  • سال ساخت: ۲۰۰۵
  • استادیوم تیم: بایرن مونیخ

 

آلیانس آرنا ، یکی از بزرگترین استادیوم های آلمان، خانه بایرن مونیخ ، برای بازی یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا ۲۰۲۱ و جالب است بدانید این استادیوم در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ از میزبانان مسابقات این کشور بود.

  • ۲۵خرداد             آلمان - فرانسه      ۲۳:۳۰
  • ۲۹ خرداد            آلمان - پرتغال      ۲۰:۳۰
  • ۲ تیر              آلمان - مجارستان     ۲۳:۳۰
  • ۱۱ تیر             یک چهارم نهایی     ۲۳:۳۰

ورزشگاه آلیانز آرنا، قلب تپنده مونیخ

ورزشگاه آلیانز آرنا، قلب تپنده مونیخ

ورزشگاه المپیک رم، ایتالیا

  • شهر: رم
  • ظرفیت: ۷۲،۶۹۸
  • سال ساخت: ۱۹۵۳
  • ورزشگاه تیم های: لاتزیو ، آ اس رم

استادیوم المپیک در رم ، بزرگترین استادیوم ایتالیا ، از مسابقات فوتبال گرفته تا مسابقات ورزشی، کنسرت ها و جشنواره ها میزبان است. با این حال این استادیوم با ظرفیت ۷۲۰۰۰ نفر ، یکی از میادینی است که بیشترین تعداد بازی ها را در سال ۲۰۲۱ در یورو میزبانی می کند.

  • ۲۱ خرداد            ایتالیا - ترکیه       ۲۳:۳۰
  • ۲۶ خرداد            ایتالیا - سوئیس     ۲۳:۳۰
  • ۳۰ خرداد            ایتالیا - ولز          ۲۰:۳۰
  • ۱۲ تیر     مرحله یک چهارم نهایی    ۲۳:۳۰

ورزشگاه پارکن کپنهاگ، دانمارک

  • شهر: کپنهاگ
  • ظرفیت: ۳۸،۰۶۵
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو ۲۰۲۱: ۲۵٪ -۳۳٪
  • سال ساخت: ۱۹۹۲
  • ورزشگاه تیم: FC کپنهاگ

استادیوم پارکن، یکی از اصلی ترین استادیوم های دانمارک ، می تواند میزبان ۳۸۰۰۰ طرفدار فوتبال و همچنین کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی باشد.  در جام ملت های اروپا ، سه دیدار در مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی برگزار می شود

  • ۲۲ خرداد            دانمارک - فنلاند               ۲۰:۳۰
  • ۲۷ خرداد            دانمارک – بلژیک             ۲۰:۳۰
  • ۳۱ خرداد            دانمارک – روسیه             ۲۳:۳۰
  • ۷ تیر             مرحله یک هشتم نهایی           ۲۰:۳۰

ورزشگاه یوهان کرایف آمستردام، هلند

این ورزشگاه به عنوان خانه آژاکس، آمستردام آرنا یا یوهان کرایف آرنا است پایتخت هلند قرار دارد. در ابتدا با نام یوهان کرایف ، یکی از بزرگترین بازیکنان این کشور ، برای میزبانی بازیهای المپیک در سال ۱۹۹۲ طراحی شد. با این حال ، این رقابت به همین جا ختم نشد ، زیرا همانطور که امروز از خانه آژاکس می شناسیم باقی مانده است. با حداکثر ظرفیت ۵۴۰۰۰ هوادار ، ورزشگاه آمستردام آرنا میزبان سه مسابقه در مرحله گروهی و یکی از شانزده مسابقه آخر در یورو ۲۰۲۱ خواهد بود.

  • ۲۳خراد              هلند – اکراین       ۲۳:۳۰
  • ۲۷ خرداد            هلند - اتریش        ۲۳:۳۰
  • ۳۱ خرداد            هلند - مقدونیه       ۲۰:۳۰
  • ۵ تیر       مرحله یک هشتم نهایی     ۲۰:۳۰

ورزشگاه یوهان کرایف میزبان بازی های تیم ملی هلند در یورو 2021

ورزشگاه یوهان کرایف میزبان بازی های تیم ملی هلند در یورو ۲۰۲۱

ورزشگاه ملی بخارست، رومانی

  • شهر: بخارست
  • ظرفیت: ۵۵۰۰۰
  • سال ساخت: ۲۰۰۸
  • ورزشگاه تیم: تیم ملی رومانی

با حداکثر ظرفیت ۵۴۰۰۰ هوادار، آرنا ملی ، در بخارست ، رومانی ، چهار مسابقه در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۱ برگزار می کند ، سه مسابقه از مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی.

  • ۲۳خرداد     اتریش - مقدونیه           ۲۰:۳۰
  • ۲۷خرداد      اکراین - مقدونیه          ۱۷:۳۰
  • ۳۱خرداد      اکراین - اتریش           ۲۰:۳۰
  • ۷ تیر           مرحله یک هشتم          ۲۳:۳۰

ورزشگاه المپیک سویا، اسپانیا

استادیوم المپیک در سویل، در منطقه اندلس اسپانیا واقع شده است و در یورو ۲۰۲۱ میزبان سه مسابقه در مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک شانزدهم خواهد بود. با ظرفیت ۶۰،۰۰۰ هوادار، کمتر هواداری به علت Covid-۱۹ میتواند شرکت کند.
این استادیوم علاوه بر بازی های فوتبال، در طول سال در شهر میزبان رویدادها و جشنواره های فرهنگی نیز هست. با این حال، تیم سویا از ورزشگاه استفاده نمی کند، زیرا آنها مسابقات خود را به ورزشگاه Ramon Sanchez Pizjuan منتقل کردند.

  • ۲۴خرداد             اسپانیا - سوئد       ۲۳:۳۰
  • ۲۹ خرداد            اسپانیا - لهستان     ۲۳:۳۰
  • ۲ تیر               اسپانیا - اسلواکی     ۲۰:۳۰
  • ۶ تیر                یک هشتم نهایی     ۲۳:۳۰

ورزشگاه فرنتس پوشکاش بوداپست، مجارستان

  • شهر: بوداپست
  • ظرفیت: ۶۷،۱۵۵
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو ۲۰۲۰: ۱۰۰٪
  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • ورزشگاه تیم: مجارستان

استادیوم بوداپست که به نام ستاره بزرگ مجارستانی فرنس پوشکاس نامگذاری شده است، مدرن ترین ورزشگاه یورو ۲۰۲۱ را در اختیار دارد. این دمین رویداد مهم زمین خواهد بود و در حال حاضر با موفقیت حق برگزاری مرحله نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۲ را کسب کرده است زیرا  در سال ۲۰۲۰، این ورزشگاه میزبان تقابل بایرن مونیخ و سویل ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ، مقابل قهرمان لیگ اروپا بود. در پایان ژرمن ها ۲-۱ پیروز شدند.

  • ۲۵ خرداد            مجارستان - پرتغال            ۲۰:۳۰
  • ۲۹ خرداد            مجارستان - فرانسه            ۱۷:۳۰
  • ۲ تیر                     پرتغال - فرانسه            ۲۳:۳۰
  • ۶ تیر                      یک هشتم نهایی           ۲۰:۳۰

ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو، اسکاتلند

این استادیوم که خانه فوتبال اسکاتلنداست از سال ۱۹۰۶ میزبان مسابقات بین المللی برای تیم ملی اسکاتلند بوده و میزبان تیم کوئینز پارک رنجرز و همچنین مسابقات جام اسکاتلند است. این استادیوم ظرفیت ۵۱،۸۶۶ نفر را دارد. در یورو، سه دیدار مرحله گروهی و یک مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی برگزار خواهد شد.

  • ۲۴ خرداد            اسکاتلند - چک     ۱۷:۳۰
  • ۲۸ خرداد            کرواسی - چک    ۲۰:۳۰
  • ۱ تیر             اسکاتلند - کرواسی    ۲۳:۳۰
  • ۸ تیر               یک هشتم نهایی      ۲۳:۳۰

ورزشگاه ومبلی لندن، انگلستان

  • شهر: لندن
  • ظرفیت: ۹۰،۰۰۰
  • سال ساخت: ۲۰۰۷
  • ورزشگاه تیم: انگلیس

 

  • ۲۳ خرداد            انگلستان - کرواسی            ۱۷:۳۰
  • ۲۸ خرداد            انگلستان - اسکاتلند            ۲۳:۳۰
  • ۱ تیر                      انگلستان - چک           ۲۳:۳۰
  • ۵ تیر                      یک هشتم نهایی           ۲۳:۳۰
  • ۸ تیر                      یک هشتم نهایی           ۲۰:۳۰
  • ۱۵ تیر                           نیمه نهایی           ۲۳:۳۰
  • ۱۶ تیر                           نیمه نهایی           ۲۳:۳۰
  • ۲۰تیر                                   فینال           ۲۳:۳۰

 

ومبلی، خانه فوتبال انگلیس و بزرگترین زمین در انگلستان، میزبان نیمه نهایی و فینال یورو تابستان امسال و همچنین بازیهای گروهی انگلیس و یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. با این حال، به دلیل اقدامات پیشگیرانه علیه Covid-۱۹ ، ظرفیت مخاطبان به ۲۵٪ یا ۲۲،۵۰۰ کاهش یافته است. در کل، ومبلی میزبان هفت مسابقه خواهد بود که استادیوم میزبان بیشترین مسابقات در رقابت های یورو ۲۰۲۱ است. 
استادیوم ومبلی در می ۲۰۰۷ بازگشایی شد این مکان علاوه بر میزبانی مسابقات فوتبال، صحنه کنسرت ها، رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها نیز می باشد. آنچه جمعیت را به خود جلب می کند ، قوس های استادیوم به ارتفاع ۱۳۳ متر است که همه چیز را برای کسانی که تماشا می کنند و در آن شرکت می کنند ، جذاب تر می کند. حال باید دید کاپیتان کدام تیم در این ورزشگاه کاپ جام ملت های اروپا را بالای سر خود می برد.

ورزشگاه ومبلی میزبان یورو 2021

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال یورو ۲۰۲۱

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه تابستان، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

وقتی صحبت از سفر می شود، انتخاب یک مقصد مناسب که علاوه بر اینکه هزینه کمتری را دربر بگیرد، لذت بیشتری را به شما ارائه دهد کمی مشکل است. اما این را باید در نظر داشته باشید، همیشه سفرهای خارجی نیستند که برای استراحت چند روزه مناسب بوده و در داخل کشور نیز می توانید سفری بی نظیر را تجربه کنید. برای آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران با ما همراه باشید.

برای بهترین سفرهای داخلی خود را آماده کنید

وقتی صحبت از سفر می شود، انتخاب یک مقصد مناسب که علاوه بر اینکه هزینه کمتری را دربر بگیرد، لذت بیشتری را به شما ارائه دهد کمی مشکل است. اما این را باید در نظر داشته باشید، همیشه سفرهای خارجی نیستند که برای استراحت چند روزه مناسب بوده و در داخل کشور نیز می توانید سفری بی نظیر را تجربه کنید. برای آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران با ما همراه باشید.

کیش، عروس جزایر مرجانی

کیش، جزیره ای بیضی شکل در آبهای نیلگون خلیج فارس که تنها مساحتی به اندازه 91 کیلومتر مربع را در اختیار دارد و امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی از سرتاسر دنیا شناخته می شود. شاید جالب باشد که بدانید جزیره کیش در میان 4 نقطه ای در دنیا قرار دارد که درصد اکسیژن آن خالص است و به همین دلیل کمتر مردم در این جزیره احساس خستگی می کنند و همچنین جانبازان شیمیایی در این جزیره از ماسک اکسیژن استفاده نمی کنند. این مکان برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به ساحل و دریا هستند بسیار مناسب است. از طرفی در کنار تماشای ساحل زیبای دریای خلیج فارس آثار باستانی و تاریخی در این جزیره سبب شده است تا گردشگران علاقه مند به خرید تور لحظه آخری کیش باشند.

جاذبه های گردشگری کیش، مکان هایی برای بخشیدن روح تازه به زندگی

جزیره کیش، از بهترین جزیره های منطقه می باشد و مناطق توریستی آن فوق العاده و متحیر کننده هستند و حتی اخیرا نزدیک به 2 هکتار از آن جنگل کاری شده است که می توان گفت حال از سرسبز ترین جزایر ایران محسوب می شود. شهر زیرزمینی کاریز، پارک آبی اوشن، کشتی یونانی در کنار دلفیناریوم و ساحل آن از دیدنی های مروارید خلیج فارس به شمار می روند.

مراکز خرید کیش، مخصوص خریدهای غیرقابل انتظار

جزیره کیش به دلیل اینکه در منطقه آزاد آزاد قرار  دارد، از مراکز خرید بسیار خوبی برخوردار است که می توان اجناس خوب با قیمت های مناسب را در آن ها تهیه کرد و می توان گفت تمامی گردشگران بازدید و خرید از مراکز زیر را در الویت برنامه خود قرار می دهند. بازار مروارید، بازار مریم، بازار پردیس1 و2،  بازار پارس خلیج ،بازار مرجان از موارد قابل ذکر هستند.

تجربه اقامتی راحت در هتل های جزیره کیش

کیش به دلیل اینکه سالانه میزبان گردشگران فراوانی از ایران مانند گردشگران تور کیش نوروز 1401 و همینطور سایر مردم کشورهای جهان است، مراکز اقامتی زیادی در مرکز و اطراف خود جای داده، در این بین هتل 5 ستاره داریوش یکی از اقامتگاه های کیش می باشد که دارای ۵۰۰ اتاق است و تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای گردشگران و مهمانان در این مجموعه فراهم شده است. همچنین هتل 5 ستاره ترنج نیز دیگر هتل های کیش می باشد که شبیه به اقامتگاه های موجود در کشورهای آسیای شرقی همچون مالدیو و تایلند است و در قالب 130 اتاق بر روی آب های نیلگون خلیج فارس بنا شده است و امکاناتی چون پذیرش 24 ساعته، کافی شاپ، رستوران، ساحل اختصاصی برای مهمانان فراهم شده اند.

نحوه دسترسی به جزیره کیش

جهت دسترسی به جزیره ی کیش راه های متفاوتی همچون بلیط هواپیما کیش، کشتی، اتوبوس و اتومبیل شخصی وجود دارد. باتوجه به اهمیتی که جزیره کیش پیدا کرده است، در ایران ایرلاین های بسیار زیادی از شهرهای مختلف توسط آژانس هواپیمایی و به صورت مستقیم ارائه دهنده بلیط هواپیما کیش هستند؛ شرکت های از قبیل هواپیمایی سپهران، هواپیمایی آسمان، ایران ایرتور، هواپیمایی قشم، هواپیمایی معراج، ایران ایر، کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی آسمان و هواپیمایی تابان که مدت زمان پرواز تهران به کیش نزدیک به 2 ساعت زمان می برد.

قشم، شگفت انگیزترین مقصد گردشگری ایران

قشم بزرگترین جزیره کشور و خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم در چند دهه جاری به یکی از مکان های اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است. مساحت جزیره قشم 1491 کیلومتر مربع می باشد و زبان اصلی اهالی جزیره، فارسی با گویش بندری می باشد. جزیره قشم متعلق به دوره ساسانیان است و دارای سواحل متنوع شنی، ماسه ای و صخره ای است که فضای این جزیره را بسیار منحصر به فرد و زیبا برای گردشگران تور قشم نوروز کرده اند. جزیره قشم دارای جاذبه های بسیار زیاد گردشگری می باشد که شگفت انگیز ترین آن ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

جنگل حرا، جنگلی آشکار و نهان

جنگل حرا، در دل جزیره قشم و خلیج فارس واقع شده است و از تنگه هرمز در شمال جزیره شروع شده و به سمت غرب در دریای عمان گسترده شده است. در زمان اتفاق افتادن جزر تمام درختان جنگل حرا از آب بیرون می آیند و به هنگام مد کلیه آن ها غرق در آب شده و نا پدید می شوند. جنگل های حرا خانه بیش از 100 نوع پرنده می باشند و مکانی عالی برای عاشقان پرندگان است.

دره تندیس ها، تندیس های ساخته شده از باد و باران

دره تندیس ها در نزدیکی روستای سلخ و در ساحل شمالی جزیره قشم قرار گرفته است. سنگ هایی که در دره تندیس ها قرار دارند، تحت تاثیر وزش شدید باد و بارش باران های بسیار، دچار فرسایش شده و تندیس های عظیم الجثه ای را به وجود آورده اند.

دره ستارگان، جایگاه سقوط ستارگان

دره زیبای ستارگان، 15 کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. این دره در نتیجه فرسایش به وسیله باد و باران های شدید، از 2 میلیون سال  قبل تا به حالا می باشد. دره ستارگان به علت باور های قدیمی ساکنان محلی در قرن های گذشته، بعد از اینکه یک ستاره به این مکان سقوط می کند، تشکیل شده است. دره ستارگان را می توان یکی از عجایب هفتگانه و بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم نیز نام گذاری کرد.

دره چاهکوه، منبع آب طبیعی

در امتداد ساحل شمالی جزیره قشم به طرف غرب، باران های سیل آسا و باد های طوفانی، گنبد های سنگی موجود در دره چاهکوه را به اشکال ضربدری تراش داده است. حفره های به وجود آمده در بین سنگ های آهکی و ماسه سنگ ها، جای بسیار خوبی برای جمع شدن آب و منبع طبیعی آب نیز می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه چیز درباره روسیه | حقایق جالب، زبان و فرهنگ

همه چیز درباره روسیه که مطمئنا خیلی از آن ها را از قبل نمیدانستید را در کنار 28 واقعیت جالب و خرافات و بایدها و نبایدهای سفر به روسیه را در این بخش بخوانید.

روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت و با داشتن 11 منطقه زمانی مختلف، قطعاً کشوری است که فراتر از تصور خواهد بود. اطلاعات جالب روسیه را در این لیست که برای شما جمع آوری کرده ایم تا همه چیز درمورد روسیه را بیشتر بدانید. شک نداشته باشید اگر روزی مسافر تور روسیه باشید این نکات خیلی بدرتان خواهد خورد

مردم و فرهنگ روسیه

در روسیه حدود 120 گروه قومی وجود دارد که بیش از صد زبان صحبت می کنند. تقریباً 80 درصد روس ها اصل و نسب خود را از اسلاوها می دانند که 1500 سال پیش در این کشور مستقر شده اند. از دیگر گروههای اصلی می توان به تاتارها که با مهاجمان مغول آمده بودند و اوکراین اشاره کرد.
روسیه به خاطر متفکران و هنرمندان خود از جمله نویسندگانی مانند لئو تولستوی و فیودور داستایوسکی ، آهنگسازانی چون پیتر ایلیچ چایکوفسکی و رقصنده های باله مانند رودولف نوریه اف در سراسر جهان شناخته شده است.

جشن و فرهنگ لباس مردم روسیه

فرهنگ مردم روسیه

  • 77٪ روسیه از سیبری تشکیل شده است.
  •  دریاچه بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان است که در روسیه واقع شده است.
  • روس ها هر سال 18 لیتر الکل مصرف می کنند.
  • در روسیه ، گفتن در مورد افراد همجنسگرا به کودکان غیرقانونی است.
  • در سال 1700 ، یک زن روسی 16 جفت دوقلو به دنیا آورد.

دریاچه بایکال در روسیه

دریاچه بایکال روسیه عمیق ترین دریاچه جهان

  • روسیه و ژاپن به دلیل اختلاف در جزایر کوریل قادر به امضای پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم نبودند
  • کلمه "ودکا" از کلمه روسی "voda" گرفته شده است که به معنی "آب" میباشد.
  • دریاچه بایکال روسیه شامل 20٪ از آب شیرین منجمد نشده در جهان است.
  • مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه است
  • روسیه مرز مشترک خود را با 14 کشور لیتوانی ، گرجستان ، آذربایجان ، لهستان ، نروژ ، فنلاند ، استونی ، لتونی ، بلاروس ، چین ، اوکراین ، قزاقستان ، مغولستان و کره شمالی دارد.

نقشه ی کشور روسیه

نقشه و مرزهای روسیه

  • در سراسر روسیه 11 منطقه زمانی وجود دارد.
  • البروس بلندترین نقطه در روسیه است.
  • روسیه 12 آتشفشان فعال دارد. روسیه همچنین بزرگترین آتشفشان فعال Klyuchevskaya Sopka جهان است که دارای ارتفاع 4750 متر است.
  • اویاماکون سردترین نقطه ثبت شده روی زمین است.
  • روسیه نهمین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است.

مناطق زمانی در کشور روسیه

مناطق زمانی روسیه

  • روسیه 1/7 از کل زمین سیاره زمین را پوشش می دهد.
  • کتابخانه دولتی روسیه پس از کتابخانه کنگره در ایالات متحده دومین کتابخانه بزرگ جهان است.
  • مترو سن پترزبورگ عمیق ترین مترو در جهان است.
  • روسیه در سال 2011 به تولید کننده اصلی نفت در جهان تبدیل شد.
  • یک برنامه نویس روسی، الکسی پاژیتنف ، بازی رایانه ای معروف "Tetris" را در سال 1985 ایجاد کرد.

سرگرمی های روسیه

بازی تتریس، نوستالژی مردم دنیا

  • راه آهن ترانس سیبری طولانی ترین خط راه آهن در جهان است. راه آهن ترانس سیبری از 8 منطقه زمانی عبور می کند ، 87 شهر و شهر را پشت سر می گذارد و از 16 رودخانه از جمله ولگا عبور می کند.
  • رانندگی با ماشین کثیف در خیابانهای روسیه غیرقانونی است.
  • روس ها در سمت راست جاده رانندگی می کنند.
  • واحد پول رسمی مورد استفاده در روسیه روبل است.
  • روسیه دارای بزرگترین منطقه جنگلی جهان است.

راه آهن ترانس سیبری طولانی ترین راه آهن دنیا

نمایی از راه آهن ترانس طولانی ترین راه آهن دنیا

  • روسیه دارای بزرگترین رستوران مک دونالد در جهان است.
  • ولگای روسیه طولانی ترین رودخانه اروپا است.
  • بزرگترین قلعه جهان در روسیه است. کاخ کرملین مسکو بزرگترین قلعه فعال قرون وسطایی در جهان می باشد.

دیگر اطلاعات مهم درباره روسیه

اطلاعات پرواز مستقیم به روسیه

هزینه های سفر به مسکو روسیه

چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنید

همه چیز درباره زبان روسی

زبان روسی به عنوان هشتمین زبان پرگویش دنیا ویژگی های جالبی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. 

فعل "بودن" فقط در زمان گذشته و آینده وجود دارد.

بعضی از زبانها (به عنوان مثال ، اسپانیایی) روشهای مختلفی برای گفتن فعل "بودن" دارند  روسی اما از لحاظ وجود "بودن" (быть) بی نظیر است و هرگز در زمان حال استفاده نمی شود. بلکه فقط در ساخت های گذشته و آینده وجود دارد.

حدود 10٪ کلمات روسی با کلمات انگلیسی شباهت دارند.

از هر ده کلمه روسی ، یک مورد با کلمه مشابه انگلیسی بسیار نزدیک است. به عنوان مثال ، проблема (تلفظ "problem") به معنی "مشکل" است

نام خانوادگی روسی از نظر جنسیت متفاوت است.

نام های روسی از یک نام ، یک نام خانوادگی و یک نام مستعار تشکیل شده است که نام پدر به علاوه انتهای -ovich برای یک پسر و -ovna برای یک دختر است. بنابراین اگر پدری به نام ایوان پسر و دختری داشته باشد ، نام خانوادگی پسرش ایوانوویچ و دخترش ایوانوونا خواهد بود.

حروف زبان روسی

حروف زبان روسی

خطوط هوایی روسی 

  • ایروفلوت
  • گروه East Line: گروهی از شرکتهای حمل و نقل هوایی و مدیریت فرودگاه در فرودگاه بین المللی Domodedovo.
  • هواپیمایی روسیا: دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی روسیه در سن پترزبورگ قرار دارد.
  • خطوط هوایی سیبری (خطوط هوایی S7): بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی روسیه.
  • Transaero: خطوط هوایی Transaero یک شرکت هواپیمایی روسی بود. در 1 اکتبر 2015 اعلام ورشکستگی کرد.
  • خطوط هوایی اورال: خط هوایی روسی مستقر در یکاترینبورگ.
  • UTair: UTair یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت روسی و یکی از پنج شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی است. این بزرگترین شرکت هواپیمایی هلی کوپتر روسی است.

کارمندان شرکت هواپیمایی ائروفلوت

کارکنان هواپیمایی ائروفلوت

اقتصاد روسیه و حکومت آن

تاریخ روسیه به عنوان یک دموکراسی کوتاه است. اولین انتخابات این کشور، که در سال 1917 برگزار شد ، به سرعت توسط بلشویک ها عوض شد و فقط در انتخابات 1991 بوریس یلتسین بود که دموکراسی برقرار شد.
روسیه فدراسیونی از 86 جمهوری، استان، سرزمین و منطقه است که همه تحت کنترل دولت در مسکو هستند. رئیس دولت یک رئیس جمهور است که توسط مردم انتخاب می شود. اقتصاد مبتنی بر منبع گسترده ای از منابع طبیعی ، از جمله نفت ، ذغال سنگ ، سنگ آهن ، طلا و آلومینیوم است.

از آغاز فدراسیون در دهه 1990 و سقوط رهبری کمونیست ، روسیه بسیاری از اصلاحات بازار محور را در پیش گرفته است. بزرگترین حرکت خصوصی سازی صنایعی بود که تحت اتحاد جماهیر شوروی ملی شدند. علی رغم این ، دولت روسیه هنوز هم نقش اصلی را در جهت دهی به اقتصاد این کشور دارد. کرملین کنترل شدیدی بر شرکتهای ظاهراً خصوصی اعمال می کند. علاوه بر این ، اقتصاد روسیه نسبتاً بی ثبات است ، زیرا تا حد زیادی به کالاهایی مانند نفت ، گاز طبیعی و آلومینیوم وابسته است که سال به سال می تواند تغییرات عمده ای در قیمت داشته باشد. اقتصاد روسیه در اواسط دهه 2010 دچار شکست های بزرگی شد.

تماشای دیدنی های روسیه

شب های سفید روسیه وقتی تاریکی حریف روشنایی نمی شود

شفق قطبی بی نظیرترین جاذبه روسیه

سایر اطلاعات مهم درباره روسیه

 پایتخت و بزرگترین شهر روسیه: مسکو
 حکومت روسیه: جمهوری پارلمانی چند حزبی مشروطه فدرال
 مساحت روسیه: ۱۷٬۰۹۸٬۲۴۶ کیلومترمربع 
 جهت رانندگی:راست
 پیش‌شماره تلفنی: ۷
✓ دامنه سایت:.ru
✓ جمعیت روسیه: 145 میلیون
✓ واحد پول: روبل (RUB)

 

خرافات مردم روسیه

  • چتر را در فضای بسته باز نکنید
  • هیچوقت کیف پول خالی هدیه ندهید
  • در فضای بسته سوت نزنید
  • بعد از تاریکی هوا آشغال ها را بیرون نبرید

باید ها و نبایدهای سفر به روسیه

  1. در سفر به روسیه توقع نداشته باشید که کمتر خرج کنید
  2. از مراکز دولتی عکس نگیرید
  3. به آداب و رسوم روسیه حتما احترام بذارید

سوالات متداول درباره روسیه

1. توریستی ترین شهرهای روسیه کدامند؟

مسکو و سنت پترزبورگ

2. روش های مهاجرت به روسیه توسط ایرانیان چگونه است؟

از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج

3. دین روسیه چیست؟

حدود ۵۱ درصد مردم روسیه مسیحی هستند که nv این میان 45% پیروان کلیسای ارتدوکس شرقی و 6% دیگر پیروان مذاهب کاتولیک



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر به روسیه در ایام کرونا | سفر به روسیه برای ایرانیان همیشه جذاب بوده. برای اطلاع از شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا و شرایط جدید ویزای روسیه 2021 با ما همراه باشید

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

سفر به روسیه در شرایط کرونا مانند دیگر کشورهای جهان که درگیر کویید۱۹ هستند با محدودیت های سفر همراه است. ورود گردشگر به روسیه تا حدی مجاز است (تنها گردشگران برخی کشورها مجاز به ورود به روسیه هستند) و آزمایش پی سی آر (PCR) با نتایج منفی برای همه کشورها لازم است. قرنطینه گردشگران بستگی به شرایط فرد دارد و در صورت بروز علائم COVID-۱۹، فرد باید قرنطینه شود.

محدودیت های کرونایی در روسیه

در سفر به روسیه در ایام کرونا خواهید دید که اکثر محدودیت ها بخاطر کند شدن روند شیوع ویروس کرونا در روسیه لغو شده است. در حال حاضر در روسیه قرنطینه اجباری وجود ندارد و رویدادها تا حدی و با رعایت کامل پروتکل های بهراشتی مجاز هستند. حمل و نقل عمومی در روسیه نیز با رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی کرونا در جریان است.

در روسیه استفاده از ماسک در مکان های شلوغ عمومی، از جمله وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی، پارکینگ و آسانسور ضروری است و این دستور برای کل کشور اعمال می شود.

 

 

سفر به روسیه در ایام کرونا

سفر به روسیه در کرونا

 

 

مراکز خرید و رستوران های روسیه در کرونا

مراکز خرید روسیه در حال حاضر باز بوده و در ساعات عادی فعالیت می کنند و اگر قصد خرید در سفر به روسیه را دارید می توانید از این مراکز خرید بهره ببرید. رستوران های روسیه در شرایط کرونا با محدودیت و رعایت پروتکل ها باز می باشند.

کدام گردشگران اجازه ورود به روسیه را دارند؟

ساکنان دائمی روسیه، اتباع انگلیس و اتباع ارمنستان، ایران، آذربایجان، بلاروس، کوبا، مصر، اتیوپی، فنلاند، آلمان، یونان، ایسلند، هند، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، مالت، مکزیک، کره شمالی و جنوبی، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، صربستان، سیشل، سنگاپور، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام و همچنین گردشگران در صورت ورود به روسیه با پرواز مستقیم اجازه ورود آن ها صادر خواهد شد. علاوه بر آن، دانشجویان دارای تأییدیه کتبی توسط دانشگاه مربوطه نیز می توانند به این کشور وارد شوند.

شرایط مسافران برای ورود به روسیه

مسافران باید آزمایش COVID-۱۹ PCR منفی را حداکثر ۳ روز قبل از ورود به روسیه انجام دهند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد اما ترجمه محضری به روسی نیز پذیرفته می شود. مسافرانی که از انگلستان وارد روسیه می شوند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه باشند. در مورد سایر مسافران نیز در صورت بروز هرگونه علائم COVID-۱۹، باید در قرنطینه خانگی باشند. اگر آزمایش COVID-۱۹ شما مثبت است، باید تا زمانی که بهبود پیدا نکرده و نتیجه منفی آزمایش PCR را بدست آورید، به قرنطینه ادامه دهید.

سفر به روسیه در ایام کرونا

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

دریافت واکسن کرونا در روسیه

مرحله اول واکسیناسیون کرونا در مسکو روسیه با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.

واکسیناسیون کرونا در روسیه رایگان بوده و افراد داوطلب واکسن کرونا دریافت می کنند. گروهی از گردشگران آلمانی نیز برای دریافت واکسن کرونا روسی اسپوتنیک وی به روسیه سفر کردند. در مسکو کلینیک هایی در سراسر شهر وجود دارند که در حال انجام واکسیناسیون هستند. از این رو مردم سایر کشورهای اروپا در تلاش برای دریافت واکسن کووید-۱۹ خود را به روسیه می رسانند. اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که ۱۵ روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه ۱۵ روز می باشد.

صدور ویزای روسیه برای ایرانیان

صدور ویزای الکترونیکی روسیه به حالت معلق در آمده و در حال حاضر صادر نمی شود. البته در نظر داشته باشید برای اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان به شرایط خاصی نیاز نیست چرا که ویزای روسیه فقط به همراه تور روسیه صادر می شود و مدت اعتبار این ویزا مطابق با زمان تور است. هزینه ویزای روسیه نیز به همراه تور از شما اخذ خواهد شد. همچنین نیازی به انگشت نگاری و مصاحبه جهت گرفتن ویزای روسیه برای ایرانیان نیست و معمولا ویزای روسیه ریجکتی ندارد.

سفر به روسیه برای ایرانیان

سفر به روسیه همیشه برای ایرانی ها جذاب و شگفت انگیز بوده است. برخی ایرانیان برای دیدن شفق های قطبی روسیه در زمان مخصوص به خود به این کشور سفر می کنند و برخی نیز برای دیدن شب های سفید روسیه که در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ می باشد به آنجا سفر می کنند. اما در ایام کرونا مقداری سفر به روسیه برای ایرانی ها مقداری دشوار بوده است. شما نیز اگر شرایط سفر به این کشور پهناور را با تور مسکو دارید، با الفبای سفر همراه باشید.

سفر به روسیه در ایام کرونا

سفر به روسیه برای ایرانیان

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه تابستان، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جام ملت های اروپا 2021 در سنت پترزبورگ

حضور بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا و پرطرفدارترین کشورها در تورنمنت هایی همچون یورو و جام جهانی روزهای پر از هیجان را برای علاقه مندان به فوتبال ایجاد می کند حال جالب است که بدانید در مسابقات یورو ۲۰۲۱ مقرر است تا بازی ها در چند کشور مختلف برگزار شوند و در این بین سنت پترزبورگ یکی از میزبان های همین مسابقات که اتفاقا بازی های بیشتری نیز قرار است در ورزشگاه معروف این شهر برگزار شود

حضور بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا و پرطرفدارترین کشورها در تورنمنت هایی همچون یورو و جام جهانی روزهای پر از هیجان را برای علاقه مندان به فوتبال ایجاد می کند حال جالب است که بدانید در مسابقات یورو ۲۰۲۱ مقرر است تا بازی ها در چند کشور مختلف برگزار شوند و در این بین سنت پترزبورگ یکی از میزبان های همین مسابقات که اتفاقا بازی های بیشتری نیز قرار است در ورزشگاه معروف این شهر برگزار شود

چگونه سنت پترزبورگ میزبان مسابقات یورو شد

در ابتدا قرار بود سن پترزبورگ سه مسابقه مرحله گروهی و یک مرحله یک چهارم نهایی را برگزار کند اما یوفا پس از آنکه مقامات شهر بیلبائو اسپانیا و دوبلین پایتخت ایرلند نتوانستند تضمین استقبال کافی از هواداران در ورزشگاه ها را بدهند، سه بازی را به دومین شهر روسیه منتقل کردند.

یوفا گفت: "سه مسابقه گروه E که در ابتدا برای دوبلین برنامه ریزی شده بود، به ورزشگاه سن پترزبورگ تغییر مکان می دهند."

یورو ۲۰۲۱ و اوج هیجان در شهر سنت پترزبورگ

---

 

بنر طراحی شده مسابقات یورو ۲۰۲۱

برنامه مسابقات یورو ۲۰۲۱ در سنت پترزبورگ

برنامه برگزاری بازی ها در سنت پترزبورگ به شرح زیر می باشد:

مرحله گرهی

تاریخ

مسابقه

ساعت

مکان

۲۲خرداد

بلژیک – روسیه

۲۳:۳۰

سن پترزبورگ

۲۴ خرداد

لهستان – اسلواکی

۲۰:۳۰

سن پترزبورگ

۲۶ خرداد

فنلاند – روسیه

۱۷:۳۰

سن پترزبورگ

۲۸ خرداد

سوئد – اسلواکی

۱۷:۳۰

سن پترزبورگ

۳۱ خرداد

فنلاند – بلژیک

۲۳:۳۰

سن پترزبورگ

۲ تیر

سوئد – لهستان

۲۰:۳۰

سن پترزبورگ

 

 

مرحله نیمه نهایی

۱۱ تیر

۲۰:۳۰

سن پترزبورگ

 

 

بنابراین تور سنت پترزبورگ روسیه فرصتی عالی برای تماشای مسابقات یورو ۲۰۲۱ است.

 

---

ورزشگاه کرستوفسکی سنت پترزبورگ

وزارت ارتباطات روسیه از آغاز ورود هواداران خارجی بدون ویزا به این کشور برای  تماشای مسابقات یورو ۲۰۲۱ خبر داد.

روسیه با توجه به کنار گذاشته شدن ایرلند جنوبی میزبانی هفت دیدار جام ملت‌های اروپا را برعهده خواهد داشت. لازم به ذکر است که هواداران خارجی از امروز تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با در دست داشتن کارت ویژه هواداری می‌توانند بدون ویزا وارد روسیه شوند. روسیه همچنین اعلام کرد کارت‌های ویژه هواداری جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ و جام جهانی ۲۰۱۸ برای یورو ۲۰۲۰ اعتباری ندارند و باید کارت جدیدی دریافت شود.

مدارک لازم برای سفر به روسیه

اگر تور روسیه تابستان ۱۴۰۰ را برای سفر و تماشای مسابقات انتخاب می کنید مدارک زیر را حتما در گام اول داشته باشید.

  • پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • نتیجه منفی تست PCR
  • اسکن رنگی عکس ۴*۳ جدید پشت زمینه سفید

برای مشاهده قیمت تور روسیه ویژه یورو ۲۰۲۱ به لینک درج شده مراجعه نمایید.

تور هوایی روسیه

ایرلاین‌های نوردویند، ایرفلوت و ماهان از تهران به سمت روسیه پرواز می‌کنند که همه این پرواز مستقیم می‌باشد. در تور مسکو سنت پترزبورگ روسیه از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تا فرودگاه شرمیتوو مسکو حدودا ۳ ساعت و تا فرودگاه پالکوو سن پترزبورگ حدودا ۴ ساعت راه است. لازم به ذکر است که اولین پرواز در ساعت ۰۸:۳۵ از تهران فرودگاه امام خمینی نجام می شود و ساعت ۱۰:۵۵ به مسکومی رسد.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور استانبول به چه دلیل خواهان زیادی دارد؟ برگزاری تورهای هوایی و زمینی به استانبول در تمامی فصول سال و از همه مهم تر عدم دریافت ویزا برای سفر به ترکیه و مخصوصا پایتخت گردشگری آن استانبول، موجب شده تا پکیج های تور استانبول از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد در همین راستا سعی داریم اطلاعات کامل از سفر به این شهر و همچنین خرید تور استانبول تا زمانی که قصد بازگشت را دارید به شما می دهیم . همراه ما باشید بدانید که چگونه می توان سفری ارزان به استانبول داشت؟

استانبول

استانبول زیبا، پیوند دهنده دو قاره

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر قیمت

شاید شما هم دوست دارید بدانید بهترین فصل سفر به استانبول و یا مناسبترین زمان سفر به استانبول ترکیه چه فصلی است؟ جواب ساده است : همه فصول برای سفر به استانبول زیبایی خاص خودشان را دارند و آب و هوای استانبول اکثرا مناسب است. پس اگر اهل سفر باشید از همه تورهای لحظه آخری و آفرهای ویژه استانبول در فصول سرد و گرم سال می توانید بهترین استفاده را ببرید. آب و هوای استانبول، گرم و مرطوب است. البته رطوبت این منطقه به دلیل مجاورت آن با تنگه بسفر طبیعی است. در فصل تابستان هوا کاملا آرام است. به غیر از تابستان، در سایر فصلها هم امکان بارش باران در استانبول وجود دارد. به این ترتیب شاید بد نباشد پیش از سفر به فکر بارش احتمالی باران باشید.
اما ارزانترین زمان سفر به استانبول می تواند در پاییز، زمستان (به جز ایام کریسمس)، بعد از تعطیلات نوروزی باتوجه به کاهش مسافران به این شهر باشد.

تور لحظه آخری استانبول

عباراتی از قبیل تور لحظه آخری استانبول ارزان و تور دقیقه نودی را ممکن است بارها در پیامک های تبلیغاتی و بنرهای تبلیغاتی دیده باشید. از این تورها گاهی با نام تور استانبول تخفیف خورده هم یاد می شود. بنابراین اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید می توانید روی این تورها حساب ویژه ای باز کنید. اما این تفکر که تور لحظه آخری استانبول باتوجه به تخفیفی که می خورد می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد مطلقا درست نیست و در ادامه قصد داریم با ذکر نکاتی ماهیت تور دقیقه نودی استانبول را بیشتر برایتان بیان کنیم.

استانبول

نمایی دیدنی از مسجد ایاصوفیه استانبول

نکات مهم در خرید تورهای لحظه آخری استانبول

امکان رزرو تور لحظه آخری استانبول هتل ۵ ستاره
یکی از ویژگی هایی که این تورها دارند این است که در تور لحظه آخری استانبول دستتان از بابت انتخاب هتل باز تر است. در نتیجه موضوعی که خیلی در تعیین قیمت تور لحظه آخری استانبول نقش دارد قیمت بلیط هواپیماست که نتیجه ی پر نشدن آن می باشد. بنابراین شاید در انتخاب پرواز محدودیت داشته باشید اما برای انتخاب هتل مشکلی بر نمی خورید.

تور لحظه آخری استانبول صرفا به معنای ارزانی آن نیست
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه تور لحظه آخری به معنی خیلی ارزان بودن نیست زیرا استانبول باتوجه به اینکه از توریستی ترین شهرهای دنیا است و مسافران زیادی از ایران و سایر نقاط به این شهر سفر می کنند مخصوصا در روزهایی که نزدیک به برگزاری فستیوال ها و جشنواره های استانبول است این تورها یا خیلی کم عرضه می شوند یا اینکه تخفیف ایجاد شده بر روی آن خیلی به چشم نمی آید.

دقت در خرید تور دقیقه نودی
در خرید این تورها سعی کنید همواره دقت بیشتری به خرج دهید زیرا این امکان وجود دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد اما شما همچنان آمادگی لازم برای سفر را نداشته باشید و در نتیجه امکان دارد هم هزینه و هم پرواز استانبول خود را یکجا از دست دهید.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

استانبول ممکن است مقصد گردشگری خیلی از ایرانیان باشد. قدم زدن در خیابان ها با وجود آب و هوای استانبول، خرید کردن در بازارها و مراکز خرید استانبول، آفتاب گرفتن در سواحل استانبول، بازدید از مساجد و بناهای تاریخی استانبول با تور استانبول تجربه لذت بخشی است.

سفر با تور استانبول تابستان 1400 در کرونا

شرایط سفر به استانبول در کرونا

با توجه به اینکه از چند ماه قبل مرز هوایی ایران و ترکیه البته باوجود محدودیت های باز شد مسافران میبایست نسبت به داشتن مدارک زیر اقدام کنند.

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • نتیجه منفی تست pcr از آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین مورد نظر
  • الزام استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی
  • محدودیت فعالیت مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها تا 8 شب
  • ممنوعیت استعمال سیگار در فضای عمومی
  • تورها چارتر و غیر قابل کنسلی می باشد.
  • برای افراد بالای 60 سال، هزینه بیمه به عهده مسافر و الزامی است.

سفر به استانبول در کرونا

شرایط استانبول در روزهای کرونایی

تور هوایی استانبول در تابستان چگونه است

تابستان دقیقا زمان high season در استانبول است، یعنی در این ایام قیمت بلیط هواپیما کمی گرانتر است در این موقع سفر بیشتر مخصوص افرادی است که قصد دارند برای تفریح و استراحت سفر کنند. لازم به ذکر است ایرلاین ها ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، معراج، پگاسوس و ترکیش از سری شرکت های هواپیمایی پرطرفداری هستند که می توانید برای سفرتان بلیط های این ایرلاین ها را نیز خریداری کنید. با این حال باز هم نگرانی از بابت هزینه تور استانبول تابستان  نداشته باشید زیرا در صورتی که تورهای لحظه آخری عرضه شوند میتوانید تور تخفیف خورده را خریداری کنید.

در ضمن در نظر داشته باشید که هنگام سفر هوایی قرار دادن ماسک بر روی صورت الزامی است.

ایرلاین ترکیش نیز با توجه به شرایط موجود اعلام کرده مسافرانی که از کشورهای انگلستان ، ایران ، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می شوند باید نتیجه آزمایش منفی PCR را در 72 ساعت گذشته قبل از ورود به ترکیه انجام دهند.

فرودگاه استانبول با توجه به شرایط کرونا

مرکز آزمون کرونا فرودگاه استانبول به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات ارائه می دهد. می توانید آزمایشات PCR ، آنتی بادی و آنتی ژن را در مرکز آزمایش انجام دهید و سریعاً نتایج خود را بدست آورید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش مرکز آزمون وب سایت ما مراجعه کنید.

مسافران باید هم در ترمینال و هم در هواپیما از ماسک استفاده کنند. مسافران و بازدیدکنندگانی که ماسک ندارند از دسترسی به ترمینال و سوار شدن به منظور محافظت از سلامت عمومی محروم خواهند بود. اقدامات امنیتی نیز بدون تماس در ایست های بازرسی امنیتی برای اطمینان از ایمنی مسافر اعمال می شود.

مسافران خارجی که از نظر COVID-19 در پروازهای فرود آزمایش مثبت داشته باشند ، توسط وزارت بهداشت – واحد بهداشت مرزی به یک بیمارستان خصوصی معرفی می شوند ، در حالی که مسافران ترک به یک بیمارستان دولتی ارجاع می شوند.

غربالگری در فرودگاه استانبول

تبدیل ارز در استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است تا قبل از سفر پول خود را به لیر، دلار یا یورو تبدیل کنید. دلار انتخاب خوبی است که در صرافی های استانبول که به آن DOVIZ  گفته می شود می توانید پول خود را به لیر تبدیل کنید. صرافی های استانبول ممکن است نرخهای مختلفی داشته باشند بهتر است قبل از تبدیل ارز قیمت چند صرافی را مقایسه کنید.

هتل های استانبول

اگر به دنبال آن هستید که در طول سفر استانبول در محلی مجلل و لوکس با امکانات رفاهی لوکس اقامت کنید و از طرفی از ایمنی کرونا مطمئن باشید میتوانید هتل های 5 ستاره استانبول را انتخاب کنید مانند هتل هالیدی این سیتی استانبول، هتل گرند هایت استانبول، هتل فیرمونت کوازار استانبول، هتل گرند جواهر استانبول، هتل سورملی استانبول. خدماتی مانند اتاق های با امکاناتی رفاهی کامل، نمای دیدنی رو به شهر و همچنین استفاده از باشگاه بدنسازی، اینترنت وای فای، سونا، صبحانه بوفه، حمام سنتی، کافی شاپ و رستوران، آرایشگاه را می توانید در این هتل ها تجربه کنید.

هتل های 4 ستاره استانبول همچون هتل سنترال پالاس و هتل های 3 ستاره استانبول (هتل کایا مادرید استانبول) با هزینه و امکانات کمتر از دیگر انتخاب های شما می توانند باشند. اجاره هاستل ها نیز دارای هزینه اقتصادی بوده و یا آپارتمان با وسایل کامل را می توانید برای اقامت برگزینید.

این هتل ها دارای پزشک هستند و امکان انجام تست کرونا مخصوصا در ایام توریستی سال در این هتل ها وجود دارد

حفظ محیط بهداشتی در هتل های استانبول

حمل و نقل درون شهری استانبول

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو اتوبوسی، مترو، قطارهای حومه ای، تراموا، قطار کابلی، کشتی، کشتی‌های تندرو و تاکسی دریایی است که برای پرداخت هزینه های آن باید استانبول‌ کارت (ISTANBUL KART) را تهیه کنید. برای تهیه استانبول‌ کارت می توانید به باجه های فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی که در نزدیکی ایستگاه های حمل و نقل قرار دارند به فروش می رسند. قیمت استانبول کارت نیز ۶ لیر است که می توانید به میزان دلخواه و به دفعات متداول آن را شارژ کنید. با تهیه استانبول کارت هزینه استفاده از وسایل نقلیه ۲.۳۰ لیر و بدون داشتن آن، هزینه ها ۴ لیر خواهد بود.

کودکان کوچک تر از شش سال در صورت نگرفتن جا و صندلی، امکان دارد نیازی به تهیه بلیط نداشته باشند. (باز هم تکرار می کنیم لطفاً موارد بهداشتی ذکر شده را در حمل و نقل رعایت نمایید )

حمل و نقل در استانبول با تراموا

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به گزینه های مختلف تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند.

مترو و تراموا در استانبول: ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M به رنگ‌های آبی و قرمز مشخص هستند. برای استفاده از مترو تراموا از استانبول کارت می توانید استفاده کنید که بین 2 تا 3 لیر هزینه دارد.

اتوبوس های استانبول: ایستگاه های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور واقع شده اند. برای استفاده از اتوبوس های استانبول به استانبول کارت دارید.

تاکسی های استانبول: قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۳ تا ۴ لیر بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲-۳ لیر به کرایه اضافه می شود. همچنین برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای معادل ۲۱ لیر را باید بپردازید.

قایق و کشتی در استانبول: مسیرهای قابل استفاده با کشتی و قایق شامل عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرینس است. بنادر اصلی در قسمت اروپایی استانبول، نزدیک دهانه ی گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قیمت بلیط قایق و کشتی نیز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول کارت می باشد.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
شفق قطبی روسیه چه زمانی رخ می دهد؟ روسیه سرزمینی است که به مدت چند هفته پدیده شفق قطبی در آنجا دیده می شود. آیا تور شفق قطبی روسیه وجود دارد؟ با ما همراه باشید برای تماشای این پدیده در تور روسیه

فقط هشت کشور به قطب شمال منتهی می شوند اما بدون شک روسیه مهم ترین کشور در این محدوده است. اگرچه این به معنای وجود زمستان های بسیار سرد و یخبندان با شب های طولانی است که به مدت چند هفته به طول می انجامد. اما یک جاذبه مهم در این کشور به نام شفق قطبی وجود دارد. در این مطلب بهترین مناطق منحصر به فرد برای مشاهده شفق قطبی روسیه را آورده ایم. با ما همراه باشید.

تماشای شفق های قطبی روسیه

مورمانسک، شبه جزیره کولا

مورمانسک در شمال غربی روسیه و نزدیکی فنلاند واقع شده است و بیش از 40 روز از سال را در شب غرق می شود و آن را به یکی از مقاصد برتر جهان برای دیدن شفق قطبی روسیه و از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل می کند. شما می توانید با قطار (30 ساعت) یا پرواز (2 ساعت) از مسکو یا سن پترزبورگ به مورمانسک بروید. این منطقه برای تجربه دیدن شفق قطبی از اواخر اوت تا ماه مه، با شرط اینکه دمای شب زیر منفی 10 درجه سانتیگراد باشد، بسیار مناسب است. بنابراین سفر خود را برای اواسط سپتامبر تا اواسط آوریل برنامه ریزی کنید.

شفق های قطبی در مورمانسک روسیه

آرخانگلسک (Arkhangelsk)

یکی دیگر از مناطقی که در آن می توانید شفق قطبی را به خوبی مشاهده کنید، آرکانگلسک (قلب شمال روسیه) می باشد. شفق قطبی در این منطقه از 10 دقیقه تا چند روز پدیدار است و دوام می آورد. پرواز از مسکو به آرخانگلسک (Arkhangelsk) دو ساعت و سفر با قطار حدود 22 ساعت به طول می انجامد.

تماشای شفق های قطبی در روسیه

جای ما را در سرزمین تزارها خالی کنید!

ناریان مار، محبوبیت فراموش شده

این پایگاه فراموش شده شمالی زمانی که مسیرهای آسانتری در سیبری از میان کوههای اورال باز شد اهمیت خود را از دست داد، اما هنوز در بین گردشگران تور روسیه بسیار محبوب است. در افسانه های بومی این منطقه (مانند سوت زدن در هنگام شفق قطبی) در یک سفر واقعا بی نظیر به قلب روسیه غرق شوید، و نهایت لذت را ببرید. شفق شمالی در قطب ناریان مار بسیار زیبا و از چندین رنگ تشکیل شده است که با سوسو زدن همراه می باشد و آسمان شب را به یک رویای واقعی تبدیل می کند. بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی در ناریان مار از نوامبر تا مارس است. این پدیده طبیعی معمولاً با تغییر شدید آب و هوا مشاهده می شود. پرواز به ناریان - مار از مسکو کمی کمتر از سه ساعت طول می کشد.

شفق های قطبی در روسیه

تماشای بهترین شفق قطبی روسیه در نوایا زملیا

این مجمع الجزایر شمالی که تنها با مجوز ویژه قابل دسترسی است، یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده شفق های شمالی در آسمان می باشد. در حالی که در جزایر زیبا با دریای یخ زده و در یک شب قطبی قدم می زنید، درخشش شفق های قطبی و گله های گوزن شمالی را تماشا کنید. به راستی که این تجربه فقط یک بار در زندگی کافیست!

خودروی در برف و گردشگران در حال تماشای شفق های قطبی روسیه

شبه جزیره تائیمیر (Taimyr Peninsula)، سرمای بی نهایت

تائیمیر (Taimyr) به "لبه سرما" گفته می شود، زیرا زمستان در این منطقه از 235 روز در جنوب و 285 روز در شمال شبه جزیره، طول می کشد. در زمستان دمای هوای شبه جزیره تایمیر (Taimyr Peninsula) به منفی 40 درجه سانتی گراد تا منفی 60 درجه سانتی گراد نیز می رسد. تائیمیر همچنین به عنوان سرزمین شفق های نادر شمالی نیز شناخته شده است. می توانید با خرید بلیط هواپیما مسکو به این شهر رفته و با هواپیما از مسکو به نوریلسک (4 ساعت) و سپس با اتومبیل به روستاهای دیکسون، ایگکارا یا خاتانگا برسید. این روستاها در واقع به دلیل نمایش نور سفید روشن که فقط در تابستان مشاهده می شود، مشهور می باشند.

کمپ زدن گردشگران برای تماشای شفق های قطبی

سالخارد (یامال)، تنها شهر جهان در شمالی ترین نقطه قطب شمال

سالخارد (یامال) تنها شهر جهان واقع در شمال منطقه قطب شمال، است که در شفق های شمالی غرق می شود. سالخارد به رنگ خاصی از رنگهای محلی است که  به آن نجر هارپ یا چراغ مردگان نیز می گویند. سالکارد شهری است که زمستانی ترین تابستان را نمایش می دهد. به طور کلی شفق های قطبی در سالخارد از ماه اوت تا آوریل قابل مشاهده می باشند، اما بیشتر از ماه نوامبر تا مارس دیده شده که بهترین شفق ها در ژانویه و فوریه مشاهده می شوند. برای رسیدن به سالخارد می توانید از قطار از مسکو (45 ساعت) یا با پرواز مستقیم (2 ساعت)، استفاده کنید.

شفق قطبی در روسیه در مناطق جنوبی تر نیز مثل، کارلیا، والدای، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ نیز مشاهده می شود.

با خرید تور مسکو سنت پترزبورگ به تماشای شگفت انگیزترین پدیده جهان باشید.

شفق قطبی روسیه و خودروی گردشگران در برف

 مطالب مرتبط در سفر به روسیه


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مسکو پایتخت کشور روسیه، شهری پر جمعیت و بزرگ که جزو بزرگترین شهرهای جهان بوده و به عبارتی بزرگترین شهر قاره اروپا محسوب می شود. پایتخت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی روسیه بسیار غنی و پر قدمت است و دارای طبیعت بی نظیر به همراه آثار تاریخی با ارزش است که تماشای هر کدام آنها تعجب هر توریست را بر می انگیزد. اما دیدن این شهر زیبا و تماشایی با تور روسیه چه هزینه های در پی دارد؟ با الفبای سفر همراه باشید.

مسکو روسیه در غروب آفتاب

واحد پول روسیه

واحد پول کشور روسیه، روبل بوده که ₽ نماد و حروف اختصاصی RUB آن می باشد.( هر روبل حدودا 210 تومان) است.اسکانس های رایج روبل مانند ۵۰ روبل (آبی)، ۱۰۰ روبل (صورتی)، ۵۰۰ روبل (بنفش)، ۱۰۰۰ روبل (سبز) و ۵۰۰۰ روبل (نارنجی) است. واحد کوچکتر پول روسیه کوپک است و هر روبل برابر با ۱۰۰ کوپک است. سکه های رایج روسیه نیز مانند ۱ و ۲ روبل و ۱۰ و ۵۰ کوپک رامی توان نام برد.

راه های  تهیه روبل روسیه:

۱-خرید دلار در ایران و تبدیل آن به روبل در مسکو
۲-تبدیل روبل در شعب بانک‌ِ ملی

روبل روسیه

سطح قیمت شهر مسکو

هزینه سفر به مسکو در مقایسه با کشورهای آسیایی مسکو مقصد گرانی محسوب می شود و طیف قیمت های این کشور به نسبت تهران گران است و یک مقصد پر هزینه به حساب می آید. اما سطح خرید در مسکو در مقابل سایر شهرهای اروپایی دیگر، زیاد گران به شمار نمی رود به طوری که در لیست ۴۰ تا از گران ترین شهرهای اروپا، در جایگاه ۳۱ اُم قرار دارد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

  • هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

مدارک مورد نیاز دیگر روادید یا ویزا است که میزان هزینه ویزا توریستی روسیه در حدود ۲۲۶ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان  متغیر می باشد.

ویزا برای سفر به روسیه

پس از تهیه بلیط هواپیما مسکو، برای درخواست ویزای این کشور فقط باید از راه ویزای الکترونیکی روسیه اقدام کنید. نکته قابل توجه اینکه برای سفر شخصی و بدون تور به کشور روسیه نیاز به تهیه ویزا دارید اما برای سفر گروهی و یا با تور به کشور روسیه، نیازی به ویزا نیست. روسیه دارای چندین نوع ویزای گردشگری، تجاری، کاری و ... است که برای سفر تفریحی نیاز به دریافت ویزای توریستی یا گردشگری می باشد. ویزای گردشگری روسیه برای هر فرد، حداکثر تا ۱ ماه اعتبار دارد و فقط می تواند به شکل یک بار ورود و یا دو بار ورود صادر شود. برای انجام قسمتی از فرآیند ویزای گردشگری روسیه، باید به آژانس های مسافرتی رجوع کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا روسیه

  • تاییدیه گردشگری برای سفر به روسیه: می توانید تاییدیه گردشگری را از آژانس های مسافرتی که مورد تایید سفارت روسیه  هستند و یا در وزارت امور خارجه روسیه ثبت شده اند، دریافت کنید. در این تاییدیه باید نام کامل شما، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ ورود و خروج، برنامه سفر، شماره ارجاع آژانس، مهر رسمی و امضای مسوول قانونی مربوط درج شده باشد.
  • بلیط رفت و برگشت روسیه:  باید بین تاریخ بلیط رفت و برگشت شما به روسیه، با تاریخ درج شده در تاییدیه گردشگری و البته تاریخ رزرو هتل تان در روسیه همخوانی  وجود داشته باشد.
  • پاسپورت معتبر برای سفر به روسیه: پاسپورت شما باید اصل بوده و دارای حداقل دو صفحه خالی باشد و بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا برای سفر به روسیه: باید فرم درخواست ویزا را با دقت، به درستی و به زبان انگلیسی پر کرده باشید و در انتها آن را امضا بزنید.
    یک قطعه عکس ۳ × ۴

* نکته مهم آن است که به موقع ورود به خاک روسیه و در زمان کنترل ویزای ، ممکن است از شما درخواست تاییدیه گردشگری و بلیط برگشت از روسیه با تاریخ مشخص را کنند. لازم است تا کپی تاییدیه گردشگری و بلیط برگشت خود را همراهتان داشته باشید.
** تمام مدارک خواسته شده برای گرفتن ویزای روسیه باید تا ۵ روز کاری قبل از ورود به روسیه، به سفارت ارسال شده باشند.

روسیه خوش بگذره...

راه های سفر به مسکو و هزینه های آن

برای سفر به مسکو انتخابهای مختلفی را پیش رو دارید. می توانید از راه تور آژانسهای مسافرتی مختلف اقدام به سفر کنید، اما اگر طرفدار سفر به صورت شخصی و بدون تور به روسیه هستید باید این را بدانید تنها گزینه موجود سفر هوایی است. در ادامه مشخصات راه های سفر به مسکو آن را بیان میکنیم:

  • سفر به مسکو روسیه با تورهای مسافرتی مسکو
  • سفر شخصی و بدون تور به به مسکو روسیه

سفر به مسکو با تورهای مسکو

با توجه به آن که چه زمانی به مسکو سفر کنید، تورهای مسافرتی متفاوتی نیز برای مسکو وجود دارد از جمله تور لحظه آخری روسیه

تورهای مخصوص مسکو

با توجه به آن که تورهای مسکو را در چه فصلی از سال تهیه می کنید، تعداد روزهای متفاوتی در پکیج وجود دارد.  به شکل کلی، تورهای مسکو از ۳ روز آغاز شده و تا ۸ روز نیز ارائه می شوند. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما دارای قیمت های مختلف است. 

تورهای ترکیبی مسکو

تورهای مسکو به شکل ترکیبی معمولا با شهر سن پترزبورگ ارائه می شود، به این شکل که در تورهای برنامه ای ۷ شبه، ۳ یا ۴ شب را در مسکو و باقی روزها را در سن پترزبورگ سپری خواهید کرد. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت می باشد. طیف هزینه تورهای ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ بین 15.000.000 تا 30.000.000 تومان می باشد. برای صرف هزینه کمتر سفر به مسکو از تور لحظه آخری مسکو نیز می توانید استفاده کنید.

سفر شخصی و بدون تور به مسکو روسیه

برای سفر به مسکو به شکل شخصی و بدون تور لازم است تا بلیط هواپیما مسکو را خریداری کنید. هزینه و قیمت بلیط پروازهای یک طرفه تهران به مسکو با پروازهای خارجی از 8 میلیون تومان می باشد.

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری مسکو

وسایل حمل و نقل درون شهری مسکو که مدرن و پیشرفته می باشند و شامل مترو مسکو، انواع اتوبوس و اتوبوس برقی مسکو، تراموا مسکو، مارشروتکا مسکو، منوریل مسکو، قایق و تاکسی مسکو می شوند.

کارت تریوکا، بلیط الکترونیک مسکو

برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی مسکو، باید از بلیطی الکترونیک با نام تریوکا (Troika) استفاده کنید. استفاده از بلیط الکترونیک مسکو محدودیت ندارد و برای همه وسایل حمل و نقل کاربرد دارد. تریوکا کارتی آبی رنگ است که بر روی آن سه اسب وجود دارد و هزینه خرید آن تنها ۵۰ روبل روسیه است. این بلیط الکترونیک تا سقف ۳۰۰۰ روبل روسیه قابل شارژ است که در دفاتر فروش بلیط الکترونیک، ایستگاه های مترو مسکو و ماشین های خودکار فروش بلیط الکترونیک مسکو به فروش می رسد.

هزینه های حمل و نقل در مسکو عبارت اند از:

  • هزینه خرید بلیط الکترونیک شهر مسکو: ۵۰ روبل روسیه 
  • هزینه مترو مسکو: بین ۳۲ روبل تا ۵۰ روبل روسیه
  • هزینه اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا در مسکو: بین ۳۱ روبل تا ۵۰ روبل روسیه
  • هزینه تاکسی در مسکو: از 1200 تا 2500 روبل روسیه به بالا
  • هزینه مارشروتکا مسکو: 55 روبل روسیه برای یک سواری
  • هزینه کشتی در مسکو: بین ۴۰۰ روبل تا ۲۰۰۰ روبل روسیه

متروی مسکو روسیه

آشنایی با حمل و نقل عمومی مسکو

اطلاعات مترو مسکو

ایستگاه های مترو دارای علامت های قرمز M هستند. ساعت کار متروی مسکو از ۵:۳۰ تا ۱ بامداد است و هزینه آن با توجه به مسیر، بین ۳۲ تا ۵۰ روبل روسیه خواهد بود. هزینه مربوط به استفاده از کارت های تریوکاست نیز کمتر است.

اطلاعات اتوبوس های درون شهری مسکو

استفاده از اتوبوس ها برای گردشگران تا حدی دشوار است زیرا اطلاعاتی مانند شماره خطوط و مسیرها و نام ایستگاه ها، به زبان روسی می باشند. ساعت کاری اتوبوس های مسکو از ۶ و ۷ صبح تا نیمه شب می باشد. کرایه اتوبوس های مسکو قیمت های مختلفی دارند به این صورت که با تریوکا 31 روبل روسیه و با بلیط های اتوبوس 55 روبل روسیه است.

اطلاعات تراموا و اتوبوس برقی مسکو

سرعت این تراموا و اتوبوس برقی مسکو کند است. تراموا ها بر روی ریل حرکت می کنند اما اتوبوس های برقی از بالا به کابل های برق متصل هستند. ساعت کار تراموا و اتوبوس برقی مسکو، بسته به خطوط از ۶ و ۷ صبح تا نیمه شب است. هزینه آن ها با تریوکا ۳۱ روبل روسیه و با بلیط های اتوبوس ۵۰ روبل روسیه می باشد.

اطلاعات مارشروتکا (Marshrutka) مسکو

مارشروتکا اتوبوس هایی کوچک و وَن مانندی هستند که برای سوار و یا پیاده شدن از آنها در مسکو کافی است برای آن ها دست تکان دهید. هزینه مارشروتکا های مسکو به صورت نقدی در ابتدای سوار یا از کارت تریوکای قابل پرداخت است که معمولا در حدود ۵۰ روبل روسیه می باشد.

اطلاعات تاکسی های مسکو

ورودی تاکسی های مسکو در حدود 175 روبل روسیه می باشد و به ازای هر کیلومتر در حدود ۱۵ روبل روسیه به میزان کرایه افزوده می شود. به طور کلی حداقل کرایه های تاکسی مسکو از ۲۰۰ روبل روسیه شروع می شود.

اطلاعات کشتی های مسکو

قایق های مسکو وسیله های مناسبی برای گشت و گذار نیستند؛ اما برای گشتی تفریحی در رودخانه مسکوا بسیار توجه گردشگران تور ورسیه را به خود جلب کرده اند. هزینه این کشتی ها با توجه به آژانس، نوع کشتی و مسیر مورد نظر بین ۴۰۰ روبل روسیه تا ۲۰۰۰ روبل روسیه متفاوت هستند.

متروی مسکو

هزینه های اقامت در مسکو

هزینه اقامت در آپارتمان، خانه و هتل های مسکو به این شرح است:

هزینه اقامت درهتل های مسکو

  • قیمت هتل های ۱ ستاره مسکو: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۶۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۲ ستاره مسکو: بین ۵۰۰ روبل تا ۷۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۳ ستاره مسکو: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۱۵۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۴ ستاره مسکو: بین ۳۳۰۰ روبل تا ۳۸۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۵ ستاره مسکو: بین ۴۸۰۰ روبل تا ۱۵۵۰۰۰ روبل روسیه 

هزینه اقامت در آپارتمان و خانه در مسکو

قیمت ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر مسکو و امکانات آن متفاوت است. هزینه آپارتمان های مسکو از شبی ۱۲۰۰ روبل تا ۲۰۰۰۰ روبل روسیه متفاوت است.

هزینه اقامت در هاستل های مسکو

بیشتر از ۳۰۰ هاستل مختلف در شهر مسکو وجود دارد که هزینه آن ها بین ۱۹۰ روبل تا  ۵۰۰۰ روبل روسیه می باشد.

اتاق یک هتل لاکچری و لوکس در مسکو روسیه

هزینه‌ های خوراک و غذا در مسکو

هزینه های غذا در مسکو و در رستورانهای مختلف متفاوت است و به شرح زیر می باشد.

هزینه انواع رستوران و فست فود در مسکو

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت مسکو: حدود ۵۰۰ روبل تا ۱۰۰۰ روبل روسیه
  • هزینه رستوران متوسط قیمت مسکو: حدود ۹۰۰ روبل تا ۱۸۰۰ روبل روسیه
  • هزینه رستوران لوکس مسکو: در حدود ۱۵۰۰ روبل تا ۴۰۰۰ روبل روسیه
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای مسکو مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۳۰۰ روبل تا ۴۰۰ روبل روسیه

هزینه و قیمت خرید خوراکی های لازم در مسکو

  • قیمت نان (۵۰۰ گرمی) در مسکو: حدود 42 روبل روسیه
  • قیمت شیر (۱ لیتر) در مسکو: 68 روبل روسیه
  • قیمت برنج سفید (کیلویی) در مسکو: حدود 81 روبل روسیه
  • قیمت جوجه بی استخوان (۱ کیلو) در مسکو: حدود 283 روبل روسیه
  • قیمت گوشت قرمز (۱ کیلو) در مسکو: حدود 538 روبل روسیه
  • قیمت تخم مرغ ۱۲ عددی در مسکو: 91 روبل روسیه
  • قیمت یک بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری در مسکو: حدود 42 روبل روسیه 

هزینه و قیمت خرید میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم) در مسکو

  • قیمت گوجه فرنگی در مسکو: حدود ۱۵۷ روبل روسیه 
  • قیمت پیاز در مسکو: حدود ۳۰ روبل روسیه 
  • قیمت سیب زمینی در مسکو: حدود ۳۳ روبل روسیه 
  • قیمت کاهو در مسکو: حدود 81 روبل روسیه 
  • قیمت سیب در مسکو: حدود 107 روبل روسیه 
  • قیمت موز در مسکو: حدود 65 روبل روسیه 
  • قیمت پرتقال در مسکو: حدود 102 روبل روسیه

غذاهای روسی در رستوران های مسکو

هزینه های تفریح در مسکو

هزینه برخی از جاذبه های گردشگری مسکو روسیه به شرح زیر است:

  • هزینه ورودی کلیسای معروف سنت باسیل مسکو: ۵۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی کاخ موزه کرملین مسکو: بین ۲۵۰ روبل تا ۱۴۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی نگارخانه ترتیاکوف مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه تاریخی مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه هنرهای چند رسانه ای مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه یادبود فضانوردی مسکو: ۲۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه داروین مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی آسمان نمای مسکو: ۵۵۰ روبل تا  ۶۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه هنرهای معاصر مسکو: ۴۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه تساریتسنو مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه تا ۷۸۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی تور گشت شهری مسکو: از ۱۵۰۰ روبل روسیه به بالا
  • هزینه ورودی تور ایستگاه های متروی مسکو: از ۱۹۰۰ روبل روسیه به بالا
  • هزینه ورودی تور اتوبوسی مترو: از ۸۵۵ روبل روسیه به بالا

شب های سفید روسیه

هزینه های خرید لباس و پوشاک در مسکو

نرخ برخی از پوشاک در مسکو به شرح زیر و قیمت پوشاکِ برند و غیر برند مسکو بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد با تهران تفاوت قیمت دارند که این میزان اختلاف قیمت قابل توجه است.

  • هزینه خرید یک شلوار جین برند در مسکو:حدود 5903 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام در مسکو: حدود 3149 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش نایک در مسکو: حدود 6385 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش چرم مردانه در مسکو: حدود 8285 روبل روسیه

هزینه سرویس و خدمات موبایل در روسیه

هزینه هر یک دقیقه برقراری ارتباط با اپراتورهای روسیه، در حدود ۱.۴۷ روبل روسیه است. ۴ اپراتور معروف در روسیه وجود دارد که خدمات موبایلی روسیه را ارئه می دهند. این ۴ اپراتور عبارت اند از: ام تی اس (MTS)، مگافون (Megafon)، بی لاین (Beeline) و تله ۲ (Tele.) قیمت تهیه این سیم کارت ها بیش از ۱۰۰۰ روبل روسیه است که برای تهیه آنها باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. تهیه سیمکارت های روسی و شارژ آن ها در مغازه های موبایل فروشی، نمایندگی اپراتورها در مراکز خرید و فرودگاه ها صورت می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 87

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور روسیه تابستان

:: بازدید از این مطلب : 60

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

تور روسیه

:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
سفر به روسیه در ایام کرونا | سفر به روسیه برای ایرانیان همیشه جذاب بوده. برای اطلاع از شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا و شرایط جدید ویزای روسیه 2021 با ما همراه باشید

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

سفر به روسیه در شرایط کرونا مانند دیگر کشورهای جهان که درگیر کویید19 هستند با محدودیت های سفر همراه است. ورود گردشگر به روسیه تا حدی مجاز است (تنها گردشگران برخی کشورها مجاز به ورود به روسیه هستند) و آزمایش پی سی آر (PCR) با نتایج منفی برای همه کشورها لازم است. قرنطینه گردشگران بستگی به شرایط فرد دارد و در صورت بروز علائم COVID-19، فرد باید قرنطینه شود.

محدودیت های کرونایی در روسیه

در سفر به روسیه در ایام کرونا خواهید دید که اکثر محدودیت ها بخاطر کند شدن روند شیوع ویروس کرونا در روسیه لغو شده است. در حال حاضر در روسیه قرنطینه اجباری وجود ندارد و رویدادها تا حدی و با رعایت کامل پروتکل های بهراشتی مجاز هستند. حمل و نقل عمومی در روسیه نیز با رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی کرونا در جریان است.
در روسیه استفاده از ماسک در مکان های شلوغ عمومی، از جمله وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی، پارکینگ و آسانسور ضروری است و این دستور برای کل کشور اعمال می شود.

سفر به روسیه در کرونا

سفر به روسیه در کرونا

مراکز خرید و رستوران های روسیه در کرونا

مراکز خرید روسیه در حال حاضر باز بوده و در ساعات عادی فعالیت می کنند و اگر قصد خرید در سفر به روسیه را دارید می توانید از این مراکز خرید بهره ببرید. رستوران های روسیه در شرایط کرونا با محدودیت و رعایت پروتکل ها باز می باشند.

کدام گردشگران اجازه ورود به روسیه را دارند؟

ساکنان دائمی روسیه، اتباع انگلیس و اتباع ارمنستان، ایران، آذربایجان، بلاروس، کوبا، مصر، اتیوپی، فنلاند، آلمان، یونان، ایسلند، هند، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، مالت، مکزیک، کره شمالی و جنوبی، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، صربستان، سیشل، سنگاپور، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام و همچنین گردشگران در صورت ورود به روسیه با پرواز مستقیم اجازه ورود آن ها صادر خواهد شد. علاوه بر آن، دانشجویان دارای تأییدیه کتبی توسط دانشگاه مربوطه نیز می توانند به این کشور وارد شوند.

این مطالب رو مطالعه کن تا سفر بهتری به روسیه داشته باشی

شرایط مسافران برای ورود به روسیه

مسافران باید آزمایش COVID-19 PCR منفی را حداکثر 3 روز قبل از ورود به روسیه انجام دهند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد اما ترجمه محضری به روسی نیز پذیرفته می شود. مسافرانی که از انگلستان وارد روسیه می شوند باید به مدت 14 روز در قرنطینه باشند. در مورد سایر مسافران نیز در صورت بروز هرگونه علائم COVID-19، باید در قرنطینه خانگی باشند. اگر آزمایش COVID-19 شما مثبت است، باید تا زمانی که بهبود پیدا نکرده و نتیجه منفی آزمایش PCR را بدست آورید، به قرنطینه ادامه دهید.

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

دریافت واکسن کرونا در روسیه

مرحله اول واکسیناسیون کرونا در مسکو روسیه با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه 1399) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.
واکسیناسیون کرونا در روسیه رایگان بوده و افراد داوطلب واکسن کرونا دریافت می کنند. گروهی از گردشگران آلمانی نیز برای دریافت واکسن کرونا روسی اسپوتنیک وی به روسیه سفر کردند. در مسکو کلینیک هایی در سراسر شهر وجود دارند که در حال انجام واکسیناسیون هستند. از این رو مردم سایر کشور‌های اروپا در تلاش برای دریافت واکسن کووید-۱۹ خود را به روسیه می رسانند. اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که 15 روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه 15 روز می باشد.

صدور ویزای روسیه برای ایرانیان

صدور ویزای الکترونیکی روسیه به حالت معلق در آمده و در حال حاضر صادر نمی شود. البته در نظر داشته باشید برای اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان به شرایط خاصی نیاز نیست چرا که ویزای روسیه فقط به همراه تور روسیه صادر می شود و مدت اعتبار این ویزا مطابق با زمان تور است. هزینه ویزای روسیه نیز به همراه تور از شما اخذ خواهد شد. همچنین نیازی به انگشت نگاری و مصاحبه جهت گرفتن ویزای روسیه برای ایرانیان نیست و معمولا ویزای روسیه ریجکتی ندارد.

سفر به روسیه برای ایرانیان

سفر به روسیه همیشه برای ایرانی ها جذاب و شگفت انگیز بوده است. برخی ایرانیان برای دیدن شفق های قطبی روسیه در زمان مخصوص به خود به این کشور سفر می کنند و برخی نیز برای دیدن شب های سفید روسیه که در اواخر خرداد ماه 1400 می باشد به آنجا سفر می کنند. اما در ایام کرونا مقداری سفر به روسیه برای ایرانی ها مقداری دشوار بوده است. شما نیز اگر شرایط سفر بخ این کشور پهناور را با تور روسیه دارید، با الفبای سفر همراه باشید.

سفر به روسیه برای ایرانیان

سفر به روسیه برای ایرانیان

سوالات متداول سفر به روسیه در دوران کرونا

چند روز قبل از سفر به روسیه باید تست پی سی آر بدهیم؟

مسافران باید آزمایش  COVID-19 PCR را حداکثر 3 روز قبل از ورود به روسیه انجام دهند.

آیا با سفر به روسیه در دوران کرونا می توان به رستوران و مرکز خرید رفت؟

مراکز خرید روسیه در حال حاضر باز بوده و در ساعات عادی فعالیت می کنند. رستوران های روسیه در شرایط کرونا با محدودیت و رعایت پروتکل ها باز می باشند.

آیا می توان با سفر به روسیه واکس کرونا دریافت کرد؟

اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که 15 روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه 15 روز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
جام ملت های اروپا 2021 اسال ویژه تر است و استادیوم های آن در ده کشور و نحوه برگزاری و تاریخ برگزاری جام ملت های اروپا( یورو 2021) نسبت به قبل تغییرات جالبی داشته. حتما همراه ما باشید

محل برگزاری جام ملت های اروپا 2021

جام ملت های اروپا یا یوروکاپ رقابتی است كه چندین تیم از اروپا را گرد هم می آورد و امسال قرار است شصتمین سالگرد خود را جشن بگیرد. به عنوان بخشی از این جشن ، یوفا ، سازمان میزبان مسابقات ، تصمیم گرفته است برای اولین بار، در مجموع 11 کشور، مسابقات را از مرحله گروهی تا مرحله حذفی در سراسر قاره برگزار کند. به این ترتیب، تمام استادیوم های یورو 2020 که در سال 2021 میزبان رقابت ها هستند را بررسی می کنیم.

گروه بندی یورو 2021

جدول یورو 2021 طبق عکس زیر می باشد و برای اطلاع از برنامه بازی های یورو 2021 در ادامه همراه ما باشید.

گروه بندی جام ملت های اروپا 2021

جدول جام ملت های اروپا 2021

تاریخ برگزاری یورو 2021

همانطور که میدانید یورو 2020 به علت شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد سرانجام مقرر شد در تاریخ 21 خرداد 1400 با بازی دو تیم ایتالیا و ترکیه در ورزشگاه المپیک رم افتتاح شود و در 20 تیر در ورزشگاه ومبلی خاتمه یابد.

استادیوم های یورو 2021 کدامند؟

در مجموع یازده کشور میزبان بازی های یورو خواهند بود. این مسابقات که در ابتدا قرار بود در سال 2020 برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری همه گیر Covid-19 در سراسر جهان، به سال 2021 موکول شود. اکنون ، برای اولین بار در تاریخ یورو ، در کشورهای میزبان مختلف برگزار می شود. این کشورها عبارتند از:

  • انگلستان، لندن - ورزشگاه ومبلی
  • آذربایجان ، باکو - ورزشگاه المپیک
  • آلمان ، مونیخ - آلیانز آرنا
  • ایتالیا ، رم - ورزشگاه المپیک در رم
  • روسیه ، سن پترزبورگ - ورزشگاه سن پترزبورگ
  • هلند ، آمستردام - یوهان کریف آرنا
  • اسپانیا ، سویا - استادیوم المپیک لا کارتوجا
  • رومانی ، بخارست - عرصه ملی
  • دانمارک ، کپنهاگ - ورزشگاه پارکن
  • اسکاتلند - گلاسکو - همپدن پارک
  • مجارستان ، بوداپست - پوشکاش آرنا

ورزشگاه سنت پترزبورگ روسیه

  • شهر: سن پترزبورگ
  • ظرفیت: 56،196
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو 2021: 50٪
  • سال ساخت: 2017
  • ورزشگاه خانگی تیم: زنیت

استادیوم سن پترزبورگ اگرچه فقط چهار سال از عمرش می گذرد اما قبلاً در یک تورنمنت بزرگ نقش زیادی داشته است. این مسابقات میزبان هفت مسابقه در جام جهانی 2018 روسیه بود که شامل نیمه نهایی و پلی آف مقام سوم بود. این استادیوم توسط معمار ژاپنی کیشو کوروکاوا، که می خواست یک استادیوم با ظاهر سفینه فضایی ایجاد کند ، طراحی شد و چالب این است که سرانجام موفق شد. ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه علاوه بر اینکه 6 بازی مرحله گروهی است میزبان مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. با این حال به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به تماشای این مسابقات از نزدیک هستید حتما حتما روسیه را در الویت خود قرار دهید و ما در تور روسیه با فراهم کردن بهترین شرایط برای ساخت لحظاتی هیجان انگیز همراه شما عزیزان خواهیم بود.

مسابقات و تاریخ برگزاری آنها در سن پترزبوگ

تاریخ دیدارها ساعات
22 خرداد بلژیک – روسیه 23:30
24 خرداد لهستان – اسلواکی

20:30

 

26 خرداد فنلاند – روسیه 17:30
28 خرداد سوئد – اسلواکی 17:30
31 خرداد فنلاند – بلژیک 23:30
2 تیر سوئد – لهستان 20:30
11 تیر  (مرحله یک چهارم نهایی) 20:30

ورزشگاه سن پترزبورگ میزبان یورو 2021

نمایی زیبا از استادیوم سنت پترزبورگ روسیه میزبان جام ملت های 2021

استادیوم المپیک باکو، آذربایجان

  • شهر: باکو
  • ظرفیت: 68،000
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو 2021: 50٪
  • سال ساخت: 2015
  • ورزشگاه خانگی تیم : تیم ملی آذربایجان

استادیوم المپیک باکو یک مکان فوق العاده مدرن است هزینه ساخت آن حدود 600 میلیون دلار بود و ساخت آن تقریباً چهار سال به طول انجامید. زمین ممکن است از قبل برای هواداران چلسی و آرسنال آشنا باشد، زیرا دو تیم لیگ برتری برای فینال لیگ اروپا 2019 در آنجا رو در روی هم قرار گرفتند که آبی ها 4-1 پیروز شدند. میزبان بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا 2021 است. نکته قابل توجه حضور طرفداران پرشور ترکیه در این استادیوم برای حمایت از تیم ملی خودشان است که پیش بینی میشود خیلی از رکورها را امکان دارد مردم این کشور عوض کنند. کما اینکه در گزارشات منتشر شده اعلام شده است که استقبال ترک ها از تور باکو آذربایجان بسیار بالا بوده.

مسابقات و تاریخ برگزاری آنها در باکو

تاریخ دیدارها ساعات
22 خرداد ولز - سوئیس 17:30
26 خرداد ولز - ترکیه 20:30
30 خرداد ترکیه - سوئیس 20:30
12 تیر مرحله یک چهارم نهایی 20:30

آلیانس آرنا مونیخ، آلمان

  • شهر: مونیخ
  • ظرفیت: 75000
  • سال ساخت: 2005
  • استادیوم تیم: بایرن مونیخ

آلیانس آرنا ، یکی از بزرگترین استادیوم های آلمان، خانه بایرن مونیخ ، برای بازی یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا 2021 و جالب است بدانید این استادیوم در مسابقات جام جهانی 2006 از میزبانان مسابقات این کشور بود.

تاریخ مسابقات ساعات
25 خرداد آلمان - فرانسه 23:30
29 خرداد آلمان - پرتغال 20:30
2 تیر آلمان - مجارستان 23:30
11 تیر یک چهارم نهایی 23:30

ورزشگاه آلیانس آرنا مونیخ

ورزشگاه آلیانز آرنا، قلب تپنده مونیخ

ورزشگاه المپیک رم، ایتالیا

  • شهر: رم
  • ظرفیت: 72،698
  • سال ساخت: 1953
  • ورزشگاه تیم های: لاتزیو ، آ اس رم

استادیوم المپیک در رم ، بزرگترین استادیوم ایتالیا ، از مسابقات فوتبال گرفته تا مسابقات ورزشی، کنسرت ها و جشنواره ها میزبان است. با این حال این استادیوم با ظرفیت 72000 نفر ، یکی از میادینی است که بیشترین تعداد بازی ها را در سال 2021 در یورو میزبانی می کند.

تلریخ مسابقات ساعات
21 خرداد ایتالیا - ترکیه 23:30
26 خرداد ایتالیا - سوئیس 23:30
30 خرداد ایتالیا - ولز 20:30
12 تیر مرحله یک چهارم نهایی 23:30

ورزشگاه پارکن کپنهاگ، دانمارک

  • شهر: کپنهاگ
  • ظرفیت: 38،065
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو 2021: 25٪ -33٪
  • سال ساخت: 1992
  • ورزشگاه تیم: FC کپنهاگ

استادیوم پارکن، یکی از اصلی ترین استادیوم های دانمارک ، می تواند میزبان 38000 طرفدار فوتبال و همچنین کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی باشد.  در جام ملت های اروپا ، سه دیدار در مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی برگزار می شود.

تاریخ دیدارها ساعات
22 خرداد دانمارک - فنلاند 20:30
27 خرداد دانمارک - بلژیک 20:30
31 خرداد دانمارک - روسیه 23:30
7 تیر مرحله یک هشتم نهایی 20:30

ورزشگاه یوهان کرایف آمستردام، هلند

این ورزشگاه به عنوان خانه آژاکس، آمستردام آرنا یا یوهان کرایف آرنا است پایتخت هلند قرار دارد. در ابتدا با نام یوهان کرایف ، یکی از بزرگترین بازیکنان این کشور ، برای میزبانی بازیهای المپیک در سال 1992 طراحی شد. با این حال ، این رقابت به همین جا ختم نشد ، زیرا همانطور که امروز از خانه آژاکس می شناسیم باقی مانده است. با حداکثر ظرفیت 54000 هوادار ، ورزشگاه آمستردام آرنا میزبان سه مسابقه در مرحله گروهی و یکی از شانزده مسابقه آخر در یورو 2021 خواهد بود.

تاریخ دیدارها ساعات
23 خراد هلند - اکراین 23:30
27 خرداد هلند - اتریش 23:30
31 خرداد هلند - مقدونیه 20:30
5 تیر مرحله یک هشتم نهایی 20:30

نمایی دیدنی از ورزشگاه یوهان کرایف

ورزشگاه یوهان کرایف میزبان بازی های تیم ملی هلند در یورو 2021

ورزشگاه ملی بخارست، رومانی

  • شهر: بخارست
  • ظرفیت: 55000
  • سال ساخت: 2008
  • ورزشگاه تیم: تیم ملی رومانی

با حداکثر ظرفیت 54000 هوادار، آرنا ملی ، در بخارست ، رومانی ، چهار مسابقه در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2021 برگزار می کند ، سه مسابقه از مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی.

تاریخ دیدارها ساعات
23خرداد اتریش - مقدونیه 20:30
27خرداد اکراین - مقدونیه 17:30
31خرداد اکراین - اتریش 20:30
7 تیر مرحله یک هشتم 23:30

ورزشگاه المپیک سویا، اسپانیا

استادیوم المپیک در سویل، در منطقه اندلس اسپانیا واقع شده است و در یورو 2021 میزبان سه مسابقه در مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک شانزدهم خواهد بود. با ظرفیت 60،000 هوادار، کمتر هواداری به علت Covid-19 میتواند شرکت کند.
این استادیوم علاوه بر بازی های فوتبال، در طول سال در شهر میزبان رویدادها و جشنواره های فرهنگی نیز هست. با این حال، تیم سویا از ورزشگاه استفاده نمی کند، زیرا آنها مسابقات خود را به ورزشگاه Ramon Sanchez Pizjuan منتقل کردند.

تاریخ دیدار ساعات
24خرداد اسپانیا - سوئد 23:30
29 خرداد اسپانیا - لهستان 23:30
2 تیر اسپانیا - اسلواکی 20:30
6 تیر یک هشتم نهایی 23:30

ورزشگاه فرنتس پوشکاش بوداپست، مجارستان

  • شهر: بوداپست
  • ظرفیت: 67،155
  • ظرفیت پیش بینی شده یورو 2020: 100٪
  • سال ساخت: 2019
  • ورزشگاه تیم: مجارستان

استادیوم بوداپست که به نام ستاره بزرگ مجارستانی فرنس پوشکاس نامگذاری شده است، مدرن ترین ورزشگاه یورو 2021 را در اختیار دارد. این دمین رویداد مهم زمین خواهد بود و در حال حاضر با موفقیت حق برگزاری مرحله نهایی لیگ اروپا 2022 را کسب کرده است زیرا  در سال 2020، این ورزشگاه میزبان تقابل بایرن مونیخ و سویل ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ، مقابل قهرمان لیگ اروپا بود. در پایان ژرمن ها 2-1 پیروز شدند.

تاریخ دیدار ساعات
25 خرداد مجارستان - پرتغال 20:30
29 خرداد مجارستان - فرانسه 17:30
2 تیر پرتغال - فرانسه 23:30
6 تیر یک هشتم نهایی 20:30

ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو، اسکاتلند

این استادیوم که خانه فوتبال اسکاتلنداست از سال 1906 میزبان مسابقات بین المللی برای تیم ملی اسکاتلند بوده و میزبان تیم کوئینز پارک رنجرز و همچنین مسابقات جام اسکاتلند است. این استادیوم ظرفیت 51،866 نفر را دارد. در یورو، سه دیدار مرحله گروهی و یک مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی برگزار خواهد شد.

تاریخ دیدار ساعات
24 خرداد اسکاتلند - چک 17:30
28 خرداد کرواسی - چک 20:30
1 تیر اسکاتلند - کرواسی 23:30
8 تیر یک هشتم نهایی 23:30

ورزشگاه ومبلی لندن، انگلستان

  • شهر: لندن
  • ظرفیت: 90،000
  • سال ساخت: 2007
  • ورزشگاه تیم: انگلیس

ومبلی، خانه فوتبال انگلیس و بزرگترین زمین در انگلستان، میزبان نیمه نهایی و فینال یورو تابستان امسال و همچنین بازیهای گروهی انگلیس و یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. با این حال، به دلیل اقدامات پیشگیرانه علیه Covid-19 ، ظرفیت مخاطبان به 25٪ یا 22،500 کاهش یافته است. در کل، ومبلی میزبان هفت مسابقه خواهد بود که استادیوم میزبان بیشترین مسابقات در رقابت های یورو 2021 است. 
استادیوم ومبلی در می 2007 بازگشایی شد این مکان علاوه بر میزبانی مسابقات فوتبال، صحنه کنسرت ها، رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها نیز می باشد. آنچه جمعیت را به خود جلب می کند ، قوس های استادیوم به ارتفاع 133 متر است که همه چیز را برای کسانی که تماشا می کنند و در آن شرکت می کنند ، جذاب تر می کند. حال باید دید کاپیتان کدام تیم در این ورزشگاه کاپ جام ملت های اروپا را بالای سر خود می برد.

تاریخ دیدار ساعات
23 خرداد انگلستان - کرواسی 17:30
28 خرداد انگلستان - اسکاتلند 23:30
1 تیر انگلستان - چک 23:30
5 تیر یک هشتم نهایی 23:30
8 تیر یک هشتم نهایی 20:30
15 تیر نیمه نهایی 23:30
16 تیر نیمه نهایی 23:30
20تیر فینال 23:30

ورزشگاه ومبلی میزبان یورو 2021

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال یورو 2021

شما هم نظرتان را درباره قهرمان جام ملت های اروپا 2021 زیر همین پست آژانس الفبای سفر بنویسید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
شب های سفید سن پترزبورگ | شبهای سفید روسیه یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است. اطلاع از تاریخ دقیق شبهای سفید روسیه و فستیوال های شبهای سفید سن پترزبورگ در این صفحه.

یکی از جذابترین و محبوبترین جاذبه های دیدنی روسیه، پدیده شبهای سفید است که هر سال گردشگران زیادی را از اقصا نقاط دنیا به سمت خود میکشاند. شبهای سفید روسیه را در بیشتر شهرهای این کشور به خصوص در سنت پترزبورگ می توانید مشاهده کنید. همراه با الفبای سفر با این پدیده جذاب بیشتر آشنا شوید.

شبهای سفید روسیه

شبهای سفید روسیه

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شبهای سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می شود تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند. گردشگرانی که علاقه مند هستند تا این پدیده زیبا را مشاهده کنند می توانند تور مسکو سنت پترزبورگ خود را از قبل رزرو کنند.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

شب های سفید روسیه در اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. بهترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

شب های سفید سنت پترزبورگ و گردش در این شهر

تماشای شب های سفید روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است اما بهترین انتخاب شب های سفید سن پترزبوگ می باشد. اینکه در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک جاذبه بسیار جالب می باشد و گردشگران تور سن پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می کنند در شب نیز به گردش و گشت و گذار در خیاباهای این شهر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه می پردازند.
شب های سفید فضای جالبی را ایجاد می کند. تصور کنید، در ساعت 10 شب در خیابان در حالی که هوا روشن است در خیابانها در حال قدم زدن هستید! این یک تجربه بی نظیر و حس متفاوتی را برایتان ایجاد خواهد نمود.

پدیده شب های سفید را روی رودخانه نوا ببینید

اگر سفر با تور روسیه خود را همزمان با تاریخ دقیق شب های سفید روسیه برنامه ریزی کردید، قایق سواری روی رودخانه نوا را هرگز فراموش نکنید. تور قایق سواری رودخانه نوا معمولا زمانی برگزار می شود پلهای متحرک روی رودخانه باز و بسته میشوند و در روزهایی که پدیده شبهای سفید رخ می دهد چشم اندازی بسیار دیدنی را به وجود می آورد. آسمان آبی و افق تقریبا صورتی و انعکاس این نورها بر روی آب رودخانه فضای رویایی را به چشمانتان هدیه می کند.

پدیده شبهای سفید سنت پترزبورگ

پدیده شبهای سفید سنت پترزبورگ

فستیوال شبهای سفید سن پترزبورگ

هر سال حدود 4 میلیون گردشگر تور روسیه شبهای سفید برای تماشا و عکاسی از این پدیده زیبا به کشور روسیه سفر می کنند. همچنین در این ایام، فستیوال شبهای روشن روسیه نیز برگزار می شود. این جشنواره با برنامه های شاد و مفرح و جذاب مانند جشن ها و فستیوال های مختلف، نور پردازیهای دیدنی، آتش بازی، نمایشهای گوناگون، جشنواره های موسیقی، رقصهای محلی و بومی روسیه و یا گروهی به خصوص رقص باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی نظیری را به وجود می آورد. شما نیز با رزرو بلیط پرواز سن پترزبورگ می توانید شاهد این جشنوارهای باشکوه باشید.

فستیوال شبهای سفید با اجرای مراسم های جذاب

بخش مهمی از فستیوال شبهای سفید شامل برگزاری مجموعه ای از اجراهای موسیقی، ارکستر، رقص باله در سالن تئاتر Mariinsky می باشد. برنامه های روزانه مختلفی در این سالن تئاتر در طول این جشنواره برگزار می شود.معمولا اجراهای بعد از ظهر  ساعت 7 شب و گاهی ساعت 6 آغازمی شود. علاوه بر این، صبح ها نیز معمولا ساعت 12 و یا 2 بعد از ظهر نیز اجرایی انجام می شود. نخستین برگزارکننده ی این فستیوال اولین شهردار سن پترزبورگ به نام Anatoly Sobchak بود و از سال ۱۹۹۳ هرساله این فستیوال برگزار می شود.
تعدادی از ستارگان مشهور که در فستیوال شبهای سفید روسیه اجرا دارند عبارتند از :Olga Borodian , Placido Domingo Alfred Brendel, Anna Netrebko , Carlo Maria , Gido Kremer , Alexander Toradze , James Conlon

مطالب زیر برای سفر به روسیه به دردت می خوره!

شب های سفید سن پترزبورگ و جشن بادبان سرخ

در جشن بادبان سرخ آتش بازی های پر شور برگزار می شود که جشن پایان مدارس در هر سال در سن پترزبورگ می باشد. این سنت پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز گردید. هنگامی که برای برگزاری جشن پایان سال همه مدارس با هم متحد شدند و سمبل آن نیز کتاب محبوب ” بادبان سرخ ” نوشته ی الکساندر گرین شد.
در آن موقع یک قایق با بادبان سرخ رنگ از خاکریز انگلیس به سمت کاخ زمستانی حرکت می کرد و این مراسم تبدیل به یک سنت شد که هر سال در پایان جولای جشن پایان مدارس گرفته می شود. محبوبیت کتاب بادباک سرخ و این جشن در سال ۱۹۶۱ پس از ساخت فیلمی با همین عنوان توسط Starring Anastasiya  دو چندان گردید.

شب های سفید سن پترزبورگ

شب های سفید سن پترزبورگ

کارناوال های فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

بزرگترین و مشهورترین کارناوال فستیوال شبهای سفید روسیه در نزدیکی کاخ پترهوف در سن پترزبورگ می باشد. در طول این مراسم تعدادی از بازیگران با لباس های زمان کاترین کبیر و پیتر برخی از وقایع تاریخی آن زمان را به اجرا در می آورند. میدان کاخ واقع در سن پترزبورگ یکی از مکان های اجرای کارناوال ها و مکانهای دیدنی روسیه می باشد.

سوالات متداول پدیده شب های سفید روسیه

زمان دقیق پدیده شبهای روسیه چه موقعی است؟

تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

شبهای سفید سنت پترزبورگ چیست؟

شبهای سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می شود تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند.

شبهای سفید روسیه چگونه است؟

اینگونه که در شب نیز هوا مانند روز روشن است و یک جاذبه بسیار جالب را به وجود می آورد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج خلیفه دبی که لقب بزرگترین برج جهان و آسمان خراش دبی را دارد حال به نقطه عطف این کشور تبدیل تبدیل شده اما امکانات برج خلیفه چیست و چه رازهایی در آن نهفته است؟

معرفی برج خلیفه دبی

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

برج خلیفه در شب

برج خلیفه در شب

ارتفاع برج خلیفه

ارتفاع برج خلیفه به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد که بر فراز دبی افزایش می یابد. نکته جالب این است که بلندی آن سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است.

برخی از رکوردهای برج خلیفه

  • برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده
  • دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شده
  • برجی با سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت ۶۴ km/h
  • دارا بودن بلندترین آسانسور باربری جهان
  • بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج
  • بلندترین مسجد جهان

تصاویر برج خلیفه

نمایی دیدنی از برج خلیفه

حقایقی از برج خلیفه

 یکی از جالب ترین واقعیت های برج خلیفه در مورد وزن مواد است. برای اینکه همه چیز را در معرض دید قرار گیرد، وزن بتن معادل 100000 فیل است. وزن کل آلومینیوم مورد استفاده در برج خلیفه معادل پنج هواپیمای A380 است.

✦ واقعیت های جالب خلیفه برج خلیفه که می توانید واقعاً تحسین کنید پایداری و استفاده مجدد از منابع است. هر ساله 15 میلیون گالن آب به طور پایدار جمع آوری می شود. این آب برای آبیاری برای آبیاری فضای سبز و گیاهان ، سیستم خنک کننده و تأمین آبنمای دبی استفاده می شود.

✦ اطلاعات کاملاً مشهور برج خلیفه این است که در اوج ساخت و ساز ، روزانه 12000 کارگر روی ساختمان کار می کردند.

✦ برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110 هزار تن بتن ، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار طول کشید.

نمایی از فضای بیرونی در رستوران برج خلیفه

تماشای فضای بیرونی برج خلیفه از آسانسور

قوانین بازدید از برج خلیفه

روزانه جمعیت قابل توجهی بازدید کننده شاهد برج خلیفه هستند و بنابر این برای بازدید از آن قوانینی وضع شده که مسافران تور دبی باید آن ها را موقع بازدید رعایت نمایند که به شرح زیر می باشد:

  • جهت برقراری امنیت در این برج همراه داشتن وسایلی چون اسپری، بطری شیشه ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت یا کفش های چرخدار و همچنین خوراکی و نوشیدنی غدغن می باشد.
  • در طبقه 148 هر بازدید کننده تنها 30 دقیقه میتواند در آنجا بماند.
  • ورود تمامی حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.

امکانات برج خلیفه دبی

 

برج خلیفه دارای مجموعه ای متنوع از امکانات و خدمات است که تجربه ای بی نظیر از سبک زندگی را به ساکنان و مهمانان آنها ارائه می دهد. لابی های اختصاصی آسمان  و 123 مجموعه شامل تجهیزات پیشرفته تناسب اندام ، استخرهای داخلی / روباز ، جکوزی و یک اتاق تفریحی برای اجتماعات و رویدادها را می توان نام برد.

مراحل بازدید از بزرگترین برج جهان

در برج خلیفه نه تنها برای خرید بلیط بلکه برای آسانسور سوار شدن هم میبایست در صف باایستید.البته چون آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه بازدید کنندگان را به طبقه 124 می رساند، نکته جالب این است که سوار آسانسور شدن و طی این مسیر در نوع خودش برای بازدیدکنندگان جذاب است. در طبقه 124(مشهور به عرشه برج خلیفه) که در 452 متری از سطح زمین است مغازه های بسیاری هست و در صورت تمایل خریدتان را می توانید انجام دهید و سپس به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و از آنجا شاهد چشم انداز دبی باشید. بر روی سکوها دوربین هایی قرار دارند که می توانید با آن ها نقاط مختلف روی زمین را ببینید. 
پس از بازدید از طبقه 124 به طبقه 148 بروید و این قسمت بی نظیر معروف به برج اسکای یا آسمان برج خلیفه است.

برج خلیفه در ابر

برج خلیفه در ابر

پارک برج خلیفه

در اطراف برج خلیفه یک پارک با مساحت 11 هکتار واقع شده است و طرح آن الهام گرفته ز شکل گل است و مسافران تور لحظه آخری دبی قبل از ورود به برج از این پارک دیدن می کنند. 

هتل آرمانی

11 طبقه از برج  خلیفه مختص به هتل آرمانی است، این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و طبعا مسافران می توانند اقامتی رویایی را در این هتل 5 ستاره در دبی تجربه نمایند.

رستوران های آرمانی برج خلیفه

رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند. توجه داشته یاشید که در طبقات 8 تا 18، 38 و 39 این رستوران ها قرار دارند که متعلق به هتل آرمانی هستند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

در طبقه 122 برج خلیفه بهترین رستوران دبی واقع شده است که در اصل لقب مرتفع ترین رستوران دنیا هم لقبی است که به هتل اتمسفر دبی داده شده است. اگر از نظر قیمت مشکلی خاصی ندارید حتما طعم غذاهای اینجا را امتحان کنید.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

عکس داخل برج خلیفه دبی

بام برج خلیفه

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

پلان 3 بعدی برج خلیفه

پلان برج خلیفه بصورت 3 بعدی

آدرس برج خلیفه دبی

بلوار شیخ محمد بن راشد - مرکز شهر دبی - دبی - امارات متحده عربی

تماشای شگفت انگیزترین برج های ایران و دنیا با الفبای سفر

بلندترین برج های جهان کدامند
برج میلاد تهران هشتمین ساختمان بلند جهان
برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن
برج العرب دبی و حقایقی از مدرن ترین هتل دنیا در خلیج فارس

 

سوالات متداول

 

دقیقاً چه مدت طول کشید تا برج خلیفه ساخته شود؟

حفاری در ژانویه 2004 آغاز شد. شش سال بعد ، برج خلیفه سرانجام در ژانویه2010 افتتاح شد

چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟

در جریان ساخت برج خلیفه ، که در سال 2010 افتتاح شد ، چهار نفر کشته شدند.

صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟

Emaar Properties PJSC توسعه دهنده اصلی برج خلیفه است و همچنین یکی از بزرگترین شرکتهای املاک و مستغلات در جهان است. آقای محمد آلاببار ، رئیس  این کمپانی است.

آیا هتل 7 ستاره در برج خلیفه موجود است؟

رتبه بندی برج العرب یک هتل پنج ستاره است که بالاترین رتبه رسمی را دارد. در حالی که گاهی اوقات به اشتباه از هتل به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان نام برده می شود 

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
شرایط جدید قرنطینه در ترکیه به همراه ساعت آن مخصوصا در شهرهای توریستی چون استانبول را که توسط دولت ترکیه اعمال شده است، را در این بخش بخوانید.

آخرین اخبار از قرنطینه در ترکیه

وزارت کشور ترکیه بخشنامه "اقدامات عادی سازی تدریجی" را به فرمانداریها ارسال کرد بر اساس این بخشنامه، اقدامات دوره عادی سازی تدریجی از ساعت ۵ روز دوشنبه ۱۷ می شروع شده و تا ساعت ۵ روز سه شنبه ۱ جون ادامه‌ خواهد یافت. در ایام درون هفته از ساعت ۲۱ الی ۵ و در ایام آخر هفته (جمعه الی دوشنبه) بصورت کامل از ساعت ۲۱ الی ۵، قانون منع رفت و آمد وضع خواهد شد. برای شهروندان ۶۵ سال به بالا که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و افراد ۱۸ سال به پایین، قانون منع تردد برای آنها شامل نخواهد شد. سفرهای بین شهری برای وسایل نقلیه شخصی در ساعات غیرقرنطینه آزاد خواهد بود.

در ایام درون هفته از ساعت ۷ الی ۲۰ در رستوران ها بصورت بیرون بر و سفارش آنلاین وجود خواهد داشت و از ساعت ۲۰ الی ۲۴ فقط بصورت بیرون بر خدمات ارائه خواهند داد. شهروندان بالای ۶۵ سال علیرغم اینکه واکسن کرونا نزده اند، میتوانند فقط از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در ایام درون هفته بیرون باشند. افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی به سفر میپردازند ایام و ساعات منع تردد شامل آنها نمیشود

مکانهای زیر از ۱۷ می الی ۱ جون تعطیل خواهند بود

کازینو - سالن قلیان - قهوه خانه - چای خانه -  آبجو فروشی - کافه ها - سینما - کافی نت - مکانهای بازی های کامپیوتری - سالن بیلیارد - زمین های بازی - سالن های ورزشی - سالن های شنا - حمام، سونا و سالن ماساژ - پارک های بازی و تفریحی 

  • مراکز خرید در ایام درون هفته از ساعت ۱۰ الی ۲۰ باز خواهند بود ولی در ایام آخر هفته تعطیل هستند
  • همانند ایام قرنطینه کامل که فروش برخی محصولات در مارکت ها ممنوع بود، در این‌ دوره نیز ممنوعیت فروششان‌ ادامه خواهد یافت
  • بازارها از ساعت ۷ الی ۱۹ در ایام درون هفته فعالیت خواهند داشت ولی در ایام‌ آخر هفته بازاری برپا نخواهد شد
  • شرکت های سفارش آنلاین غذا و سوپرمارکت های آنلاین از ساعت ۷ الی ۲۴ به ارسال غذا یا موادغذایی به آدرس/خانه ها خواهند پرداخت
  • مراکز دولتی زمان فعالیتشان از ساعت ۱۰ الی ۱۶ خواهد بود
  • مهدکودک ها میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. بقیه مدارس و کلاس ها مطابق بیانیه ای که وزارت آموزش ملی اعلام خواهد کرد، فعالیت میکنند
  • رستورانهای بین راهی شهرها باز خواهند بود و با شرط هر میز فقط ۲ نفر خدمات ارائه خواهند داد
  • قانون ظرفیت ۵۰‌ درصدی هم برای سفرهای داخلی شهری و هم برای سفرهای بین شهری برپا خواهد ماند
  • افراد ۶۵ سال و بالای آن و زیر ۱۸ سال اجازه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند
  • افراد توریست از تمام محدودیت هایی که در این بازه زمانی جدید اعمال خواهند شد، معاف میباشند

ساعات قرنطینه در ترکیه

در تاریخ 26 آوریل 2021، قرنطینه سراسری در ترکیه برای جلوگیری از گسترش مجدد COVID-19 توسط دولت این کشور اعلام شد که این قانون شامل منع رفت و آمد تمام وقت در سراسر ترکیه تا ساعت 05:00 عصر دوشنبه، 17 مه 2021 (27 اردیبهشت) می باشد.
سفارت ایالات متحده در آنکارا، سرکنسولگری ایالات متحده در استانبول، کنسولگری ایالات متحده در آدانا و آژانس کنسولی در ازمیر برای خدمات کنسولی معمول در این مدت بسته می شوند. تنها خدمات اورژانس ارائه می شود.
لازم به ذکر است که محدودیت های مربوط به COVID-19 در مورد همه شهروندان و ساکنان ترکیه اعمال می شود و فعلا گردشگران تور ترکیه نسبت به این قوانین معاف هستند. در این قانون ذکر شده تبعه خارجی که به عنوان اقامت، تحت شرایط محافظت شده یا وضعیت بین المللی در این کشور هستند، تحت محدودیت های مقررات منع رفت و آمد نیز هستند.

روزهای سوت و کور استانبول باتوجه به قرنطینه سراسری ترکیه

شرایط استانبول در قرنطینه سراسری ترکیه

رنگبندی شهرهای ترکیه 

در تاریخ 1 مارس 2021 ، دولت ترکیه سیستم چهار لایه ای را در مورد محدودیت های محلی مربوط به COVID-19 اعلام کرد. اکنون استانها به 4 گروه خطر مختلف تقسیم می شوند: کم (آبی) ، متوسط ​​(زرد) ، زیاد (نارنجی) و بسیار زیاد (قرمز) بر اساس میزان عفونت و واکسیناسیون تقسیم می شوند که می توانید نقشه آن را در پایین مشاهده نمایید. 

نقشه رنگ بندی شهرهای ترکیه

نقشه رنگبندی شهرهای ترکیه

 

پروازهای ورودی بین المللی به ترکیه

از 22 آوریل 2021، کلیه مسافرانی که به ترکیه سفر کرده اند و طی 10 روز گذشته از هند بازدید کرده اند، به مدت 14 روز در مکان هایی که مقامات رسمی ترکیه پس از ورود آنها انتخاب کرده اند، قرنطینه می شوند. در روز چهاردهم نیز مسافران باید آزمایش PCR دوم را انجام دهند و اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، دوره انزوا پایان می یابد.

همچنین مسافران 6 سال به بالا که طی 10 روز گذشته به هند رفته اند، لازم است قبل از سفر با هواپیما به ترکیه، نتیجه آزمایش PCR منفی را در 72 ساعت گذشته قبل از عزیمت ارسال کنند.

لازم به ذکر است از 15 مه 2021، آزمایش PCR از مسافرانی که از هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ، اوکراین و استونی به ترکیه وارد می شوند.

اخبار و اطلاعات تکمیلی

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول در کرونا

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021 استانبول در هاله ای از ابهام

محدودیت های مربوط به خرید و فروش کالاهای خاص در ترکیه

در تاریخ 4 مه سال 2020 ، دولت ترکیه اعلام کرد که از 7 مه 2021 به بعد فقط مواد غذایی ضروری، مواد تمیز کننده، غذای حیوانات خانگی و محصولات بهداشتی (به استثنای عطر و آرایشی) مجاز به فروش در بازارها از جمله فروشگاه های مواد غذایی زنجیره ای هستند.

غربالگری در استانبول

غربالگری در روزهای قرنطینه ای استانبول

سوالات متداول

تعداد روزهای قرنطینه در ترکیه چقدر است؟

فعلا دولت ترکیه 3 هفته را برای قرنطینه سراسری در نظر گرفته است.

آیا کافه ها، رستوران ها و جاذبه های توریستی باز هستند؟

خیر تنها ارگانی که اجازه فعالیت را دارند خدمات درمانی و فروشگاه های مواد غذایی هستند.

قرنطینه از چه ساعت و تا کی اعمال شده؟

قرنطینه از ساعت 7 تاریخ 26 آوریل تا ساعت 5 مورخ 17 می است



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دریاچه شورمست سوادکوه | عکس+آدرس، امکانات رفاهی و نحوه کمپ در آنجا

دریاچه شورمست در کجا واقع شده است؟ آیا امکان ماهیگیری در دریاچه شورمست در بهار و سایر فصول سال وجود دارد؟ همراه ما باشید برای تماشای یکی از زیباترین جاذبه های ایران

دریاچه طبیعی شورمست، از بهترین جاذبه های گردشگری داخلی است که در سوادکوه و ۶ کیلومتری شهر پل سفید واقع می باشد. شور مست دریاچه ای کوچک و دیدنی است که با رفتن به کنار آن می توانید ساعاتی را با آرامش در دل طبیعت سپری کنید. این دریاچه در ارتفاعات کوه ها و در میان درختان سر به فلک کشیده توسکا، قرار گرفته است و تنها دریاچه طبیعی سوادکوه به حساب می آید. عمق دریاچه شورمست پنج تا ۱۵ متر بوده و یک سوم آن کم عمق و پوشیده از خزه و جلبک می باشد. همچنین دارای ۱۵ هزار متر مربع وسعت است و در ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
دریاچه شورمست از آب چشمه های زیرزمینی تشکیل و جان دارد که متاسفانه امروزه این چشمه دیگر قوای قبلی را ندارند. آب و هوای منطقه ای دریاچه شورمست مطبوع بوده و بسیار دلپذیر است و یکی از جاذبه های پرطرفدار سوادکوه محسوب می شود و گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند.

عکس دریاچه شورمست

دریاچه شورمست در پاییز

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است؟

دریاچه شورمست در نزدیکی روستای شورمست و در جنوب استان مازندران قرار دارد. این دریاچه را در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست و همچنین بر بلندای ارتفاعات مشرف به پل سفید واقع شده است که به خاطر قرار گرفتن در آزاد راه تهران-شمال و وجود دو محور جاده آسفالت و راه‌آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
آدرس دریاچه شورمست
در صورت عزیمت از تهران به دریاچه شورمست، از جاده فیروزکوه به سمت قائم شهر بروید و حدودا ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذر از پل ورسک به شهر پل سفید خواهی رسید. در مرکز شهر پل سفید مسیری آسفالت به طرف روستای شورمست وجود دارد که باید با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن، پنج کیلومتر جلوتر در دوراهی به سمت چپ و به طرف دریاچه شورمست بروید.

فاصله دریاچه شورمست از تهران چقدر است؟

  • دریاچه شورمست ۲۰۰ از تهران کیلومتر فاصله دارد.
  • از فیروزکوه تا دریاچه شورمست نیز ۷۵ کیلومتر است.

آب‌ وهوای دریاچه شورمست

آب‌وهوای دریاچه شورمست طوریست که به لطف آب و هوای سرد و کوهستانی فیروزکوه و آب و هوای معتدل قائمشهر، چهار فصل را در خود جای داده و ترکیبی از منطقه های جنگلی و کوهستانی را به وجود آورده است.

دریاچه شورمست طبیعت بی نظیر در سوادکوه

امکانات رفاهی و اقامتی در دریاچه شورمست

امکانات رفاهی دریاچه شورمست

اگر با تور داخلی الفبای سفر بازدید و گذران وقت در دریاچه شورمست را داشتید، با وجود رستوران ها، سوپر مارکت ها و سرویس های بهداشتی و پارکینگ، نگران امکانات رفاهی و غذا نباشید. این نکته را مد نظر داشته باشید که مبلغی را برای ورودی پارکینگ باید پرداخت کنید.

امکانات اقامتی دریاچه شورمست

درصورتیکه نیاز به ماندن در شب در کنار دریاچه داشتید، در آنجا برای مسافران مکان هایی تعبیه شده که شبی دلنشین را برایتان رقم خواهند زد.
البته از کمپینگ و و چادر زدن در جوار دریاچه شورمست غافل نشوید. چرا که در کنار دریاچه سکوهایی فراهم شده که با پرداخت هزینه ای جدا می توانید از آن ها استفاده و امکان چادر زدن را فراهم کنید.

اجاره ویلا در دریاچه شورمست

در اطراف دریاچه شورمست اتاق ها و کلبه هایی وجود دارد که با اجاره کردن می توانید از آن ها بهره ببرید. همچنین می توانید به روستای شورمست که در نزدیکی دذیاچه می باشد، رفته و با اجاره کردن ویلا و خانه روستایی شب را سپری کنید.

سایر دریاچه های شگفت انگیز ایران را با کلیک بر روی نام هرکدام ببینید

دریاچه ارواح، شنیدن صدای شیطانی یا دیدن حیوانات وحشی

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

دریاچه الیمالات نگینی در جنگل های مازندران

 

 

تفریحات در دریاچه شورمست

ماهی‌گیری در دریاچه شورمست

یکی از تفریحات لذتبخش دریاچه شورمست ماهی‌گیری می باشد که تنها با قلاب امکانپذیر است. البته پیشنهاد می کنیم قبل از ماهیگیری در دریاچه امکانپذیر بودن یا عدم امکان ماهیگیری در این دریاچه را بررسی کنید.

قایق سواری و اسکی روی آب در دریاچه شورمست

وجود قایق‌های پدالی در دریاچه شورمست، امکان لذت بردن از قایق سواری را برای گردشگران فراهم آورده. از تفریح مهیج این دریاچه که اسکی روی آب است هرگز غافل نشوید.

تاب بازی و اسب سواری در دریاچه شورمست

در دریاچه شورمست تابی وجود دارد که شما را بر فراز دریاچه می برد تا تفریح خود را تکمیل کنید. همچنین می توانید با اسب سواری در اطراف دریاچه شورمست آرامش بی نظیر طبیعت اطراف را حس کنید.

دوچرخه سواری دور دریاچه

برای کسانی که اهل دوچرخه سواری هستند توصیه می شود دوچرخه خود را فراموش نکنند. چراکه دوچرخه سواری در بالای دریاچه شورمست لذت بخصوصی را به شما اهدا می کند.
در بین تفریحات این دریاچه به این نکته توجه داشته باشید که شنا کردن در دریاچه شورمست ممنوع می باشد.

دریاچه شورمست در زمستان بهتر است یا بهار؟

فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به دریاچه شورمست می باشد. ولی دیدن لباس پاییزی این دریاچه نیز خالی از لطف نیست. اما اگر قصد رفتن به دریاچه شورمست در زمستان را دارید، با توجه به مسیری که باید طی کنید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

دریاچه شورمست در بهار

دریاچه شورمست در حال و هوای بهاری

جاهای دیدنی اطراف دریاچه شورمست

پس از یک تفریح حسابی در دریاچه شورمست، بازدید از بقیه مناطق دیدنی سوادکوه که در نزدیکی شورمست قرار دارند را از دست ندهید. برخی از این جاها، تأسیسات عظیم استخراج زغال‌سنگ، پل ورسک، امام‌زاده عبدالحق 

سوالات متداول در مورد دریاچه شورمست

ماهیگیری در دریاچه شورمست آزاد است؟
با توجه به موارد مختلفی که باید در مورد اکوسیستم مد نظر داشت، در آنجا باید از عوامل مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنید و در صورت موافقت می توانید با قلاب به ماهیگیری در دریاچه شورمست بپردازید.

آدرس دریاچه شورمست کجاست؟
حدودا ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه در مرکز شهر پل سفید مسیری آسفالت به طرف روستای شورمست وجود دارد که باید با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن، پنج کیلومتر جلوتر در دوراهی به سمت چپ و به طرف دریاچه شورمست بروید.

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است؟
دریاچه شورمست در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

صومعه سرا، شهر ابریشمی و ابریشم

شهر صومعه سرا در استان گیلان معروف به شهر ابریشم منطقه ای بکر در شمال ایران است. برای مشاهده نقشه، تصاویر صومعه سرا، نحوه زندگی در آنجا و فاصله آن تا انزلی همراه ما باشید

شهر صومعه سرا

صومعه سرا از شهرهای شمالی کشور است که از شمال با انزلی، از جنوب با فومن، از غرب ماسال و از شرق با رشت همجوار می باشد. این شهر از سه بخش تولمات، میرزا کوچک خان و بخش مرکزی تشکیل شده و یکی از شهر‌های تازه تاسیس استان گیلان به شمار می رود و 588 کلیومتر مربع مساحت دارد. زبان اهالی شهر صومعه سرا در گیلان گیلکی یا بیه پس می باشد.

صومعه سرا یعنی چه؟

نام صومعه سرا از اسم یکی از عارفان معروف به نام (شیخ عبدالقادر صومعی) آمده که پدر بزرگ او نیز از دیگر عارفان بزرگ این شهر بوده است و در قرن چهارم و پنجم برای گسترش مکتب عرفان و تعلیم مریدان، صومعه های متعددی را بنا و نام به این منطقه را صومعه سرا نهاد. بعضی هم می گویند نام این شهر از نوعی گل به نام صومعه گرفته شده است.

زندگی در صومعه سرا و تماشای زیبایی های آن جا

نحوه رفتن به صومعه سرا

برای سفر به صومعه سرا از سه طریق می توانید اقدام کنید، روش اول سفر با هواپیما، راه دوم سفر با قطار و وسومین راه برای سفر به این شهر زیبا سفر با اتومبیل شخصی می باشد که در زیر استفاده از هر کدام را برای شما توضیح داده ایم.

سفر با هواپیما به صومعه سرا

حال که میخواهید با تور داخلی سفری به یکی از بکرترین مناطق ایران داشته باشید برای سفر با هواپیما به صومعه سرا به فرودگاه سردار جنگل رشت رفته و با تاکسی هایی که مخصوص رفتن به صومعه سرا هستند، به این شهر سفر کنید.

نقشه صومعه سرا

نقشه صومعه سرا و روستاهای اطراف

سفر با قطار به صومعه سرا

برای رفتن به صومعه سرا با قطار اگر دوست دارید با قطار بعد از رسیدن به ایستگاه قطار رشت، از تاکسی ‌های موجود در ایستگاه راه‌آهن برای سفر به آن شهر زیبا و پر جاذبه استفاده کنید.

سفر با اتومبیل شخصی به صومعه سرا

با اتومبیل شخصی برای رسیدن به صومعه سرا باید پس از رسیدن به رشت، از کوهین، لواشان، منجیل عبور کرده و با گذر از امام زاده هاشم به سمت فومن بروید. پس از اینکه از کمربندی فومن عبور کردید، با طی کردن مسیر کوتاهی به صومعه سرا خواهید رسید.

بهترین زمان سفر به صومعه سرا

آب و هوایی شهرستان صومعه سرا دارای رطوبت زیادی است، پس بهترین فصل برای سفر به این شهر اوایل بهار یا اواخر تابستان و اوایل پاییز است. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که زیبایی های بی پایان صومعه سرا در هر چهار فصل گردشگران را به سمت خود جذب می کند.

 

بناهای شهر صومعه سرا

بناهای موجود در صومعه سرا

جاهای دیدنی صومعه سرا

برای سفر به صومعه سرا و دیدن جاذبه های زیبای آن، ابتدا باید آن ها را بشناسید، چرا که نباید هیچ یک از این مناطق دیدنی را از دست بدهید.

تالاب های صومعه سرا

تالاب‌ نرگستان صومعه سرا

در روستای نرگستان یکی از تالاب های زیبا صومعه سرا قرار گرفته و همچنین نرگستان در قدیم از مناطق داد و ستد محلی به شمار می رفته و محل دایر کردن بازارهای محلی هفتگی بوده است. روستای نرگستان نزدیک ترین روستا به تالاب انزلی می باشد، بگونه ای که با پیاده‌ روی نیز می‌توانید به این تلاب دسترسی پیدا کنید.

تالاب هند خانه صومعه سرا

تالاب هند خانه صومعه سرا در روزگاران قدیم تنها راه ارتباطی با تالاب انزلی بوده و در فصل پاییز از پرندگان مهاجر میزبانی میکند و می‌تواند مکانی آرامبخش برای گردش باشد. این تالاب در دهستان هندخاله و در 15 کیلومتری رشت واقع شده است.

تالاب سیاه کشیم صومعه سرا

تالاب سیاه کشیم  به دلیل دارا بودن از انواع مختلف گیاهان، منطقه ای منحصربفرد برای زندگی جانوران بوده و این یک دلیل برای حفاظت توسط سازمان محیط‌زیست می باشد. با رفتن به تالاب سیاه کشیم صومعه سرا می توانید پرستوهای دریایی که تالاب سیاه کشیم را برای تولید مثل انتخاب کرده‌اند را از نزدیک ببینید.

تالاب صومعه سرا

از تالاب های معروف صومعه سرا

اسامی روستاهای صومعه سرا

صومعه سرا علاوه بر تالاب های زیبا و دیدنی، روستاهای زیبایی را در خود جای داده که هموطنان زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

بهترین روستای صومعه سرا، روستای کسما

روستای  کسما صومعه سرا  مقر نهضت های میرزا کوچک خان جنگلی بوده و چندین بقعه و یک حمام را که از بهترین جاهای دیدنی صومعه سرا می باشند را در خود جای داده است. روی سقف حمام روستای کسما حدود 9 گنبد وجود دارد که نور آسمان را به داخل حمام هدایت کرده و صحنه ای زیبا را به وجود می آوردند.

روستای پاسکه صومعه سرا

در این روستا می توانید از طبیعت زیبا و خانه های قدیمی آن لذت ببرید. البته هم اکنون تعداد کمی از خانه های قدیمی پاسکه بافت اولیه خود را حفظ کرده اند و بقیه آن ها یا بازسازی شده یا نوسازی شده اند. این روستا دارای یک ایستگاه هواشناسی نیز می باشد.

سفر و تماشای مناطقی از ایران که هیچ گاه نام آن ها را نشنیده اید

دریاچه شورمست تجربه بهترین ماهیگیری در طبیعت سوادکوه

دریاچه ارواح، شنیدن صدای شیطانی یا دیدن حیوانات وحشی

سوالات متداول در ارتباط با شهر صومعه سرا

بهترین روستای صومعه سرا کدام است؟

شهر صومعه سرا در استان گیلان دارای جاذبه ها و روستاهای زیبا و دیدنی می باشد و نمی توان گفت کدام از همه بهتر است. اما بازدید از جاهای دیدنی روستای کسما را از دست ندهید.

صومعه سرا یعنی چه؟

برخی بر این باورند که نام صومعه سرا از عارف معروف به نام (شیخ عبدالقادر صومعی) آمده اما برخی نیز می گویند نام این شهر از نوعی گل به نام صومعه گرفته شده است.

زندگی در صومعه سرا چگونه است؟

زندگی در صومعه سرا ممکن است برای کسانی که به آب و هوای گرم و مرطوب عادت ندارند سخت باشد. اما شهری فوق العاده برای گردش است.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
مرداب هسل در استان مازندران که در زمستان، بهار و سایر فصول سال جذابیت خود را دارد اما علت تغییر رنگ مرداب هسل چیست؟ با ما در سفرنامه به این جاذبه همراه باشید

مرداب هسل در استان مازندران

مرداب هسل از بهترین مناطق شگفت انگیز استان مازندران است که سطح آن را به قطر نیم سانتی‌متر جلبک پوشانده است و در فصول مختلف سال لباس های سبز، صورتی و قرمز بر تن می کند. مرداب هسل در نزدیکی‌ بهترین و زیباترین روستا ها یعنی طلاجو و سینوا و در دل جنگل مشل قرار گرفته است. نام دیگر مرداب هسل، تالاب کنیچال می باشد. کنیچال در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و وقتی بیشترین آب را در خود جای داده مساحتی حدود یک هکتار دارد. عمق آب مرداب هسل یا کنیچال در عمیق‌ترین نقطه که در سمت جنوب غربی قرار داشته است، 2.30 متر و عمق آن با اتکا به داغ آب موجود بر تنه درختان و سنگ ها در زمان ظرفیت کامل 4.40 متر بوده است. البته این مرداب در زمان های گذشته دارای حجم آب بیشتری بوده و در بعضی از نقاط عمق آن به بیش از ۱۵ متر نیز می رسیده است.
آب مرداب کنیچال از کف مرداب می‌جوشد و هیچ رود یا جویباری به آن راه ندارد. در پایین دست تالاب نیز چشمه ای از زیر درختی با قدمت بالا می‌جوشد که در واقع این چشمه زیرآب هسل محسوب می‌شود. بیشترین مقدار آب موجود در مرداب کنیچال در زمان ریزش باران های موسمی است که در نیمه دوم فصل پاییز آغاز و تا اواسط بهار ادامه دارد. البته حجم آب هسل در بعضی سال های کم آب تاکف فرو می‌نشیند.

در اصل می توان گفت مرداب هسل رویایی است که به واقعیت پیوسته و با ما همراه باشید در سفرنامه مرداب هسل با تور داخلی به مازندران تا ببینیم دلیل تغییر رنگ مرداب هسل چیست و چجور جایی است؟

 مرداب هسل در استان مازندران

نمایی زیبا از مرداب هسل

نام مرداب هسل از کجا آمده است؟

مرداب هسل با نام های بسیاری چون کنیچال، کنّو چال، گَن اُچال، مِهاز چال، مشل و هسل شناخته شده است که در بین آن ها، اسامی مشل و هسل از همه کاربرد بیشتری برای یاد کردن از آن دارند. هسل در گویش تبری کلارستاقی به معنی آب راکد و آبگیر فصلی است که برای هر آبگیری بکار می رود.

مرداب هسل در کجاست؟

مرداب هسل یکی از بهترین مکان های دیدنی چالوس استان مازندران است. این مرداب در جنوب دو روستای طلاجو و سینوا در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس، ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر مرزن آباد و در دل جنگل زیبای مشل موزی قرار دارد. جنگل مشل موزی به نام های مشعل، فین یا محمد آباد نیز معروف است.

مرداب هسل در بهار

تغییر رنگ مرداب هسل

آدرس مرداب هسل

استان مازندران، ۱۰ کیلومتر نرسیده به چالوس

نحوه رفتن به مرداب هسل

برای بازدید و رفتن به مرداب هسل، ‍۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس بعد از پلیس راه، وارد اولین فرعی خاکی که جاده ای جنگلی است بشوید و به سمت روستای سینوا بروید. بعد از عبور از پل رودخانه (بعد از طی کردن حدود ۳۰۰ متر)، در دوراهی به سمت راست رفته تا به مرداب رویایی هسل برسید. البته در نزدیکی مرداب امکان رفتن با ماشین سواری وجود ندارد و باید با خودروهای آفرود یا وانت بروید. اما توصیه ما به شما این است که در دل جنگل با یک پیاده روی حدودا 45 دقیقه ای به آنجا برسید.

مرداب هسل در پاییز

نمایی از مرداب هسل در پاییز

مرداب هسل دارای چه گیاهان و جانورانی است؟

مرداب هسل در زمان گذشته زیستگاه جانوران و حیوانات زیادی بوده ولی الان با تغییراتی که در اکوسیستم مرداب به وجود آمده، گونه های جانوری بسیاری دیگر دیده نمی شوند یا کمتر وجود دارند. البته این اتفاق با رسیدن گردشگران به آنجا و احداث جاده در دل جنگل ارتباط کمی ندارد.
لاک‌پشت، وزغ و زالوها از جمله جاندارانی هستند که در هسل زندگی می‌کردند. مرداب هسل محل زندگی هیچگونه ماهی نمی باشد اما برای دوزیستان می تواند جای خوبی باشد. هسل در گذشته آبشخور حیوانات وحشی مانند یوزپلنگ و پلنگ نیز بوده است. مرداب هسل دارای درختانی چون ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و برخی درختان میوه جنگلی مانند سیب ترش جنگلی، انگور جنگلی، انجیر، انار و بعضی گیاهان دارویی مانند بابونه، فشکی واش، زِمِنج می باشد.

تماشای طبیعت ایران با الفبای سفر

دریاچه الیمالات نگینی در جنگل های مازندران

دریاچه عروس طبیعتی سبز و آبی در گیلان

دریاچه نمک حوض سلطان قم

مرداب هسل در فصل های مختلف

مرداب هسل در بهار

مرداب هسل در فصل بهار مملو از شگفتی های طبیعت و سرسبزی است و با رنگ سبز خود جلوی چشم بازدیدکنندگان خودنمایی می کند. آب و هوای منطقه در این فصل نیز بسیار دلپذیر است.

مرداب هسل در تابستان

در تابستان مرداب هسل از حجم آب کمتری برخوردار بوده و ممکن است به زیبایی بقیه فصول نباشد. علاوه بر آن آب و هوای مرداب نیز به دلیل جنگلی بودن گرم و مرطوب است و امکان آزرده شدن شما را فراهم می کند.

مرداب هسل در پاییز

در این فصل رویایی ترین چهره هسل را تماشا می کنید. مرداب هسل در پاییز مثل یک نقاشی جذب کننده، دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند. هسل در فصل پائیز لباس های قرمز، صورتی و نارنجی خود را به تن می کند.

مرداب هسل در زمستان

مرداب هسل یا کنیچال در فصل زمستان هم از زیبایی هایش کم نمی کند و به رنگ های صورتی و نارنجی پدیدار می شود. اما برخی درختان مرداب هسل در زمستان هنوز شاخ و برگ های سبز خود را حفظ می کنند.

تحقق رویا به واقعیت در مرداب هسل

تحقق رویا به واقعیت در مرداب هسل

سوالات متداول در مورد مرداب هسل

مرداب هسل کجاست؟
مرداب هسل در شهرستان چالوس استان مازندران و سمت جنوب روستاهای طلاجو و سینوا و در دل جنگل مشل موزی قرار دارد.

نام های دیگر مرداب هسل کدامند؟
مرداب هسل به اسم های زیادی مثل تالاب کنیچال، کنّو چال، گَن اُچال، مِهاز چال و مشل نیز مشهور است.

نحوه رفتن به مرداب هسل چگونه است؟
در جاده قدیم چالوس، ۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس و پس از پلیس‌راه، با ورود به اولین فرعی خاکی به طرف روستای سینوا می‌روید. در این جاده بعد از عبور از پل رودخانه به یک دوراهی رسیده که باید به سمت راست رفته تا به مرداب هسل برسید.

برای رفتن به مرداب هسل چه لوازمی را باید با خود ببریم؟
وسایلی که برای رفتن به مرداب هسل نیاز است، کوله‌پشتی، کفش مناسب، وعده های غذایی، بارانی و لباس گرم در فصل سرد، کیسه زباله و از همه مهمتر یک دوربین عکاسی است.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
خیابان استقلال استانبول ترکیه که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد از مناطق دیدنی استانبول است برای کسب اطلاع از نقشه و سوالات متداول مسافران تور استانبول همراه ما باشید

خیابان استقلال استانبول ترکیه

پیش از اینکه این بخش را شروع کنیم به معرفی کامل شهر استانبول پرداختیم و حال قصد داریم در اینجا به یکی از مهم ترین مناطق این شهر بصورت کامل توضیحاتی ارائه بدهیم. پس پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ذکر شده را مطالعه کنید.

بازدید و پیاده روی در خیابان استقلال  Istiklal فرصتی برای مشاهده همه چیز است. این خیابان شلوغ ترین خیابان در استانبول است ، این مکان از لحاظ شهرت ملی قابل مقایسه با خیابان پنجم یا خیابان آکسفورد می باشد. فروشگاه طولانی دارای مغازه هایی با هر محصول قابل تصور ، کافه ها و رستوران ها ، موسیقی زنده ، بارها ، سینما و موارد دیگر. این جا دارای بهترین جاذبه های توریستی است که مسافران تور استانبول می توانند از آن ها دیدن کنند و بهترین خریدها را داشته باشند.

نمایی از خیابان استقلال و میدان تکسیم استانبول

خیابان استقلال استانبول میدان تکسیم

خیابان استقلال دقیقا کجاست؟

خیابان استقلال استانبول (Istiklal) شلوغ ترین خیابان استانبول است. و هر شبانه روز ، در تابستان و زمستان ، در هر ساعتی از روز همیشه می توانید سیل مردم محلی و گردشگران را در اینجا ببینید د واقع با صراحت باید اعلام کنیم که اینجا شلوغ ترین خیابان ترکیه است. این منطقه در منطقه بی اوغلو واقع شده است ، که در گذشته پرا نامیده می شد ، که در واقع مرکز هنر و فرهنگ است و مجموعه ای خارق العاده از مناظر معماری، مغازه ها، خوراکی ها و انبوهی از جمعیت را در معرض تماشا قرار می دهد. در انتهای شمال شرقی خیابان  میدان وسیع تکسیم واقع شده است که به عقیده بسیاری قلب شهر است و بسیاری از مشهورترین رستوران های ترکیه و برخی از اتفاقات جالب شبانه در اروپا در نزدیکی آن است. در تضاد قابل توجه، مناطق بیو اوغلو - مانند Cihangir ثروتمند و منطقه عتیقه جات Cukurcuma - جذابیت دنیای قدیم را از خود جلب کرده و از طریق مجموعه ای از کافه های دنج ، بوتیک های جذاب و مسیرهای آرام، آرامش و نمای باشکوه را ارائه می دهند.

خیابان استقلال در میدان تکسیم

خیابان استقلال استانبول روی نقشه

جاذبه های خیابان استقلال

کلیسای حاجیاتریادا

کلیسای حاجیا تریادا Hagia Triada در ورودی خیابان استقلال، در سمت چپ واقع شده است و همه با گنبد و برج های زنگ دار خود می توانند هر کسی را مبهوت خود کند. این کلیسا با قدمت 1880 سال، یک کلیسای مقدس تثلیث یونانی است که بازسازی شده است.

کنسولگری فرانسه

ساختمان کنسولگری فرانسه یک ساختمان زیبا است که درست در ابتدای خیابان استقلال، در سمت راست واقع شده است. این مرکز همچنین یک مرکز فرهنگی است که در طول سال دروس، رویدادها و جشنواره های فرانسه را ارائه می دهد. یک کلیسای ارامنه Surp Voskeperan نیز وجود دارد که در پشت کنسولگری واقع شده است. 

خیابان فرانسوی استانبول

واقع در خیابان های انتهایی اطراف میدان گالاتاسرای، در وسط خیابان استقلال، خیابان فرانسوی یک خیابان دوست داشتنی است که به سبک فرانسوی ساخته شده است. این خیابان که قبلا با نام خیابان الجزایر شناخته می شدند ، ممکن است بازدیدکنندگان از طعم فرانسه و نفوذ فرانسه در کوچه های باریک و زیبا ، پیاده روها ، ساختمانهای مرتب و زیبا بازسازی شده ، بوتیک ها و گالری ها ، شیرینی فروشی ها ، شراب فروشی ها ، کافه ها و رستوران های متخصص در غذاهای فرانسه و شراب لذت ببرند.

خیابان فرانسوی استانبول

نمایی از خیابان فرانسوی استانبول

 

کلیسای سنت آنتونی پادووا

کلیسای سنت آنتونی پادووا ، همچنین کلیسای جامع St Antoine’s Cathedral نامیده می شود که یک کلیسای سبک نئوگوتیک ایتالیایی است و بین سالهای 1906 و 1911 توسط معمار ایتالیایی Giulio Mongeri ساخته شده است. اینجا در اصل یکی از بزرگترین کلیساهای استانبول است و همچنین دارای بزرگترین جامعه کاتولیک است. 

منطقه Asmalimescit

Asmalimescit یک منطقه محبوب و سرگرمی در شب و خیابانی است که بین Tepebasi و خیابان Istiklal واقع شده است. بازدیدکنندگان ممکن است از فضای پرنشاط خیابان های باریک آن با کافه ها ، مکان های غذاخوری ، نمایش های هنری در فضای باز و موارد دیگر لذت ببرند. این منطقه یکی دیگر از مراکز عالی زندگی شبانه در استانبول است. این منطقه ممکن است بازدیدکنندگان را تا ساعات صبح سرگرم کند.

موزه مادام توسو

مادام توسو، موزه ای مدرن که مجموعه ای از تندیس های مومی و جذاب از سوپراستارها و آدم های مشهور دنیا را به نمایش می گذارد. با این حال اگرد.ست دارید در کنار شخصیت هایی چون براد پیت، انیشتین، رافائل نادال، استیو جابز، داوینچی، براد پیت، موزارت، لیونل مسی، آتاتورک و ... بایستید و عکس یادگاری بگیرید حتما به این مکان بیایید.

پلاک: 56 هزینه: 65 لیر ترکی،  ساعت کار: 10:00 تا 20:00 

خیابان استانبول عکس

خیابان استقلال استانبول در شب

هتل های استانبول نزدیک به میدان تکسیم و خیابان استقلال

هتل سنترال پالاس استانبول

هتل گرند اوزتانیک استانبول

سوالات متداول 

خیابان استقلال استانبول کجاست دقیقا؟

خیابان استقلال از میدان تکسیم استانبول شروع شده تا برج گالاتا ادامه دارد.

قدمت خیابان استقلال چقدر است؟

پس از استقلال استانبول در سال 1923 این خیابان با این نام شهرت یافت. در گذشته این خیابان محل زندگی بزرگان ترکیه بوده است. بعد از جنگ تا سال 1970 این خیابان محیط نامطلوب و کثیفی داشت که باعث گردید، دولت ترکیه هزینه زیادی برای این خیابان کند

خیابان استقلال به چه چیزی شهرت دارد؟

این خیابان نه تنها به محلی برای خرید معروف است بلکه به عنوان قطب اجتماعات فکری نیز در نظر گرفته می شود. بسیاری از بزرگواران ، فرهیختگان و افراد متمول برای معاشرت از این خیابان بزرگ دیدن می کنند.

طول خیابان استقلال چقدر است؟

این خیابان طول آن 1.4 کیلومتر (0.87 مایل) است و در آن بوتیک ها ، فروشگاه های موسیقی ، کتابفروشی ها ، گالری های هنری ، سینما ، تئاتر ، کتابخانه ها ، کافه ها ، بارها ، کلوپ های شبانه به صورت زنده قابل رویت هستند.

آیا خیابان استقلال در شب امن است؟

خیلی از گردشگران مخصوصا در روزهایی که توریست کمتر به این شهر می روند پیشنهاد می کنند که حداکثر تا ساعت 9 شب در آن جا گردش کنند.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
کاملترین راهنمای سفر به ایتالیا از توریستی ترین کشورهای جهان به همراه برنامه ریزی و پیشنهادهایی ویژه برای سفر ارزان به ایتالیا را در اینجا بخوانید.

پیشنهادهایی برای سفر به ایتالیا

با 94 میلیون گردشگر در سال (2019) مطابق با اعلام ENIT ، ایتالیا پنجمین کشور پربازدید در جهان و از زیباترین کشورهای دنیا است. مردم عمدتا به دلیل فرهنگ غنی، غذاهای خوش طعم، تاریخ، مد و هنر، سواحل زیبا، کوهستان های آن و بناهای باستانی بی شمار از ایتالیا دیدن می کنند. ایتالیا همچنین بیش از هر کشور دیگری در جهان دارای میراث جهانی است. با الفبای سفر مجری مستقیم تورهای خارجی چون ایتالیا همراه باشید برای تجربه یک سفر عالی.

کولوسئوم رم جاذبه دیدنی شهر

کولوسئوم رم از عجایب هفتگانه جدید جهان

هرآنچه که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید

  • زبان: زبان اصلی که در ایتالیا صحبت می شود ایتالیایی است.
  • ارز: واحد پولی در ایتالیا یورو است. 1 دلار معادل حدود 0.88 یورو است.
  • کارت های اعتباری و خودپردازها: در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک ، در یافتن خودپردازهایی که کارت های اعتباری خارجی را می پذیرند ، مشکلی نخواهید داشت. اکثر مغازه ها ، رستوران ها و مجریان تور نیز کارت اعتباری را به عنوان روش پرداخت در نظر می گیرند. شما برای خریدهای کوچک مانند بلیط مترو فقط به پول نقد نیاز دارید.
  • دوشاخه: دوشاخه در ایتالیا نوع C ، F و L است ولتاژ استاندارد 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است. توصیه می کنیم یک آداپتور جهانی بخرید (مطمئن شوید از آن محافظت می کند) و از مبدل سشوار و ابزار گرم استفاده کنید.
  • ایمنی: در حالی که ایتالیا به طور کلی مقصد مطمئنی برای مسافران انفرادی مخصوصا بانوان است، اما چیزی که باید مراقب آن باشید جیب بری است. همیشه چشم خود را به وسایل نگه دارید و در یک کوله پشتی ضد سرقت سرمایه گذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز با ارزش خود را گم نمی کنید.

آشنایی با تاریخ کشور ایتالیا

رم ، به عنوان پایتخت امپراتوری قدرتمند و تأثیرگذار روم ، هزاران نفر را از سراسر امپراطوری، که بیشتر مناطق مدیترانه، شمال آفریقا، سرزمین اصلی انگلیس و مناطقی از آسیای غربی را شامل می شد، به شهر و کشور جذب میکرد. وقتی امپراتوری در سال 476 میلادی سقوط کرد، رم دیگر کانون سیاست و فرهنگ اروپا نبود. از طرف دیگر، این پایگاه پاپ بود، که سپس بر رشد مذهب مسیحی حاکم شد، به این معنی که رم همچنان یکی از مهمترین مکانهای زیارتی اروپا بود و زائران نیز به شهر می آمدند. امپراتوری های تجاری ونیز، پیزا و جنوا به این شکل بود که چندین بازرگان از سراسر جهان نیز به طور منظم به ایتالیا می آیند. در قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم ، با اوج گیری دوره رنسانس ، چندین دانشجو برای تحصیل در معماری ایتالیا مانند اینیگو جونز عازم ایتالیا شدند.

فلورانس، شهر هنر و معماری ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس ایتالیا

سفر به فلورانس ایتالیا با تور مجازی 

بهترین زمان سفر به ایتالیا

تصمیم گیری در مورد زمان سفر به ایتالیا همزمان با برنامه ریزی یک برنامه سفر برای سفر شما انجام می شود. شما ممکن است قصد داشته باشید که مناظر فرهنگی و تاریخی ایتالیا را کشف کنید ، یا به یکی از رویدادهای فصلی یا جشنواره های ایتالیا مانند کارناوال بروید. شاید شما بخواهید بیشتر وقت خود را در سواحل ایتالیا بگذرانید ، یا شاید به فعالیت های خارج از منزل در کوه ها و پارک های ملی متمایل باشید. به احتمال زیاد عوامل موثر در تصمیم شما برای زمان رفتن عبارتند از آب و هوا ، هزینه و آنچه در هر زمان از سال ارائه می شود.
بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر آب و هوا در بهار (آوریل تا ژوئن) یا پاییز (سپتامبر تا اکتبر) است. درجه حرارت گرم است و از گرمای ناخوشایند ماههای تابستان جلوگیری می کنید، این تجربه فقط توسط جمعیت شلوغی که برای تماشای این یا آن خرابه باستانی ، نقاشی ، نقاشی دیواری و غیره سرگرم می شوند ، بدتر می شود. همچنین تقریباً تمام ایتالیا تابستان سالانه خود را در ماه آگوست میگذرانند. 
زمستان معاملات قابل توجهی در پروازها و محل های اقامت دارد ، جدا از استراحتگاه های زمستانی ، که با شتاب گرفتن فصل اسکی شاهد افزایش قیمت ها هستند. این امر خصوصاً در ماههای با بارش برف بیشتر و در تعطیلات نیمه وقت مدرسه اتفاق می افتد.
آب و هوای غیر قابل پیش بینی در بهار باعث ایجاد یک تعطیلات خوب در شهر می شود و زمان ایده آل برای بازدید از ایتالیا برای کلیساها ، موزه ها و گالری های آن و ... است

ارزان ترین زمان سفر به ایتالیا با تور

ارزان ترین زمان سال برای سفر به ایتالیا در زمستان است. از دسامبر تا مارس شما می توانید موزه ها و گالری های باورنکردنی این کشور را با توجه به علاقه خود کشف کنید. البته در تعطیلات سال نو میلادی کمی هزینه ها بالاتر مرود و اگر این ایام را فاکتور بگیرید یقینا سفری ارزان در پیش خواهید داشت. در ضمن این نوید را می دهیم که می توانید از تورهای لحظه آخری اروپا ایتالیا برای داشتن سفری ارزانتر در زمستان استفاده نمایید.

ونیز توریستی ترین شهر ایتالیا

نمایی از شهر ونیز توریستی ترین شهر ایتالیا

بهترین مکانها برای بازدید در ایتالیا

راهنمای سفر به ایتالیا توسط الفبای سفر به عنوان کارگزار تور ایتالیا به شما کمک می کند بهترین مکانها را برای رفتن به ایتالیا انتخاب کنید ، خواه قصد سفر طولانی داشته باشید یا فقط برای یک استراحت کوتاه.

رم و لاتزیو

رم ، پایتخت ایتالیا یکی از شهرهای این کشور است که نه به شمال و نه به جنوب وفادار است. این یک شهر خارق العاده است که کاملاً شبیه هیچ یک از شهرهای دیگر نیست ، و از نظر مناظر تاریخی به نوعی در حاشیه هر جای دیگر کشور قرار دارد. این نقطه کانونی لاتزیو است ، بخشی از آن منطقه ای فقیرنشین و گاه متروک است که مناظر غالباً ناهموار آن ، به ویژه جنوب رم ، در تضاد با زیبایی منظم سایر مناطق مرکزی است.

پیمونته و لومباردی

مناطق Piemonte و Lombardy ، در شمال غربی ، ثروتمندترین مردم را دارند و دو مرکز اصلی، تورین و میلان، ثروتمندترین شهرهای آن هستند. در مناطق جنوبی خود ، این مناطق مسطح و از نظر منظره کسل کننده هستند ، به ویژه لومباردی ، اما در شمال وجود کوه های آلپ شخصیت هر یک را شکل می دهد. اسکی و پیاده روی از فعالیتهای اصلی است و دریاچه ها و کوههای لمباردی قلمرو توریستی با افتخار است.

لیگوریا

لیگوریا ، استان کوچک ساحلی در جنوب ، مدت هاست که به "ریویرای ایتالیا" معروف است و بر همین اساس در بیشتر تابستان مملو از جویندگان خورشید است. با این حال ، این ساحل بسیار زیبایی است و پایتخت آن ، جنوا ، یک شهر بندری پر جنب و جوش و با سنت دریانوردی طولانی است.

نمایی از شهر زیبای جنوا

نمایی زیبا از شهر زیبای جنوا

اقامت در هتل های ایتالیا

راهنمای سفر به ایتالیا الفبای سفر هزینه تقریبی محل اقامت را بر اساس دو برابر ارزان ترین قیمت فصل استاندارد ارائه می دهد.

← رم: حدود 80 یورو برای یک اتاق کاملاً ساده. تقریبا 145-225 یورو برای چیزهای زیبا تر. 390-450 یورو برای هتل بوتیک ؛ حدود 500 یورو برای بوتیک 5 ستاره و لوکس.
← فلورانس: حدود 95 یورو برای بودجه 1 ستاره. 100 تا 220 یورو برای 2 ستاره ؛ 3 ستاره 150 - 215 یورو 4 ستاره 290 یورو؛ 350 یورو برای 5 ستاره.
← ناپل: هزینه یک هتل بوتیک از 75-420 یورو می باشد. 2 ستاره تقریبا 85 یورو؛ 3 ستاره 105-170 یورو.
سایر گزینه های اقامت
← خوابگاه: هزینه یک تخت خوابگاه در خوابگاه حدود 20 یورو است. به بالا 60 یورو برای یک اتاق دونفره.
← پناهگاه کوهستانی: پناهگاه هایی که توسط شبکه rifugi اداره می شوند هزینه شبانه تخت (که رزرو ضروری است) برای غیرعضوها حدود 24 یورو هزینه دارد ، تقریباً دو برابر قیمت در یک rifugi 
← کمپینگ در ساحل: در فصل اوج انتظار می رود که تقریباً 12 یورو برای هر نفر بپردازید. 10-15 یورو برای چادر یا کاروان ؛ 8 یورو / وسیله نقلیه

هتل ساووی رم

هتل ساووی رم، از بهترین هتل های ایتالیا

غذاهای ایتالیا

فرهنگ ایتالیایی بسیار خانوادگی است و زمان وعده های غذایی فرصتی برای دور هم جمع شدن است. و ایتالیایی ها غذای خود را جدی می گیرند. یک منوی سنتی ناهار با ضد پاستو (گوشت های سرد ، ماهی یا سبزیجات) شروع می شود ، سپس به دنبال آن پریمو (سوپ ، ریزوتو یا ماکارونی) ، سپس دمنوش دوم (غذای گوشت یا ماهی) شروع می شود و با دسر خاتمه می یابد.

سفر به ایتالیا یا اسپانیا و یا فرانسه؟

 می توان به قاطعیت گفت در تابستان واقعاً جایی مانند ایتالیا وجود ندارد. حتی اگر شلوغ باشد ، بسیار حیرت انگیز است هرچند که نمی توان زیبایی های پاریس فرانسه و شهرهای اسپانیا چون والنسیا و بارسلون را نادید گرفت اما از هر جهت به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که سفر به ایتالیا ارزش خیلی بیشتری دارد.

سوالات متداول

شرایط سفر به ایتالیا در کرونا چگونه است؟

سفر به ایتالیا برای افرادی که شرایط خاصی چون دارندگان پاسپورت اروپا و ویزای تایپ D و C شدنی است.

زمان ددلاین سفارت ایتالیا چه موقع است؟

از تاریه 1 تا 3 مردادماه میتوان برای ددلاین اقدام کرد.

تلفن های ضروری در ایتالیا چیست؟

  • آمبولانس: 118
  • پلیس: 113
  • آتش نشانی: 115
  • آدرس سفارت ایران در شهر رُم:
    Via nomentana 363, rome
  • کنسولگری ایران در شهر میلان:
    Iran - Consulate of Iran in Milan
    Address: via Monte Bianco , 59 , Milan
    Phone: 02/89658800 - Fax: 02/89658847


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج خلیفه دبی که لقب بزرگترین برج جهان و آسمان خراش دبی را دارد حال به نقطه عطف این کشور تبدیل تبدیل شده اما امکانات برج خلیفه چیست و چه رازهایی در آن نهفته است؟

معرفی برج خلیفه دبی

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

برج خلیفه در شب

برج خلیفه در شب

ارتفاع برج خلیفه

ارتفاع برج خلیفه به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد که بر فراز دبی افزایش می یابد. نکته جالب این است که بلندی آن سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است.

برخی از رکوردهای برج خلیفه

  • برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده
  • دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شده
  • برجی با سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت ۶۴ km/h
  • دارا بودن بلندترین آسانسور باربری جهان
  • بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج
  • بلندترین مسجد جهان

تصاویر برج خلیفه

نمایی دیدنی از برج خلیفه

حقایقی از برج خلیفه

 یکی از جالب ترین واقعیت های برج خلیفه در مورد وزن مواد است. برای اینکه همه چیز را در معرض دید قرار گیرد، وزن بتن معادل 100000 فیل است. وزن کل آلومینیوم مورد استفاده در برج خلیفه معادل پنج هواپیمای A380 است.

✦ واقعیت های جالب خلیفه برج خلیفه که می توانید واقعاً تحسین کنید پایداری و استفاده مجدد از منابع است. هر ساله 15 میلیون گالن آب به طور پایدار جمع آوری می شود. این آب برای آبیاری برای آبیاری فضای سبز و گیاهان ، سیستم خنک کننده و تأمین آبنمای دبی استفاده می شود.

✦ اطلاعات کاملاً مشهور برج خلیفه این است که در اوج ساخت و ساز ، روزانه 12000 کارگر روی ساختمان کار می کردند.

✦ برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110 هزار تن بتن ، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار طول کشید.

نمایی از فضای بیرونی در رستوران برج خلیفه

تماشای فضای بیرونی برج خلیفه از آسانسور

قوانین بازدید از برج خلیفه

روزانه جمعیت قابل توجهی بازدید کننده شاهد برج خلیفه هستند و بنابر این برای بازدید از آن قوانینی وضع شده که مسافرانتور دبی باید آن ها را موقع بازدید رعایت نمایند که به شرح زیر می باشد:

  • جهت برقراری امنیت در این برج همراه داشتن وسایلی چون اسپری، بطری شیشه ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت یا کفش های چرخدار و همچنین خوراکی و نوشیدنی غدغن می باشد.
  • در طبقه 148 هر بازدید کننده تنها 30 دقیقه میتواند در آنجا بماند.
  • ورود تمامی حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.

امکانات برج خلیفه دبی

 

برج خلیفه دارای مجموعه ای متنوع از امکانات و خدمات است که تجربه ای بی نظیر از سبک زندگی را به ساکنان و مهمانان آنها ارائه می دهد. لابی های اختصاصی آسمان  و 123 مجموعه شامل تجهیزات پیشرفته تناسب اندام ، استخرهای داخلی / روباز ، جکوزی و یک اتاق تفریحی برای اجتماعات و رویدادها را می توان نام برد.

مراحل بازدید از بزرگترین برج جهان

در برج خلیفه نه تنها برای خرید بلیط بلکه برای آسانسور سوار شدن هم میبایست در صف باایستید.البته چون آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه بازدید کنندگان را به طبقه 124 می رساند، نکته جالب این است که سوار آسانسور شدن و طی این مسیر در نوع خودش برای بازدیدکنندگان جذاب است. در طبقه 124(مشهور به عرشه برج خلیفه) که در 452 متری از سطح زمین است مغازه های بسیاری هست و در صورت تمایل خریدتان را می توانید انجام دهید و سپس به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و از آنجا شاهد چشم انداز دبی باشید. بر روی سکوها دوربین هایی قرار دارند که می توانید با آن ها نقاط مختلف روی زمین را ببینید. 
پس از بازدید از طبقه 124 به طبقه 148 بروید و این قسمت بی نظیر معروف به برج اسکای یا آسمان برج خلیفه است.

برج خلیفه در ابر

برج خلیفه در ابر

پارک برج خلیفه

در اطراف برج خلیفه یک پارک با مساحت 11 هکتار واقع شده است و طرح آن الهام گرفته ز شکل گل است و مسافران تور لحظه آخری دبی قبل از ورود به برج از این پارک دیدن می کنند. 

هتل آرمانی

11 طبقه از برج  خلیفه مختص به هتل آرمانی است، این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و طبعا مسافران می توانند اقامتی رویایی را در این هتل 5 ستاره در دبی تجربه نمایند.

رستوران های آرمانی برج خلیفه

رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند. توجه داشته یاشید که در طبقات 8 تا 18، 38 و 39 این رستوران ها قرار دارند که متعلق به هتل آرمانی هستند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

در طبقه 122 برج خلیفه بهترین رستوران دبی واقع شده است که در اصل لقب مرتفع ترین رستوران دنیا هم لقبی است که به هتل اتمسفر دبی داده شده است. اگر از نظر قیمت مشکلی خاصی ندارید حتما طعم غذاهای اینجا را امتحان کنید.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

عکس داخل برج خلیفه دبی

بام برج خلیفه

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

پلان 3 بعدی برج خلیفه

پلان برج خلیفه بصورت 3 بعدی

آدرس برج خلیفه دبی

بلوار شیخ محمد بن راشد - مرکز شهر دبی - دبی - امارات متحده عربی

تماشای شگفت انگیزترین برج های ایران و دنیا با الفبای سفر

بلندترین برج های جهان کدامند
برج میلاد تهران هشتمین ساختمان بلند جهان
برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن
برج العرب دبی و حقایقی از مدرن ترین هتل دنیا در خلیج فارس

 

سوالات متداول

 

دقیقاً چه مدت طول کشید تا برج خلیفه ساخته شود؟

حفاری در ژانویه 2004 آغاز شد. شش سال بعد ، برج خلیفه سرانجام در ژانویه2010 افتتاح شد

چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟

در جریان ساخت برج خلیفه ، که در سال 2010 افتتاح شد ، چهار نفر کشته شدند.

صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟

Emaar Properties PJSC توسعه دهنده اصلی برج خلیفه است و همچنین یکی از بزرگترین شرکتهای املاک و مستغلات در جهان است. آقای محمد آلاببار ، رئیس  این کمپانی است.

آیا هتل 7 ستاره در برج خلیفه است؟

رتبه بندی برج العرب یک هتل پنج ستاره است که بالاترین رتبه رسمی را دارد. در حالی که گاهی اوقات به اشتباه از هتل به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان نام برده می شود 

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور ازمیر تابستان 1400 ☀️ | الفبای سفر

تور ازمیر تابستان

:: بازدید از این مطلب : 88

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور لحظه آخری ازمیر ⏰ | الفبای سفر

 تور لحظه آخری ازمیر⌚ با بهترین قیمت اگر قصد خرید و یا رزرو ارزانترین تور ازمیر از تهران و سایر استان ها را دارید با ما همراه باشید


ازمیر یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای بازدید گردشگران است. ازمیر که در ساحل دریای اژه واقع شده است ، حدود 3000 سال قبل از میلاد قبل از تصرف رومی ها و بازسازی توسط اسکندر بزرگ توسط یونانیان تاسیس شد. این شهر بعداً در قرن پانزدهم به بخشی از امپراتوری عثمانی تبدیل شد. بر این اساس ، ازمیر دارای تاریخچه زیادی برای بازدید بازدیدکنندگان از جمله تعدادی از مکانهای مهم باستانی است. همراه ما باشید برای سفر با تور لحطه آخری به ازمیر ترکیه.

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور ازمیر + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور ازمیر

:: بازدید از این مطلب : 79

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور کوش آداسی تابستان 1400 ☀️ | الفبای سفر

تور کوش آداسی تابستان

:: بازدید از این مطلب : 72

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور لحظه آخری کوش آداسی ⏰ | الفبای سفر

تور لحظه آخری کوش آداسی⌚ با بهترین قیمت اگر قصد خرید و یا رزرو ارزانترین تور کوش آداسی از تهران و سایر استان ها را دارید با ما همراه باشید

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور کوش آداسی + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور کوش آداسی ترکیه

:: بازدید از این مطلب : 88

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور تبربز + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور تبریز

:: بازدید از این مطلب : 92

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

  تور لحظه آخری تبریز ⏰ | الفبای سفر

                      تور لحظه آخری تبریز ⌚ با بهترین قیمت اگر قصد خرید و یا رزرو ارزانترین تور تبریز  از تهران و سایر استان ها را دارید با ما همراه باشید

شهر تبریز پرجمعیت ترین شهر در شمال غربی کشور ایران است. تبریز یکی از پایتخت های تاریخی ایران بوده است و اکنون نیز به عنوان پایتخت قسمت شرقی آذربایجان شناخته می شود. شهر تبریز ششمین شهر پر جمعیت ایران در کنار رود قوری چای قرار گرفته است. شهر تبریز با دارا بودن جمعیتی بیش از 1.7 میلیون نفر بزرگترین منطقه شهری و قطب صنعتی در شمال غربی ایران می باشد. بیشتر جمعیت شهر تبریز آذربایجانی می باشند و زبان فارسی به عنوان زبان دوم این شهر کاربرد دارد. تبریز یکی از اصلی ترین قطب های صنایعی نظیر خودرو سازی، ماشین آلات صنعتی، پالایشگاه، پتروشیمی، منسوجات و تولید سیمان است. از عمده دلایل شهرت شهر تبریز می توان به صنایع دستی این شهر مانند قالیچه های دست باف، جواهرات، شیرینی جات، انواع آجیل و غذاهای سنتی تبریز اشاره کرد همچنین تبریز یک قطب علمی و فرهنگی بزرگ در شمال غربی کشور ایران است. با تور تبریز الفبای سفر همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور تبریز تابستان 1400 ☀️ | الفبای سفر

تور تبریز تابستان

:: بازدید از این مطلب : 64

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()